Guest DitteWisti

Hvilken bank fik i lov til at låne til hus?

25 indlæg i dette emne

Vi har lige fundet drømmehuset! Men vi har fået nej af vores bank (Den Jyske Sparekasse) da jeg var i lære.. Jeg er dog i fast arbejde nu (Dog som vikar)

Hvis i har købt hus her i krisetiden, hvilken bank havde i så der gav jer lov? Og hvad var prisen på huset??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi købte godt nok ikke hus i krisetiden, men vores bankmand vil gerne låne os penge. Vi har Nordea i Hinnerup...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har købt via Nordea.. Huset købte vi 22. december 2007

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte i maj til 1.75 - Vestjysk bank :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... interessant .. Vi har også Den Jyske Sparekasse.. og fik nej i efteråret på trods af indtægter på +50.000..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... interessant .. Vi har også Den Jyske Sparekasse.. og fik nej i efteråret på trods af indtægter på +50.000..

Ja interessant ... eftersom vi ikke rammer det tal, men tilgengæld har 4 stks afkom!

Spørgsmålet er så om jeres bank er for streng eller vores er for eftergivende :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik lov af Ringkøbing bank, som nu er vestjysk bank og dem kan jeg ikke anbefale. Vi har skiftet til arbejdernes landsbank siden hen, De er seriøse men dyre.

Vi fik også lov af Amagerbanken men ikke til det hus vi ønskede os, så dem skiftede vi fra. Men det var en god bank. Men nu er de jo væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi købte Juni 2009 så detmå vi sige var krisetid.

Hvad er grunden til har fået et nej?

Jeg syntes desværre at det er stof til eftertanke at man bare skifter til den bank som siger ja. BLA derfor Amager banken lukkede da de sagde ja til formeget men bare min tanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Danske Bank ville gerne låne os penge i 2005, hvorimod Sydbank ikke ville.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået lov til at låne Så vi kan bygge sommerhus og for grund, vi har vestjysk bank (tidligere Ringkøbing bank)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi købte godt nok ikke hun under krisen, men vi havde ingen problemer med at låne i 2007 i Nordea her i byen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mange år siden vi købet hus 2003, der var det i gennem sydbank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare sige, at hvis man får et nej fra banken, bør man efter min mening, sætte sig ned og kigge på tallene én gang til- og så lige én gang til igen.

Der er SÅ mange lige nu, der sidder i huse, som de i realiteten ikke har råd til. Dertil kan mange ikke sælge deres huse, fordi de skylder mere i deres hus end de kan få. Dvs. at der er mange der pt sidder med mere gæld end de har aktiver (f.eks. hus og indestående). Disse er teknisk set insolvente- og bør derfor heller ikke kunne optage mere gæld.

Dét jeg bare prøver at sige er, at bankerne som regel ikke er til for at spænde ben for potentielle husejere. De tjener MANGE penge på deres lån. Men hvis de ikke synes budgettet hænger sammen, bør man tage en ekstra vurdering selv. Når det så er sagt, findes der banker der kræver et meget højt rådighedsbeløb. Dette er dog typisk for 1. gangskøbere, der skal "bevise"/vise hvad i reelt kan leve for, når de sidder i hus.

Vi har købte vores hus (vores 2. hus) i starten af 2008. Jeg har lov at optage gælden og eje huset alene. Vi har jyske Bank, som vi har været meget glade for. Vores bankrådgiver blander sig sjældent (kun når hun sender servicebreve ud). Huset kostede knap 1,7 mill.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres mange gode svar :)

Vi har selvfølgelig også tænkt over at der sikkert var en grund til at de har givet os afslag... Dog uden at vi helt kunne forstå det.

Vi har dog fundet det HELT perfekte hus til 745.000! - Hvor min mand skal til møde med vores bank på fredag. Vores rådgiver var positiv omkring det, men han ville lige undersøge det :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... interessant .. Vi har også Den Jyske Sparekasse.. og fik nej i efteråret på trods af indtægter på +50.000..

Hmm ja det var da interessant... Vi var oppe på 40.000 i indtægter såå.. At min mand så blev fyret 4 dage efter den samtale var der jo ingen af os der kunne have vidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige skiftet til Arbejdernes Landsbank, de er villige til at låne os til et hus, hvor Danske bank ikke ville. Dog skal vi leve efter et budget, som er lig det, vi vil have i et hus i vores prisklasse, i 3 måneder først, da vi er nye kunder, men det er selvfølgelig fint, da det giver en større sikkerhed - både for dem og os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores lån gennem Danske Bank. Det hus vi købte lå langt under hvad de var villige til at låne os, så det var ikke noget problem, selvom det var midt under krisen.

Det er godt nok et billigt hus i har kig på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores lån gennem Danske Bank. Det hus vi købte lå langt under hvad de var villige til at låne os, så det var ikke noget problem, selvom det var midt under krisen.

Det er godt nok et billigt hus i har kig på!

Det er billigt ja, men det er bare rigtig flot, og så meget seriøst skal der heller ikke laves på det... Og det er bare PERFEKT :loveshower

Ved at det er billigt kan det også godt ske at vi nemmere får lov :) Min mand vil i hvert fald trumfe igennem overfor rådgiver at vi VIL have det hu :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fint hus I har kig på!

Synes det er et rigtig godt råd at leve efter det budget man vil skull leve efter når man får hus, netop for at vise banken at man kan!

Jeg lånte til lejlighed til 850.000 (i Roskilde Bank...) i 2003 da jeg var 23 og på elevløn. Men min rådgiver kunne se at jeg hver måned sparede op og ellers levede på en sten. Samtidig havde jeg det meste af udbetalingen, så skulle kun låne realkredit + 50-60.000.

I 2005 lånte vi til hus (igen i Roskilde Bank). Det kostede 2.500.000.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skirftede fra Danske Bank til Nordea og manden fra Jyske Bank til Nordea, da de gav os lidt bedre lånevilkår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De af jer som ikke har kunne låne penge, har de haft nogle penge til indskuddet? betyder jo også meget.

Bliver da helt bekymret for om vi kan låne penge til hus når vi når der til. (er begge studerende på Aalborg Universitet på 4. semester), men jeg har tilgengæld planer om at arbejde i en bank, og ved jeg giver bedre renter og så kender de jo også en. :)

Bare fordi at de huske vi kigger på ligger på 2,5-3 mill. Men tilgengæld regner vi også med at ha' sparet 300.000-400.000 kr. op når vi skal ud og købe hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi godtnok nok kun købt en andelslejlighed, men er begge på SU, og skal være det mindst 2 år (3 da vi købte) endnu, og Arbejdernes Landsbank er virkelig en god fleksibel bank. Vi skiftede over fordi vi kunne spare næsten 4 % i rente ift. Sparekassen Himmerland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik lov af danske bank mens jeg studerede... Det var til et hus til 1,2 og vi lånte til det hele uden problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER