Besvaret April 24, 2016 Nogen der har erfaring med udslæt ? Tobias har fået nogle små røde prikker på maven ben og lår og fødder især...det lader ikke til at klø... Det er kommet stille og roligt henover weekenden her. Han har været forkølet I 4 uger og virker ind imellem lidt varm men sådan kortvarigt. Han er ellers frisk nok som normalt. Han har dog lavet 3 bleer med dårlig mave her i weekenden også... Men er ellers bare glad og i hopla som vi kender ham...:-) Udslæt som nældefeber kommer ofte i forbindelse med virus, så måske er det det. Amilia blev hårdt ramt af nældefeber af MFR vaccinen, ca. 8-9 dage efter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2016 Han havde nældefeber da han blev 1 år og det var slet ikke som dette her....det kløede og var hele kroppen... Hmm må se i morgen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2016 Han havde nældefeber da han blev 1 år og det var slet ikke som dette her....det kløede og var hele kroppen... Hmm må se i morgen... Kan det være almindeligt virus udslæt? Flere vira giver rødt udslæt efterfølgende uden at det betyder noget... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2016 Kan det være almindeligt virus udslæt? Flere vira giver rødt udslæt efterfølgende uden at det betyder noget... Det var det Freya havde i sidste uge. Efter 3.5 dage med feber fik hun røde knopper på blandt andet arme og ben. De generede hende ikke og er nu væk igen. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2016 Angående tandpasta: vi bruger den samme som vi selv bruger - zendium. Det fortalte sp at vi bare kunne, så det gør vi. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2016 Vi skal ud og de på børnehave til Amilia i dag. Det bliver spændende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2016 Vi skal ud og de på børnehave til Amilia i dag. Det bliver spændende. Var den relevant? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2016 Leonora blev vækket efter 3 timet og 15 min i vs og er tilsyneladende faldet i søvn på omk 20-25 min til aften (antijinx!!!!!!) :O Det er en afveksling! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2016 Argh det udslæt er ikke bedre...Tværtimod. ..er det ikke bedre I morgen så får lægen et kald. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2016 Var den relevant? :) Ja helt klart. Der skal hun gå. Hun skal starte til foråret næste år. Man skal kun være to et halvt når man starter i den børnehave. I dag indgik hun bare i legen som om hun gik der, pludselig virkede min lille pige bare enormt stor. Vores mavefornemmelse er så god. Det er en halvdagsbørnehave, så alle børn bliver hentet samtidig kl. 13.30. Det tænker jeg må være rart for børnene og forældrene, fordi man får mødt de andre forældre og det giver god mulighed for legeaftaler. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2016 Noah er inde i en fase, hvor han ikke vil have ble på til natten. Han siger "nej, ikke ble", og virker rigtig ked af at skulle have den på. Han er jo slet ikke renlig på nogen måde. Tisser en sjælden han på toilettet, primært i vuggestuen når de andre store børn også er på toilettet. Hvordan vender man lige de situationer til ikke at være et nederlag? Han skal jo have ble på om natten, ellers bliver han jo drivvåd... Jeg prøver at tale med ham om, at hvis han har lyst så kan han fortælle når han tisser, så han kan øve sig til at gå uden ble og når han kan det, kan han også sove uden om natten. Men jeg aner ikke om det er godt eller skidt... Han er 2,8 og jeg har ingen forventning om at han smider bleen endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2016 Bah lægen har ingen tider i denne uge samt næste som passer med at Tobias stadig kan komme i dp... Så enten ser vi hans udslæt an så længe han ikke er generet af det og det heller ikke har bredt sig...ellers skal han holde fri og jeg skal ringe for at få en akut tid hvis det er...de kan kun bookes på selve dagen og ikk på forhånd.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2016 Nogen der kender noget godt man kan smøre med evt ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2016 Bah lægen har ingen tider i denne uge samt næste som passer med at Tobias stadig kan komme i dp... Så enten ser vi hans udslæt an så længe han ikke er generet af det og det heller ikke har bredt sig...ellers skal han holde fri og jeg skal ringe for at få en akut tid hvis det er...de kan kun bookes på selve dagen og ikk på forhånd.. Kan han så ikke bare holde planlagt fri en dag, hvor han kan få en tid? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 27, 2016 Kan han så ikke bare holde planlagt fri en dag, hvor han kan få en tid? :unsure Jo det kan han godt hvis det er...bliver også alternativet hvis ikke det går væk ;-) Pt Sys jeg faktisk det virker en smule bedre....krydser fingre ihvertfald :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 27, 2016 Jo det kan han godt hvis det er...bliver også alternativet hvis ikke det går væk ;-) Pt Sys jeg faktisk det virker en smule bedre....krydser fingre ihvertfald :-) Jeg mente bare, at det gav bedre mening end muligheden med at holde ham hjemme og ringe efter akuttid :) Krydser fingre for, at det bare går væk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 27, 2016 Et stk meget sulten tumling hentet i dagpleje. Direkte i støvler, jakke og cykelhjelm ind til køleskabet. 1/2 rugbrød med leverpostej, 1/2 rugbrød med æggesalat, 1 ostehaps, 1 hel kiwi, 1/2 stor banan og 1 lille banan yoghurt samt en kop mini mælk senere kan der leges :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 27, 2016 Et stk meget sulten tumling hentet i dagpleje. Direkte i støvler, jakke og cykelhjelm ind til køleskabet. 1/2 rugbrød med leverpostej, 1/2 rugbrød med æggesalat, 1 ostehaps, 1 hel kiwi, 1/2 stor banan og 1 lille banan yoghurt samt en kop mini mælk senere kan der leges :o Wauw :mam :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 27, 2016 Et stk meget sulten tumling hentet i dagpleje. Direkte i støvler, jakke og cykelhjelm ind til køleskabet. 1/2 rugbrød med leverpostej, 1/2 rugbrød med æggesalat, 1 ostehaps, 1 hel kiwi, 1/2 stor banan og 1 lille banan yoghurt samt en kop mini mælk senere kan der leges :o Hvor for så sulten? Der er vel mad hos dp? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 27, 2016 Hvor for så sulten? Der er vel mad hos dp? :) Ja vist. Men nu kan en knap 17 måneder gammel pige jo ikke lige forklare hvorfor hun er ekstra sulten Idag ;) men hun har meget appetit, men det svinger med dage hun spiser meget og hele tiden. Og dage hun nærmest ikke spiser (præcis som sine forældre). Idag tænker jeg skyldes mange pølle bleer igår = Tom mave og de har lavet en masse motorisk med motorik baner Idag. Men hun har nok også haft travlt med at fjolle og lege til at spise igennem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 28, 2016 Har mig en svask feberpige hjemme i dag... :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 28, 2016 Har mig en svask feberpige hjemme i dag... :( Øv! God bedring :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 28, 2016 Øøøøv Elliot var ked af at blive afleveret idag. Jeg ville ønske jeg vidste hvad der foregår inde i hans hoved.. :( Jeg har så dårlig samvittighed, for jeg er jo hjemme, men der er jo også en grund til at jeg er sygemeldt og jeg kan ikke ræse rundt med ham en hel dag :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 28, 2016 Øv! God bedring :kram2 Tak søde! Rigtig lille hængetræ... :wub ikke så tit Vi prøver det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 28, 2016 Tak søde! Rigtig lille hængetræ... :wub ikke så tit Vi prøver det!Åh, det er altså også bare lidt hyggeligt, når de efterhånden store unger gider putte! Det er virkelig det eneste gode ved slatten, syge Adam - at han gider putte med sin mor :kuller :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites