MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Jeg fatter ikke at være flaskemor.. Da jeg ammede, tog amningerne appetit fra måltiderne med fast føde, så til sidst blev han kun tilbudt om aftenen inden han skulle sove. Jeg producerede efterhånden så lidt, at han blev mega sur over at der for det første gik evigheder før det løb til, og så var der bare heller ikke meget at komme efter, så vi gik over til flaske. Men nogle dage ville han kun have 30-40ml, andre dage ville han have 90ml. Nu skriger han over at blive tilbudt flasken. Skal han så slet ikke have noget? :unsure han får lidt sødmælk på grød, men ellers får han vand til måltiderne (ved faktisk ikke hvad han får i DP :chin: ). Ifølge flere sider burde han jo få 1-2 flasker om dagen nu (10,5 måned).

Lige nu er han snotforkølet og vågner 400 gange om natten, og appetitten er nedsat, så vi var nærmest sikre på at han ville tage flasken, men næ nej. Samme sure flaske-nægtende lille dreng der bare vil have sutten og så falder i søvn i armene på os i løbet af 2 min.. :blink

Måske har han mistet appetitten pga forkølelsen? Nohr vil hverken spise mad eller ammes når han er forkølet.

Del dette indlæg

Jeg fatter ikke at være flaskemor.. Da jeg ammede, tog amningerne appetit fra måltiderne med fast føde, så til sidst blev han kun tilbudt om aftenen inden han skulle sove. Jeg producerede efterhånden så lidt, at han blev mega sur over at der for det første gik evigheder før det løb til, og så var der bare heller ikke meget at komme efter, så vi gik over til flaske. Men nogle dage ville han kun have 30-40ml, andre dage ville han have 90ml. Nu skriger han over at blive tilbudt flasken. Skal han så slet ikke have noget? :unsure han får lidt sødmælk på grød, men ellers får han vand til måltiderne (ved faktisk ikke hvad han får i DP :chin: ). Ifølge flere sider burde han jo få 1-2 flasker om dagen nu (10,5 måned).

Lige nu er han snotforkølet og vågner 400 gange om natten, og appetitten er nedsat, så vi var nærmest sikre på at han ville tage flasken, men næ nej. Samme sure flaske-nægtende lille dreng der bare vil have sutten og så falder i søvn i armene på os i løbet af 2 min.. :blink

Kan du ikke lave grøden på mælk/MME?

Vi har jo også stoppet amningen nu og Sofie får mælkebehovet dækket via grød kogt på mælk/MME og yoghurt og får sammenlagt 3-5 dl om dagen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ville I efterlade en baby på 4 måneder, der sover i slyngevuggen med babyalarm, for at smutte på vaskeri Ca 60 meter væk for at sætte en maskine eller 2 over? Det drejer sig om Ca 5 minutter, med babyalarm på ham.. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme om det er ok eller ej.

Ja, det ville jeg godt turde. Jeg går også i haven og hænger vasketøj op, går om og fodrer vores dyr (og de er da i hvert fald 60 m væk). Men jeg ville ikke liiiige stå og sludre og hygge ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok bare mig, der er en pyldrerøv :D

Han kan ikke flyttes, når han sover om dagen, uden at han vågner helt op. Og det bøvlede har været, at jeg skal op til Vasketøjet 3 gange for at sætte over, tage ud og smide det, der skal i tørretumbler over, og bagefter for at hente det i tørretumbleren. Og med faste tider er der næsten altid en af de 3, der rammer ind i sovetid. Jeg har før haft ham i bæresele med derop, fordi det ikke er til at komme til med barnevogn, men det er også bare tungt og bøvlet.

C kan slet ikke se problemet i at lægge alarmen ned til ham, jeg har bare ikke selv tænkt, at det var en mulighed.

Jeg ved ikke hvilken alarm du har, men vi har neonate, og jeg hænger bare snoren fast i den der karabinhage der er under fjederen. Hvis jeg ligger den ved ham får han enten fart i den og piller, eller også siger den krsssjjj hver gang han vender hovedet :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså rationelt set er jeg med på C's hold.. Og samtidig forstår jeg dig fuldstændig!

Men altså 60 m - det kan man altså tilbagelægge virkelig hurtigt ved et vræl!

:ditto Jeg tror ikke jeg havde kunne få mig selv til det, selvom jeg helt rationelt ikke kan se problemet.. :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvilken alarm du har, men vi har neonate, og jeg hænger bare snoren fast i den der karabinhage der er under fjederen. Hvis jeg ligger den ved ham får han enten fart i den og piller, eller også siger den krsssjjj hver gang han vender hovedet :rolleyes

Det er en neonate, så den kommer nok også bare til at hænge i fjederen :) Men tak for tip :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lady H: Mme af kop er forsøgt flere gange, men det er nok en uge siden sidste gang, så vi må prøve igen. Giver i det koldt? :chin:

B er voldsomt selektiv hvad angår mme. Han vil kun have det færdigblandede fra de små kartoner, så når han så nægter sin flaske, så står man jo seriøst og hælder penge ud i vasken <_<

Stephi: Jo appetitten er helt sikkert påvirket af forkølelsen. Det er den værste han nogensinde har haft :baby3

Susanne: jeg har sådan tænkt på hvad i gjorde, så tak fordi du lige skriver :kiss Så grøden er kogt på komælk, og så tilføjer du lidt mme (og er det opblandet, eller pulver??) bagefter? For ødelægger man ikke mme ved at koge det? :unsure

Hvilken youghurt giver i? Jeg har ladet ham smage lidt A38 på min finger, men det var ikke ligefrem et hit :rolleyes kommer i så noget frugt/andet på?

Del dette indlæg

Annonce ♥

C blir 1 år på fredag. Og jeg ved stadig ikke hvad jeg skal købe af gave til ham.

De gaver vi havde købt , kom vi til at give ham.

Ups....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stadig ingen lorteble siden i torsdags! Stakkels lille mand :( hvor lang tid skal der gå før jeg skal reagere på det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg koger grød på sødmælk og/eller MME alt efter hvad der lige passer. Hun får umiddelbart kun MME færdigblandet, så det er lige når jeg har gang i sådan en, så f.eks. havregrød af 0,5 dl. gryn, 1 dl MME og 0,5 dl sødmælk og så i mikroen et par minutter.

Hvis jeg koger stor portion så der er til rester, koger jeg den på sødmælk, men putter lidt mindre i end der skal og når grøden er færdig, kan jeg røre lidt MME i den portion hun skal have - så passer både konsistens og temperatur :)

Du må gerne koge MME kortvarigt. Se evt her http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST%20OG%20ERN%C6RING&id=21216

Mht yoghurt, så får hun sødmælksyoghurt naturel rørt med lidt frugtmos (hjemmelavet eller købe alt efter dagsform ;)) og lidt havregryn i og evt lidt frisk frugt/mos på toppen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stadig ingen lorteble siden i torsdags! Stakkels lille mand :( hvor lang tid skal der gå før jeg skal reagere på det?

Jeg ville reagere nu og forsøge med sveskemos, masser af vand i kop og evt kontakte lægen, hvis der ikke er kommet noget i dag.

Da Anna var 8 mdr havde hun slem forstoppelse og jeg måtte ringe til vagtlægen og hjælpe hende af med det med fingrene med gummihandske og håndsæbe på. Ikke sjovt :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lucca hoster og snotter som en gal. Hun vil ikke rigtig spise noget.

Nogen gode råd?? Jeg tænker et par ekstra flasker og måske prøve med noget yoghurt, når vi lige kan komme til købmanden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville reagere nu og forsøge med sveskemos, masser af vand i kop og evt kontakte lægen, hvis der ikke er kommet noget i dag.

Da Anna var 8 mdr havde hun slem forstoppelse og jeg måtte ringe til vagtlægen og hjælpe hende af med det med fingrene med gummihandske og håndsæbe på. Ikke sjovt :(

Han har fået svesker de sidste par dage, han har ikke fået mad siden i går formiddags, kun amning herfra. Han virker ikke mærket af det, men jeg synes godt der må ske noget :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lucca hoster og snotter som en gal. Hun vil ikke rigtig spise noget.

Nogen gode råd?? Jeg tænker et par ekstra flasker og måske prøve med noget yoghurt, når vi lige kan komme til købmanden.

Jeg serverede alt det hun som regel er vild med. Yoghurt, frugtgrød, ekstra mælk. Først tilbød jeg normal mad og nægtede hun, gik jeg videre til noget af det andet :) God bedring med hende :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg serverede alt det hun som regel er vild med. Yoghurt, frugtgrød, ekstra mælk. Først tilbød jeg normal mad og nægtede hun, gik jeg videre til noget af det andet :) God bedring med hende :)

Tak :) Jeg må prøve. Hun er godt nok sølle :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argh Niklas er vist pænt ramt af den 6. Tiger...humør svingende som en i helvede...sidder og griner og fjoller for så dernæst at hyle og omvendt...

Derudover er han en smule forkølet dog ikke så meget heldigvis...men så er tand nr 5 kommet i sidste uge og Sys det ligner der er mere tand halløj på vej...som har givet feber nogle aftener...heldigvis ikke feber pt...gider kun at spise lidt i forhold til normalt og flasken den gider han sørme kun om aftenen...

Jesus altså....giv mig min glade dreng tilbage igen tak !

Og mødgruppe om en time...håber hans lur gør ham glad og frisk igen ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min feberbaby ville helst sove heeelt tæt med mig i nat. Ret hyggeligt men :zzz Jeg kan altså ikke sove sådan :rolleyes 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sofie har sovet 20-06 uden opvågninger :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :) Jeg må prøve. Hun er godt nok sølle :(

Stakkels lille mus.. ( God bedring med hende! :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er sveskemosmere effektivt end hvis man bare giver svesker?

Jeg føler jeg er besat af babylort lige pt. Så skid dog, baby!

Edit: så kom der gang i maven! Jeg har lige trykket og prikket til hele hans krop (Katrine Birk laver nogle super gode videoer), og mens jeg stod og vaskede en gryde ren for at lave mos, så kunne jeg se at han blev helt stille, så jeg tog ham på toilet og så kom der ellers rigtige pøller :( ej hvor er det synd. Han pressede så meget at han var helt rød i hovedet.

Jeg er virkelig lettet over han kom af med det, men jeg tør jo næsten ikke give ham noget rigtig mad :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lpd: giv ham nogle øko (skal være øko, da de ellers indeholder svovl!) abrikoser i stedet for svesker. De har samme effekt som svesker, men svesker har den effekt at de giver "doven" tarm, så tarmen gøres afhængig - det sker ikke ved at give abrikos.

Lille mus, jeg kan godt forstå du er ked af at skulle give ham rigtig mad :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lpd: giv ham nogle øko (skal være øko, da de ellers indeholder svovl!) abrikoser i stedet for svesker. De har samme effekt som svesker, men svesker har den effekt at de giver "doven" tarm, så tarmen gøres afhængig - det sker ikke ved at give abrikos.

Lille mus, jeg kan godt forstå du er ked af at skulle give ham rigtig mad :kram2

Tak :kram2

Skal det være friske eller tørrede?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Edit: så kom der gang i maven! Jeg har lige trykket og prikket til hele hans krop (Katrine Birk laver nogle super gode videoer), og mens jeg stod og vaskede en gryde ren for at lave mos, så kunne jeg se at han blev helt stille, så jeg tog ham på toilet og så kom der ellers rigtige pøller :( ej hvor er det synd. Han pressede så meget at han var helt rød i hovedet.

Jeg er virkelig lettet over han kom af med det, men jeg tør jo næsten ikke give ham noget rigtig mad :unsure

:kram2 det er bare ikke sjovt :kiss jeg synes du skal tage fat i en ammerådgiver, han burde slet ikke reagere så slemt på mad, når han er blw barn :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vand, vand, vand!!! Fuld drøn på frugt og grønt og fedtstoffer. Hold igen med brødet og særligt det røde kød.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, skruk og stephi. Jeg synes også det er ret voldsomt, og troede jo netop vi kunne undgå de store maveproblemer, når han selv får lov at styre det!

Jeg spurgte i blw-gruppen på Fb og fik ikke sådan overvældende med svar, men blev rådet til at give udos choice. Bruger I det?

Jeg prøver at tilbyde vand men han drikker altså ikke ret meget, tror jeg. Har prøvet med sugerør også, det bliver han lidt forskrækket over. Men jeg ammer jo ligeså meget som før, så tænker også at han ikke burde få så hård mave?

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER