Besvaret August 30, 2016 Sofie siger nu helt tydeligt og uden tvivl 'hej' :wub :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2016 Den der tiger, som jeg i forgårs ikke rigtig synes vi mærkede så meget til... :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2016 Den der tiger, som jeg i forgårs ikke rigtig synes vi mærkede så meget til... :rolleyes Heg ved ikke, om det er kattedyr, eller om hun bare er umulig, men min gemal på orlov er godt slidt, når jeg kommer fra arbejde :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2016 W er seks uger i dag, og mega pylret, sover elendigt om natten, (er så også snottet,) håber jeg kan trøste mig med, at det er et spring, for han er da ikke særlig sjov Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2016 Er jeg den eneste som har set tilpas mange gyserfilm at jeg ikke helt tør at bruge babyalarmen om natten og derfor med vilje har valgt ikke at lave værelse til baby? :whistling Jeg tør ikke se gysere ;) Og jeg bruger stort set aldrig alarm - hverken om dagen eller om natten. Jeg tror hun var et par måneder, da jeg var sikker på jeg godt kunne høre hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Jeg tør ikke se gysere ;) Og jeg bruger stort set aldrig alarm - hverken om dagen eller om natten. Jeg tror hun var et par måneder, da jeg var sikker på jeg godt kunne høre hende. Samme her. Med den store brugte vi alarmen næsten hver gang han sov, dog ikke om natten, da her er ret lyt i mellem værelserne... Men med lillebror er vi meget mere afslappede med den alarm, hehe. Lader vinduet stå åbent når han sover udenfor. Jeg bruger dog alarmen hvis jeg er i kælderen mens han sover. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Hvordan er det med lortebleer, når man starter på fast føde? Har fuldammet indtil for to uger siden (6 måneder) hvor vi startede på blw. Det er ikke fordi han får så meget ned, men vi kan da se der kommer noget igennem. I søndags havde han to giga lortebleer, det var ikke hård mave, men det var en blanding af ok "tør" ammebæ (altså som i ikke mega flydende) og madrester :rolleyes - der var gået et par dage uden lorteble, og nu er vi ved onsdag og stadig ingen lorteble :unsure I går fik han kun en stav agurk og lidt kiwi i håb om der så kom noget. Jeg ved jo det er okay der går lang tid hvis man fuldammer, men hvornår siger man at det ikke længere er fuldamning? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Hvordan er det med lortebleer, når man starter på fast føde? Har fuldammet indtil for to uger siden (6 måneder) hvor vi startede på blw. Det er ikke fordi han får så meget ned, men vi kan da se der kommer noget igennem. I søndags havde han to giga lortebleer, det var ikke hård mave, men det var en blanding af ok "tør" ammebæ (altså som i ikke mega flydende) og madrester :rolleyes - der var gået et par dage uden lorteble, og nu er vi ved onsdag og stadig ingen lorteble :unsure I går fik han kun en stav agurk og lidt kiwi i håb om der så kom noget. Jeg ved jo det er okay der går lang tid hvis man fuldammer, men hvornår siger man at det ikke længere er fuldamning? Med det samme du starter smagsprøver :kiss men super god ide at holde en pause :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Med det samme du starter smagsprøver :kiss men super god ide at holde en pause :) Arghh - og så skal der helst være hver dag, eller hvad? Ej jeg synes det er synd for ham, selvom han ikke virker generet :unsure Tænk at man kan gå så meget op i et andet menneskes tarmsystem :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Arghh - og så skal der helst være hver dag, eller hvad? Ej jeg synes det er synd for ham, selvom han ikke virker generet :unsure Tænk at man kan gå så meget op i et andet menneskes tarmsystem :lolhit Ja, afføring hver dag :kiss hvad har han primært smagt? Måske noget af det kan være årsagen :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Altså her har Niklas jo været ren flaske barn og spiser nu også mad. Og det svinger meget med hans bonus bleer...nogle dage laver han flere gange om dagen andre gange springer han en dag eller 2 over...men de fleste dage laver han en eller to gange set over en længere periode... Er han ikke generet ville jeg nok bare amme og tilbyde ham vand og frugt og se om ikke det snart gav gevinst :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Hvordan er det med lortebleer, når man starter på fast føde? Har fuldammet indtil for to uger siden (6 måneder) hvor vi startede på blw. Det er ikke fordi han får så meget ned, men vi kan da se der kommer noget igennem. I søndags havde han to giga lortebleer, det var ikke hård mave, men det var en blanding af ok "tør" ammebæ (altså som i ikke mega flydende) og madrester :rolleyes - der var gået et par dage uden lorteble, og nu er vi ved onsdag og stadig ingen lorteble :unsure I går fik han kun en stav agurk og lidt kiwi i håb om der så kom noget. Jeg ved jo det er okay der går lang tid hvis man fuldammer, men hvornår siger man at det ikke længere er fuldamning? Min SP fortalte, at det er ok med lorteble kun hver 2.-3. dag når man starter på fast føde. Maven skal trodsalt lige vænne sig til det, og du ammer jo stadig meget. Kiwi indeholder en del jern, så det kan virke lidt forstoppende. Du kan rive lidt æble eller pære til ham, det virker imod forstoppelse her :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Ja, afføring hver dag :kiss hvad har han primært smagt? Måske noget af det kan være årsagen :kram Jamen han har jo bare fået det samme som os, primært til aftensmad, altså kød, grøntsager og kartofler/ris/pasta :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Min SP fortalte, at det er ok med lorteble kun hver 2.-3. dag når man starter på fast føde. Maven skal trodsalt lige vænne sig til det, og du ammer jo stadig meget. Kiwi indeholder en del jern, så det kan virke lidt forstoppende. Du kan rive lidt æble eller pære til ham, det virker imod forstoppelse her :) Øv, havde faktisk fået at vide at kiwi er godt til at sætte gang i maven! Han har lige spist en del moden pære, håber der snart kommer gang i maven :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Jamen han har jo bare fået det samme som os, primært til aftensmad, altså kød, grøntsager og kartofler/ris/pasta :)Kogte gulerødder kan virke forstoppende :) men ja, masser af moden pære, blommer evt gnave i svesker :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Kogte gulerødder kan virke forstoppende :) men ja, masser af moden pære, blommer evt gnave i svesker :) Tak :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Kiwi kan da være afførende? Det er ihvertfald hvad jeg har lært (og det var fantastisk med en enkelt hver dag som gravid). Banan kan for øvrigt også have den virkning, selvom den oftest betragtes som forstoppende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Her virker banan så der er hul igennem ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Man skelner vist mellem overmoden banan, der er afførende, og knap så moden banan, der skulle virke stoppende. Ikke? :D nå, men han er i hvert fald meget mere begejstret for pære end for kiwi, så han fik også bare pære da vi spiste aftensmad. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Man skelner vist mellem overmoden banan, der er afførende, og knap så moden banan, der skulle virke stoppende. Ikke? :D nå, men han er i hvert fald meget mere begejstret for pære end for kiwi, så han fik også bare pære da vi spiste aftensmad.Pas :D Herman får alle slags og vi har ingen problemer med hul igennem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Ja, afføring hver dag :kiss hvad har han primært smagt? Måske noget af det kan være årsagen :kram Min datter får mere alm mad end amning og er 7 mdr - hun har ikke aff. hver dag.. men der kommer gerne noget med et par dages mellemrum. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Min datter får mere alm mad end amning og er 7 mdr - hun har ikke aff. hver dag.. men der kommer gerne noget med et par dages mellemrum.Men derfor er det stadigvæk anbefalingen fra både lll og ammenet ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Kiwi er afførende, da det indeholder relativt store mængder Magnesium :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2016 Men derfor er det stadigvæk anbefalingen fra både lll og ammenet ;) Jeg er dog sikker på, at både ammenet og la leche league er med på, at der er tale om mennesker, ikke maskiner, og giver plads til lidt afvigelser ;) Men hovedregler er fine at have :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites