Aja

Hjemmelavet pizza

14 indlæg i dette emne

Jeg laver tit pizza, men vi er altså ikke særlig kreative (og måske lidt kræsne) i forhold til hvad vi kommer på. Så vi ender næsten altid bare med noget skinke/pølser/champignon/peberfrugt.

Nu skal vi så have gæster på torsdag til eftermiddagskaffe og derefter aftensmad, så jeg tænkte det var nemt med pizza fordi jeg så kan lave bundene på forhånd og så kan vi lave pizzaerne i fællesskab, så jeg ikke skal stå en masse i køkkenet selv mens de er her. Men så vil jeg jo gerne at der er lidt flere forskellige spændende ting at komme på.

Så hvad kommer i på pizza? Gerne noget lidt mere spændende end bare skinke, peperoni osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører gerne samme stil som du beskriver, særligt når det er Karla, der pynter.

Men ellers kan man lave den med en god tomatsovs, serranoskinke, frisk oregano, cherrytomater, Mozarella (den i lage, som man selv trevler) og rocula eller friske spinatblade på, efter den er kommet ud af ovnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver ofte en med laks. Jeg bager bunden med tomatsovs, frisk mozzarella og ricotta. Når den er bagt, putter jeg frisk ruccola og gravad laks på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker hvid pizza, en bund med tynde skiver let kogte kartofler, mozzarella i skiver og rosmarin på toppen samt noget trøffelolie og lidt presset hvidløg, og når den kommer ud så rucola på og evt lidt mere olie eller pesto.

 

Eller en med grillet aubergine, sqush, peberfrugt og champignon på en tomatsovs og så frisk mozzarella over.

 

Min egen favorit kombi med grøntsager er løg, grøn peberfrugt (jo det skal være grøn) og champignon - nom nom

 

Men jeg tænker at for MIG er lækker pizza, italiensk pizza, få lækre ingredienser er bare helt perfekt i smagskombination, og absolut ikke for meget kød, og slet ikke det der "billige forarbejdede kød" (I know Snob)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vegetar og elsker hjemmelavet pizza med løg, majs og soltørrede tomater.

Og selvfølgelig ost og tomatsauce også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi et glade for følgende kombinationer..

Oksefilet, bacon og masser af løg.

Spinat, løg og noget krydret pølse.

Og så den klassiske med parmaskinke, rucola og parmesan efter ovnen.

Altid tomatsauce selvfølgelig, og så bruger vi aldrig andet end frisk mozarella.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også til hvid pizza.

Min favorit er ricotta og frisk mozzarella på bunden, skiver af kogte kartofler, stykker af røget laks og en masse frisk basilikum - det hele bages, og det bliver så lækkert. :)

Min kærestes favorit er spicy oksekød, som jeg steger med Sambal Oelek, og pepperoni eller pølser, med tomatsovs og champignon eller grøn peber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig lækkert! Hvor er I kreative :D

SDB, det var netop det jeg også havde tænkt, at det skulle være lidt mere enkelt og let og "rigtigt italiensk" :)

Nu spørger jeg bare lige dumt, men hvis man skal have kartoffel på, er de så blevet kogt først?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger altid kogte kartofler, for jeg synes de rå bliver ved med at være rå, uanset hvor tyndt jeg skærer dem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores "tradizitionale" er parmaskinke og tynde skiver squash ovenpå tomatsauce og mozzarella.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig lækkert! Hvor er I kreative :D

SDB, det var netop det jeg også havde tænkt, at det skulle være lidt mere enkelt og let og "rigtigt italiensk" :)

Nu spørger jeg bare lige dumt, men hvis man skal have kartoffel på, er de så blevet kogt først?

Altså jeg koger dem let så det er tæt på færdig - gør det samme ved fx flødekartofler da jeg synes rå kartofler er en krig om at blive klar i ovnen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koger dem ikke. Skærer dem meget tyndt ud og ligger i vand i noget tid og så blander det med olie og timian inden jeg kommer det på pizzaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine favoritter er mascarpone i tyndt lag på bunden (ingen tomatsovs), tyndt skåret squash i rigelig mængde, parma skinke og frisk mozzarella. Jeg kan bedst li' at skinken er med i ovnen, så bliver den lidt sprød, min kæreste synes også at det er lækkert at den først kommer på efter bagning (: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores yngling er en durum bund penslet med olivenolie og hvidløg, frisk ost, friske tomater og parmaskinke. Simpel og virkelig lækker.

Ligesom i udlandet hvor de heller ikke putter alt muligt på som vi gør i Danmark ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER