Oprettet March 19, 2016 Jeg elsker kage, og elsker at bage kage, og tænker jeg nok ikke er den eneste herinde :D Her er tråden hvor vi kan dele opskrifter, ideer og andet godt om kage :sandie Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Jeg starter lige på og hårdt. Jeg vil gerne lave stort kagebord når vi skal holde navngivning, men jrg mangler ideer. Jeg vil lave cheesecake og en lagkage med forskellig mousse. Andre gode ideer? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Banankage/muffins/cupcakes. For dem kom vi nemlig til at snakke om igår. Mega lækre og umulige at ødelægge Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Banankage/muffins/cupcakes. For dem kom vi nemlig til at snakke om igår. Mega lækre og umulige at ødelægge Åh, banankage! Jeg havde faktisk overvejet at lave nogle minimuffins! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Åh, banankage! Jeg havde faktisk overvejet at lave nogle minimuffins! Når vi laver kagebord har jeg altid lavet minicupcakes. Favoritten er med æble og kable og så hvid chokoladefrosting :sandie Kan lige finde opskriften hvis det er. Derudover har jeg haft: en eller to bradepander (kanelkage, drømmekage) Roulade Småkager/cookies Kokostoppe Kanelsnegle Lagkage Næste gang tænker jeg også at lave verdens bedste brownie fra bageglad.dk Den var nem og lækker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Hvis det skal være lidt anderledes, så har Madbanditten en opskrift på Rødbedebrownie. Den er virkelig virkelig god! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Når vi laver kagebord har jeg altid lavet minicupcakes. Favoritten er med æble og kable og så hvid chokoladefrosting :sandie Kan lige finde opskriften hvis det er. Derudover har jeg haft: en eller to bradepander (kanelkage, drømmekage) Roulade Småkager/cookies Kokostoppe Kanelsnegle Lagkage Næste gang tænker jeg også at lave verdens bedste brownie fra bageglad.dk Den var nem og lækker. Du må meget gerne finde opskriften. Hvor køber I små forme?Kokostoppe var da en kanon ide! Jeg laver også nogle specier tænker jeg. - glemte da mige at smide en kommentar om hvor mega lækkert dit kagebord er! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Du må meget gerne finde opskriften. Hvor køber I små forme? Kokostoppe var da en kanon ide! Jeg laver også nogle specier tænker jeg. - glemte da mige at smide en kommentar om hvor mega lækkert dit kagebord er! Tak - jeg elsker at lave kagebord, det er bare så sjældent man har muligheden ;) De små muffinsforme har jeg købt i store mængder for lang tid siden, så jeg kan faktisk ikke huske hvor :( Æble/kanel cupcakes med hvid chokoladefrosting 6 store eller 12 alm. cupcakes (eller mange mini - alt efter størrelsen :) Cupcake: 125 g. smør ½ dl sødmælk 2 æg 125 g. mel 125 g. rørsukker 1 tsk. bagepulver 1 spsk. kanel 2 tsk. vanilliesukker ½ tsk salt 1 revet æble Smørret smeltes og mælken tilsættes. Æggene piskes i et ad gangen. I en anden skål blandes de tørre ingredienser og væsken hældes i lidt ad gangen, til dejen er helt glat. Til sidst tilsættes revet æble. Dejen puttes i muffinforme og bages ved 200 grader i 15-20 minutter. Frosting: 180 g. smør (stuetemperatur) 450 g. flormelis 0,6 dl. mælk 75 g. smeltet hvid chokolade Smelt chokoladen i vandbad eller mikroovn. Bland smør, mælk og flormelis med en håndmixer. Jo længere der piskes, jo mere luftig bliver frostingen. Når chokoladen er kølet lidt ned, røres den i smør/sukker-massen. Er chokoladen for varm smelter smørret. Frostingen sprøjtes på de afkølede cupcakes med en tylle/sprøjtepose og stilles i køleskabet, til frostingen er blevet lidt fast igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 I vores familie er nougathorn altid et hit når der er kagebord! Og chokoladesmåkager :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2016 Jeg har lige bagt æble/kanel/marcipan cupcakes, med crumble på toppen i dag.... Nøj de er gode!! http://sofiesspisekammer.dk/2012/10/31/aeble-kanel-muffins/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2016 http://www.bageglad.dk/hjemmelavet-twix-konfekt/ Twix-konfekt! Det er ikke kage, men lige så velsmagende og afhængighedsdannende. Dyrt og besværligt at lave, men jeg har aldrig fortrudt :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2016 Bager meget ofte, gerne meget forskelligt, men bager tit brownie cheesecake med hindbærskum Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2016 Jeg vil godt anbefale den her kage Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2016 Jeg har lige bagt æble/kanel/marcipan cupcakes, med crumble på toppen i dag.... Nøj de er gode!! http://sofiesspisekammer.dk/2012/10/31/aeble-kanel-muffins/ Jeg er igang med dem nu :-)Dog uden marcipan Håber de blir gode her også Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2016 Mums en lækker (og farlig tråd ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2016 Total farlig tråd. Æble crumble muffins blev rigtig gode. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2016 Bage amok Åh det ser lækkert ud! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2016 Har fundet en opskrift på oreo cupcakes! :sandie Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2016 Har fundet en opskrift på oreo cupcakes! :sandie Åh ja, dem har jeg også set. De ser mega gode ud! Jeg har dog aldrig fået dem lavet. Sig endelig til hvordan de bliver, hvis du prøver dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2016 Åh ja, dem har jeg også set. De ser mega gode ud! Jeg har dog aldrig fået dem lavet. Sig endelig til hvordan de bliver, hvis du prøver dem :) Det er jeg ret sikker på jeg gør - dog uden en oreo i, da jeg laver mini, og så kan de nok ikke være i formen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2016 Det er jeg ret sikker på jeg gør - dog uden en oreo i, da jeg laver mini, og så kan de nok ikke være i formen :) Hehe, findes der ikke også mini-oreos? :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2016 Hehe, findes der ikke også mini-oreos? :DLidl har nogen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2016 I har da lige reddet en uvidende bonderøvs cupcakes, tak! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2016 Nu har jeg lyst til kage :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites