Besvaret May 3, 2016 For lige at tage et sidespor fra salt/sukker/sundhedssnakken så er det hermed bevist. De (drengene) giver mig grå hår... Ak :( Jeg har vidst ikke fået grå hår endnu, men mine tindinginger bliver højere og højere! De var ellers endelig tilgroede efter graviditet og amning med William, og nu falder alle hårene af igen :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg vidste godt at når man dropper sukker cold turkey at man nok får hovedpine og bliver i dårligt humør. Men er det normalt at man ryster, mærker kraftig puls og har det lidt ubehageligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 :haha Ja for det kan jo ikke bare være alderen.... Jeg føler med dig Lene! ;) Jeg er blevet den heldige ejer af 8-10 kridhvide stive hår - lige på toppen af hovedet i skilningen <_< de er også kommet til efter Adam :rolleyes De ælder os før tid de bisser Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg har fået den her spændende bog af min mand: http://www.amazon.com/Diabetes-Cure-Eliminate-Reverse-Diabetes-ebook/dp/B00K8DST6Q Den gir bare så meget mening! Jeg suger til mig og er allerede ved at tænke ændringer ind. Det er meget drastisk det hun foreslår, men det gir mig rigtig meget håb om at jeg kan genvinde min sundhed. Det var også egentlig rart at læse om hvorfor jeg har så lidt energi, og at det ikke bare er mig som har en slatten rygrad men faktisk en masse kemi som gør det svært at komme ud af de onde cirkler. Det er virkelig første gang i meget lang tid jeg ikke er konstant sulten (Her hjælper Metformin mig også) og jeg har håb om at jeg godt kan ændre de dårlige vaner. (og så er det rart med noget jeg faktisk KAN stille noget op med lige her og nu :box ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg vidste godt at når man dropper sukker cold turkey at man nok får hovedpine og bliver i dårligt humør. Men er det normalt at man ryster, mærker kraftig puls og har det lidt ubehageligt? Når du har PCO så ja.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Ak :( Jeg har vidst ikke fået grå hår endnu, men mine tindinginger bliver højere og højere! De var ellers endelig tilgroede efter graviditet og amning med William, og nu falder alle hårene af igen :prik Det skal nok komme tilbage. Mine var så fine efter Anna og denne gang er fældningen gået helt amok og da Sofie var ca 4,5 måned var jeg virkelig ked af det og sikker på de aldrig kom igen. Da hun rundere 5 måneder holdt jeg op med at fælde, stort set fra den ene dag til den anden, og nu er der mange nye fine hår på 1-2 cm :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Så er det ca. 3 mere end jeg plejer at kunne :D Jeg synes det er sløjt... <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg synes det er sløjt... <_< Herhjemme ville det være fint, jeg får alligevel kun gave af min mand, forældre og svigerforældre, og sidstnævnte kigger stort set aldrig på ønskeliste (hurra for at have fået en bog om chokolade og kage da jeg var på skrap kur, et fuglehus og en havenisse...) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg synes det er sløjt... <_< Jeg plejer at tage det som et udtryk for, at jeg bare er glad og tilfreds med det jeg har og det synes jeg er positivt :) Når jeg nu alligevel ikke lige kan være så urealistisk at ønske mig penge til at bygge mit eget drømmehus for, et par fine heste osv., that is :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Ja for det kan jo ikke bare være alderen.... Under ingen omstændigheder - vi ældes ikke ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg vidste godt at når man dropper sukker cold turkey at man nok får hovedpine og bliver i dårligt humør. Men er det normalt at man ryster, mærker kraftig puls og har det lidt ubehageligt? Ja, det ville jeg mene. Det er jo afvænning ligesom med så meget andet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg vidste godt at når man dropper sukker cold turkey at man nok får hovedpine og bliver i dårligt humør. Men er det normalt at man ryster, mærker kraftig puls og har det lidt ubehageligt? Da jeg stoppede med at spise kulhydrater blev jeg syg som ved influenza. Så ja, jeg synes det lyder meget rimeligt. Det tog under et døgn :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Så er det ca. 3 mere end jeg plejer at kunne :D :ditto det er også tre mere end jeg kan finde på, og med 9 dage igen, har jeg sådan lidt travlt :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Det går bedre i dag -men tænk at man kan vågne om morgen og have lyst til chokolade og det egentlig var den primære grund til at man vågnede :unsure Jeg synes at det er forfærdeligt hårdt lige nu og jeg er godt nok flov over hvor meget sukker jeg åbenbart indtager hver dag -uden at tænke over det! Jeg er jo ikke gået All in, men skåret drastisk ned (f.eks spiste jeg både en håndfuld rosiner og et stykke frugt + en halv teske sukker min te) Men jeg plejer jo altid at hygge snacke! Med Nutella, den usunde peanutbutter, lidt chokolade og så drak jeg te med 2-3 teskeer sukker! Og det var udover frugt og rosiner også.. Og så har jeg en forkærlighed for junkfood og ofte hvis jeg har haft ondt i ryggen har jeg belønnet mig selv med nudler til aftensmad eller Kinabox fra fryseren. Der er jo også nok sukker i. Jeg glæder mig til trangen er væk for det er ret hårdt :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Det går bedre i dag -men tænk at man kan vågne om morgen og have lyst til chokolade og det egentlig var den primære grund til at man vågnede :unsure Jeg synes at det er forfærdeligt hårdt lige nu og jeg er godt nok flov over hvor meget sukker jeg åbenbart indtager hver dag -uden at tænke over det! Jeg er jo ikke gået All in, men skåret drastisk ned (f.eks spiste jeg både en håndfuld rosiner og et stykke frugt + en halv teske sukker min te) Men jeg plejer jo altid at hygge snacke! Med Nutella, den usunde peanutbutter, lidt chokolade og så drak jeg te med 2-3 teskeer sukker! Og det var udover frugt og rosiner også.. Og så har jeg en forkærlighed for junkfood og ofte hvis jeg har haft ondt i ryggen har jeg belønnet mig selv med nudler til aftensmad eller Kinabox fra fryseren. Der er jo også nok sukker i. Jeg glæder mig til trangen er væk for det er ret hårdt :( Jeg ved ikke om du allerede gør det, men for mig er det en stor hjælp at fylde på med groft brød/grove grøntsager, fedt og proteiner. Så er det nemmere at stå imod sukkertrangen, fordi blodsukkeret bliver stabilt. Hvad med at starte dagen med grove knækbrød med avocado, skinke og smøreost? Eller en dejlig omelet med ost, skinke og grøntsager? Spis creme fraiche til hvis du spiser salat eller meget mager/kaloriefattig mad. Etc. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Det går bedre i dag -men tænk at man kan vågne om morgen og have lyst til chokolade og det egentlig var den primære grund til at man vågnede :unsure Jeg synes at det er forfærdeligt hårdt lige nu og jeg er godt nok flov over hvor meget sukker jeg åbenbart indtager hver dag -uden at tænke over det! Jeg er jo ikke gået All in, men skåret drastisk ned (f.eks spiste jeg både en håndfuld rosiner og et stykke frugt + en halv teske sukker min te) Men jeg plejer jo altid at hygge snacke! Med Nutella, den usunde peanutbutter, lidt chokolade og så drak jeg te med 2-3 teskeer sukker! Og det var udover frugt og rosiner også.. Og så har jeg en forkærlighed for junkfood og ofte hvis jeg har haft ondt i ryggen har jeg belønnet mig selv med nudler til aftensmad eller Kinabox fra fryseren. Der er jo også nok sukker i. Jeg glæder mig til trangen er væk for det er ret hårdt :( Spiser du fedt, eller prøver du også at skære det væk? For mig forsvandt sukkertrangen først da jeg skruede op for fedtet. Du kan ikke bare skære en stor kaloriekilde væk, uden at erstatte den med noget andet - så er projektet dødsdømt fra starten :) For nogle er flere proteiner vejen frem - jeg var glad for mere fedt (LCHF). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Det var første dag igår, og for mig handler det bare om at ramme et passende antal kalorier på hele dagen -og få mest næring og mæthed ud af det :) Jeg er ikke fedt eller sukker forskrækket, men det er jo det som fylder enormt meget i kalorieregnskabet -og derfor fylder det nok ikke så meget fordi jeg jo gerne vil have mætheden :) Jeg ramte ikke plet igår, men det kommer til at gå bedre idag tror jeg :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Hvorfor tror nogle folk at de bare har ret i deres måde at gøre ting på og blander sig derfor helt vildt? Både min svigerfar og pap svigerfar har så travlt med at kommentere på, at vi har valgt at holde Frejas konfirmation sammen med min x. Det er Frejas ønske og så meget burde vi da kunne klare. Vi kan da tale pænt sammen det meste af tiden, og det er kun en dag. Men næh nej... de skal hele tiden fortælle hvor dumt det er osv... <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Hvorfor tror nogle folk at de bare har ret i deres måde at gøre ting på og blander sig derfor helt vildt? Både min svigerfar og pap svigerfar har så travlt med at kommentere på, at vi har valgt at holde Frejas konfirmation sammen med min x. Det er Frejas ønske og så meget burde vi da kunne klare. Vi kan da tale pænt sammen det meste af tiden, og det er kun en dag. Men næh nej... de skal hele tiden fortælle hvor dumt det er osv... <_< Respekt til dig for at gøre det for Frejas skyld. Jeg er sikker på det vil betyde meget for hende at have gode minder om at I var sammen og der var fred den dag. De andre skal bare lukke i altså. :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Respekt til dig for at gøre det for Frejas skyld. Jeg er sikker på det vil betyde meget for hende at have gode minder om at I var sammen og der var fred den dag. De andre skal bare lukke i altså. :kram2 SÅ enig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Respekt til dig for at gøre det for Frejas skyld. Jeg er sikker på det vil betyde meget for hende at have gode minder om at I var sammen og der var fred den dag. De andre skal bare lukke i altså. :kram2 HELT enig her! Uanset hvor trætte man kan være af hinanden, så er det da mega bøvlet fx. at holde 2 fester, og når det så også er Frejas ønske...så det er da VILDT godt, hvis I kan være enige om, at sådan skal det være :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 HELT enig her! Uanset hvor trætte man kan være af hinanden, så er det da mega bøvlet fx. at holde 2 fester, og når det så også er Frejas ønske...så det er da VILDT godt, hvis I kan være enige om, at sådan skal det være :yay Enig! Jeg vil sige at det er meget mere ansvarligt at holde den sammen, når det er det barnet ønsker! Synes dine svigerfædre lever i omvendt-verden hvis de mener noget andet! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Respekt til dig for at gøre det for Frejas skyld. Jeg er sikker på det vil betyde meget for hende at have gode minder om at I var sammen og der var fred den dag. De andre skal bare lukke i altså. :kram2 Det betyder netop meget for hende, at det er én samlet fest, og det synes jeg at vi skylder vores datter.Uanset hvad vi har været igennem, så er hun vores kæreste eje, og der har jeg det bare sådan, at der må vi bare bide sammen. Vi er de voksne og det er hendes dag. Min svigerfar tror at han skal bestemme, men jeg er hård. ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 HELT enig her! Uanset hvor trætte man kan være af hinanden, så er det da mega bøvlet fx. at holde 2 fester, og når det så også er Frejas ønske...så det er da VILDT godt, hvis I kan være enige om, at sådan skal det være :yay Hendes bonus mor synes det er fedt at jeg står for det meste planlægning, for så slipper de ;) Vi bliver bare nødt til det for Frejas skyld Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 4, 2016 Enig! Jeg vil sige at det er meget mere ansvarligt at holde den sammen, når det er det barnet ønsker! Synes dine svigerfædre lever i omvendt-verden hvis de mener noget andet!Det er også min mening. Min svigermor siger heldigvis at det jo ikke er dem der skal holde fest Del dette indlæg Link to post Share on other sites