Besvaret May 3, 2016 Kom sådan til at tænke på nogle af jer seje diy mødre :lol :haha :lolhit Jeg kom bare til at tænke på en gyserfilm :blink :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 https://www.dekra.dk/kurser.aspx?s=1&t=0&h=3&k=9 Er der nogen af jer som kan hjælpe mig med at finde prisen på dette buschaufførskursus? Jeg ved at det står under info, men det giver ingen mening for mig at der skal være så stor forskel når man er i job kontra er ledig :chin: Det er til Nichlas som arbejder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 https://www.dekra.dk/kurser.aspx?s=1&t=0&h=3&k=9 Er der nogen af jer som kan hjælpe mig med at finde prisen på dette buschaufførskursus? Jeg ved at det står under info, men det giver ingen mening for mig at der skal være så stor forskel når man er i job kontra er ledig :chin: Det er til Nichlas som arbejder :) Jo det kan sagtens passe at der er forskel. Kan ikke selv finde info, så kan ikke se forskellen. Men det er vist meget normalt at der er forskel på om du er i job eller ledig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg kom bare til at tænke på en gyserfilm :blink :lol:dittoBarneleg! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg er startet med at se en serie på viaplay med ham kokken Bo Bech -som kommer ud til familier og skal se på deres madvaner. Og jeg er chokeret!!! En sød familie laver salat med mayonnaise og sukker :blink Dét er altså ikke rigtig salat i mine øjne :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg er startet med at se en serie på viaplay med ham kokken Bo Bech -som kommer ud til familier og skal se på deres madvaner. Og jeg er chokeret!!! En sød familie laver salat med mayonnaise og sukker :blink Dét er altså ikke rigtig salat i mine øjne :unsure Det kunne være min venindes familie. De laver det særeste mad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 https://www.dekra.dk/kurser.aspx?s=1&t=0&h=3&k=9 Er der nogen af jer som kan hjælpe mig med at finde prisen på dette buschaufførskursus? Jeg ved at det står under info, men det giver ingen mening for mig at der skal være så stor forskel når man er i job kontra er ledig :chin: Det er til Nichlas som arbejder :) Den pris jeg kunne se, når man er i arbejde mens man tager kurset (prøvede at følge tilmeldingen til det i Hillerød), var 3.240 kroner (108 kroner per dag, for et 6-ugers kursusforløb). Jeg kan til gengæld ikke se prisen for kurset, når man ikke er i arbejde. Hvad stor er forskellen på de to? Tænker egentlig ikke at 3.240 kroner er voldsomt og hvis det er mindre for arbejdsløse, så er det muligvis fordi de får noget af det dækket af a-kasse eller lignende? :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg er startet med at se en serie på viaplay med ham kokken Bo Bech -som kommer ud til familier og skal se på deres madvaner. Og jeg er chokeret!!! En sød familie laver salat med mayonnaise og sukker :blink Dét er altså ikke rigtig salat i mine øjne :unsure Der er også nogle folk som oprigtigt tror, at de giver deres børn sund mad, hvis de får froot loops og deslige til morgenmad. Det er skræmmende så lidt nogle mennesker ved om, hvad de egentlig putter i deres egne og deres børns kroppe. Så også en video med en dame der gik helt i baglås en dag, fordi KFC var løbet tør for kylling og hun derfor ikke kunne bestille noget i deres drive-in. "Hvordan skulle hun så kunne give sine børn mad?!?". Sad. So very, very sad :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Haha, nu prøvede jeg lige at genfinde ovennævnte video af den vrede mor fra KFC, men uden held. Fandt ham her i stedet: How to order McDonald's like a Boss! :respekt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Det kunne være min venindes familie. De laver det særeste mad Det er bare synd for børnene synes jeg... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Den pris jeg kunne se, når man er i arbejde mens man tager kurset (prøvede at følge tilmeldingen til det i Hillerød), var 3.240 kroner (108 kroner per dag, for et 6-ugers kursusforløb). Jeg kan til gengæld ikke se prisen for kurset, når man ikke er i arbejde. Hvad stor er forskellen på de to? Tænker egentlig ikke at 3.240 kroner er voldsomt og hvis det er mindre for arbejdsløse, så er det muligvis fordi de får noget af det dækket af a-kasse eller lignende? :chin: Jeg synes heller ikke at det var mange penge, hvis der er jobs bagefter. Umiddelbart synes jeg ikke at på diverse hjemmesider jeg søgte på (jobindex, ofir og Google søgning) at der var nogle disederet buschaufførs jobs :chin: Så synes jeg det er mange penge hvis han alligevel skulle køre taxa og når det på ingen måde er noget han drømmer om/ønsker at lave. Men jeg tror at jeg vil nævne det for ham -om ikke andet så ved jeg hvad han selv synes om det :) Tak for hjælpen :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg er startet med at se en serie på viaplay med ham kokken Bo Bech -som kommer ud til familier og skal se på deres madvaner. Og jeg er chokeret!!! En sød familie laver salat med mayonnaise og sukker :blink Dét er altså ikke rigtig salat i mine øjne :unsure Altså som i, at der var mayonnaise og sukker i dressingen? :unsure Når vi laver coleslaw er dressingen altid lavet på mayonnaise og ravigotte-dressing (der får smag fra sukker og sennep). Det kan jeg altså ikke se det forkastelige i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Altså som i, at der var mayonnaise og sukker i dressingen? :unsure Når vi laver coleslaw er dressingen altid lavet på mayonnaise og ravigotte-dressing (der får smag fra sukker og sennep). Det kan jeg altså ikke se det forkastelige i. Enig. Vi laver cole slaw med dressing af mayonnaise og creme fraiche, lidt sukker, lidt eddike og krydderier. Der er jo som udgangspunkt intet galt i det, det handler jo om de relative mængder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Altså som i, at der var mayonnaise og sukker i dressingen? :unsure Når vi laver coleslaw er dressingen altid lavet på mayonnaise og ravigotte-dressing (der får smag fra sukker og sennep). Det kan jeg altså ikke se det forkastelige i. Jeg tænkte også på coleslaw med det samme ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Haha, nu prøvede jeg lige at genfinde ovennævnte video af den vrede mor fra KFC, men uden held. Fandt ham her i stedet: :respekt Haha hvor sejt! Jeg så i øvrigt godt videoen med hende damen som går amok -det er hende som ender med at smadre vinduet til sidst ikke? Så sindssygt altså! Jeg har måske en smule mere forståelse for at folk tager de usunde valg i USA f.eks. Da jeg var i Orlando der kostede en 2 liters Coca Cola 99 cent (!!!), en halv liter vand kostede en dollar og noget. De sunde alternativer var ofte meget dyrere, endda deres mælk var der stor prisforskel på. Og så snart noget hed "diet" så kunne man også se det på prisen. Personligt tænker jeg nok mere over prisen end sundheden (også derfor at jeg er totalt impulsshopper) -men herhjemme falder det jo til vores fordel at en pakke havregryn koster måske 10 kr hvor kellogs chokopops stortset aldrig kommer under 25 kr. Hvis det havde været omvendt så tror jeg måske også at jeg ville have svært ved at vælge de sunde valg :chin: Og så var der engang hvor jeg så en dokumentar om at folk var så fattige i et eller andet land (det er mange år siden) at de ikke havde råd til vand! Men en 5 liters olie kande kostede nærmest ingenting og derfor gjorde de fleste familier dét at de simpelthen "kogte" pasta i olie. Det blev de nødt til for at give deres børn mad... Når jeg tænker over sådan noget så er jeg rigtig glad for at bo i Danmark... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Altså som i, at der var mayonnaise og sukker i dressingen? :unsure Når vi laver coleslaw er dressingen altid lavet på mayonnaise og ravigotte-dressing (der får smag fra sukker og sennep). Det kan jeg altså ikke se det forkastelige i. Det var en helt almindelig salat (Iceberg, agurk og ærter og lignende) blandet med en kæmpe klat mayonnaise og 4-5 store skefulde sukker.. Det er slet ikke sådan jeg ville lave dressing hvertfald :unsure Når jeg laver dressing til sådan en salat kommer jeg "bare" cremefraiche og krydderier i og gerne hvidløg... Aldrig sukker hvertfald :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Det var en helt almindelig salat (Iceberg, agurk og ærter og lignende) blandet med en kæmpe klat mayonnaise og 4-5 store skefulde sukker.. Det er slet ikke sådan jeg ville lave dressing hvertfald :unsure Når jeg laver dressing til sådan en salat kommer jeg "bare" cremefraiche og krydderier i og gerne hvidløg... Aldrig sukker hvertfald :/ Nej ok. Der ville jeg nok gå med olie/eddike eller creme fraiche ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Det var en helt almindelig salat (Iceberg, agurk og ærter og lignende) blandet med en kæmpe klat mayonnaise og 4-5 store skefulde sukker.. Det er slet ikke sådan jeg ville lave dressing hvertfald :unsure Når jeg laver dressing til sådan en salat kommer jeg "bare" cremefraiche og krydderier i og gerne hvidløg... Aldrig sukker hvertfald :/ Jeg ville aldrig bruge så meget sukker men er da fortaler for salt i det søde køkken og sukker i det salte. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg ville aldrig bruge så meget sukker men er da fortaler for salt i det søde køkken og sukker i det salte.Det er jeg også -men alt med måde synes jeg :) Og så tror jeg at jeg ikke ville bruge sukker i almindelig mad -men søde alternativer som melon i salaten, gulerod i kødsovsen og sådan.. Men jeg er faktisk opvokset med at salat blev kun spist når vi fik gæster, så jeg er nok blevet meget sort hvid tænkende ift sundhed :chin: Og så må jeg indrømme at jeg aldrig har set idéen med salt i bagværker f.eks... Så det kommer jeg aldrig i og har ikke kunnet smage forskel på når N kommer det i fremfor når jeg ikke kommer det i. Det har jo nok en effekt af en art, men ikke noget jeg har bemærket og så synes jeg det er spild :p Men N kommer altid salt på alting så der er man nok også forskellige :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 For lige at tage et sidespor fra salt/sukker/sundhedssnakken så er det hermed bevist. De (drengene) giver mig grå hår... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 https://www.dekra.dk/kurser.aspx?s=1&t=0&h=3&k=9 Er der nogen af jer som kan hjælpe mig med at finde prisen på dette buschaufførskursus? Jeg ved at det står under info, men det giver ingen mening for mig at der skal være så stor forskel når man er i job kontra er ledig :chin: Det er til Nichlas som arbejder :) Har du set på Movias hjemmeside, synes altid de kører reklamer i bussen for uddannelsen til chaufføre hos dem... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 For lige at tage et sidespor fra salt/sukker/sundhedssnakken så er det hermed bevist. De (drengene) giver mig grå hår... :haha Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 For lige at tage et sidespor fra salt/sukker/sundhedssnakken så er det hermed bevist. De (drengene) giver mig grå hår... Jeg føler med dig Lene! ;) Jeg er blevet den heldige ejer af 8-10 kridhvide stive hår - lige på toppen af hovedet i skilningen <_< de er også kommet til efter Adam :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg kan finde på 3 ting at ønske mig til min fødselsdag <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2016 Jeg kan finde på 3 ting at ønske mig til min fødselsdag <_< Så er det ca. 3 mere end jeg plejer at kunne :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites