Besvaret September 19, 2016 Held og lykke :kram2 Tak søde :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Præcis. Det er genialt til undervisningen! :P :D Vil du så ikke undervise mig også? Jeg fatter bjælde af politik. ;) :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Vil du så ikke undervise mig også? Jeg fatter bjælde af politik. ;) :D Gerne :D jeg ELSKER det :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Jeg skal til jobsamtale idag :unsure Jeg er spændt og nervøs! Jeg vil bare ønske at jeg havde sovet lidt mere :rolleyes det er først kl 14 men Nichlas er jo først kommet i seng for 2 timer siden og sover jo hele morgenen og formiddagen pga arbejdet, så jeg står med nova i den tid så jeg har ikke mulighed for at få en lur eller for at lægge mig lidt. Og efter samtalen vil jeg jo gerne prioritere familietid. Nu må vi se hvad det bliver til Jeg krydser alt hvad jeg kan! :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Kan man godt overleve et job i 7,5 mdr, som man synes er helt åndssvagt kedeligt? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Kan man godt overleve et job i 7,5 mdr, som man synes er helt åndssvagt kedeligt? :unsureJa :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Kan man godt overleve et job i 7,5 mdr, som man synes er helt åndssvagt kedeligt? :unsureJa (tag det fra en der var på Gallup i 6 år! ;) Så ophidsende er seertallene ikke! :D ). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Kan man godt overleve et job i 7,5 mdr, som man synes er helt åndssvagt kedeligt? :unsure Har aldrig haft arbejde som jeg ikke syntes var åndssvagt kedeligt. Har været på arbejdsmarkedet siden jeg var ti år og lever endnu :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Kan man godt overleve et job i 7,5 mdr, som man synes er helt åndssvagt kedeligt? :unsureJa!! Det tager man ikke skade af i 7,5 måneder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Jeg skal til jobsamtale idag :unsure Jeg er spændt og nervøs! Jeg vil bare ønske at jeg havde sovet lidt mere :rolleyes det er først kl 14 men Nichlas er jo først kommet i seng for 2 timer siden og sover jo hele morgenen og formiddagen pga arbejdet, så jeg står med nova i den tid så jeg har ikke mulighed for at få en lur eller for at lægge mig lidt. Og efter samtalen vil jeg jo gerne prioritere familietid. Nu må vi se hvad det bliver til Håber at det gik godt i dag :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Håber at det gik godt i dag :kram2 Det gik okay tror jeg, de ringer imorgen :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 19, 2016 Kan man godt overleve et job i 7,5 mdr, som man synes er helt åndssvagt kedeligt? :unsure Ork ja :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Jeg har da fuldstændig glemt at søge om børnepenge :blink Det skulle så tage mig 14 uger at komme i tanke om åbenbart. Måske er det alligevel ikke helt ved siden af, at jeg synes at jeg er begyndt at føle mig stresset igen. Er vildt glemsom for tiden. Gad vide om man egentlig får med tilbagevirkende kraft fra fødslen af så? Vi vælter os jo ikke ligefrem i penge herhjemme, så det er da pænt dumt at glemme :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Jeg har da fuldstændig glemt at søge om børnepenge :blink Det skulle så tage mig 14 uger at komme i tanke om åbenbart. Måske er det alligevel ikke helt ved siden af, at jeg synes at jeg er begyndt at føle mig stresset igen. Er vildt glemsom for tiden. Gad vide om man egentlig får med tilbagevirkende kraft fra fødslen af så? Vi vælter os jo ikke ligefrem i penge herhjemme, så det er da pænt dumt at glemme :(Skal man søge om det i Sverige? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Jeg har da fuldstændig glemt at søge om børnepenge :blink Det skulle så tage mig 14 uger at komme i tanke om åbenbart. Måske er det alligevel ikke helt ved siden af, at jeg synes at jeg er begyndt at føle mig stresset igen. Er vildt glemsom for tiden. Gad vide om man egentlig får med tilbagevirkende kraft fra fødslen af så? Vi vælter os jo ikke ligefrem i penge herhjemme, så det er da pænt dumt at glemme :( Det er med tilbagevirkende kraft :) det var det hvertfald for 4 år siden. Nogle af mine svenske kolleger fik pludselig så mange børnepenge at de købte bil og en enkelt fik råd til renovering :blink de havde så også arbejdet i Danmark i 20 år og havde børn på 10,15 og 17 :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Nogle dage er mere barselsafslappende end andre! I dag føles det mest af alt som en fuldtidsstilling på et kontor :blink PUH! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Nogle dage er mere barselsafslappende end andre! I dag føles det mest af alt som en fuldtidsstilling på et kontor :blink PUH! Du skulle prøve at være på mit kontor: :zzz Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 I "Amalies baby" bliver der vist at hun skriver inde på en hemmelig terminsgruppe på Facebook som jeg er medlem af. I det afsnit kan man se et billede af Nova fordi de filmer på computerskærmen og hun er en del af coverbilledet.... Jeg har aldrig haft lyst til at Nova skulle vises i fjernsynet og jeg synes egentlig at det er lidt strengt. Det er jo for sent nu, men er der ikke nogle regler på det område??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Så snart noget er lagt på Facebook er det lidt som at gå på offentlig vej - så må de gerne filme. Også selvom det er en hemmelig gruppe? :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 NSE jeg ville kontakte TV3 og gøre opmærksom på det. Måske de har forståelse for det og kan klippe Nova ud af det der ligger online eller skygge hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Skal man søge om det i Sverige? Hvis den ene eller os begge havde haft arbejdet i Sverige, så havde vi skullet have børnepenge fra Sverige i stedet og så var det sket automatisk - nøjagtig som i Danmark. Men fordi vi begge arbejder i Danmark, så skal vi have børnepenge fra Danmark i stedet - og skal selv søge om det, fordi vi ikke har bopælsland i Danmark :rolleyes Vi skulle også selv registrere fødsel (fordi jeg valgte at føde i Danmark) osv. Alt muligt bureaukratisk l*rt som man normalt tager for givet sker automatisk, skal vi selv ligge og rode med <_< Vi betaler det samme i skat som alle andre, der er bare mindre service og mere besvær :p Det er med tilbagevirkende kraft :) det var det hvertfald for 4 år siden. Nogle af mine svenske kolleger fik pludselig så mange børnepenge at de købte bil og en enkelt fik råd til renovering :blink de havde så også arbejdet i Danmark i 20 år og havde børn på 10,15 og 17 :rolleyes Det lyder godt, håber at det stadig fungerer sådan :goodluck Selv der vist ikke bliver til hverken bil eller renovering her desværre :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 I "Amalies baby" bliver der vist at hun skriver inde på en hemmelig terminsgruppe på Facebook som jeg er medlem af. I det afsnit kan man se et billede af Nova fordi de filmer på computerskærmen og hun er en del af coverbilledet.... Jeg har aldrig haft lyst til at Nova skulle vises i fjernsynet og jeg synes egentlig at det er lidt strengt. Det er jo for sent nu, men er der ikke nogle regler på det område??? Som de andre allerede har nævnt, så må de desværre godt ja. Hvad der yderligere er værd at nævne, er at der i betingelserne (som de færreste læser :rolleyes ) for både Facebook og de andre store sociale medier, står at de faktisk ejer alt indhold som du lægger ind på siden. Hvilket vil sige, at når du først har lagt det ind, så har de sådan set ret til at bruge det til hvad de vil og så meget de vil. Det er sikkert yderst usandsynligt at de gør det - men i teorien må de. Hvilket er en af flere grunde til, at jeg ikke gider Facebook m.m. og også er lidt striks med at give familie osv. lov til at lægge billeder af M. derind. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 20, 2016 Som de andre allerede har nævnt, så må de desværre godt ja. Hvad der yderligere er værd at nævne, er at der i betingelserne (som de færreste læser :rolleyes ) for både Facebook og de andre store sociale medier, står at de faktisk ejer alt indhold som du lægger ind på siden. Hvilket vil sige, at når du først har lagt det ind, så har de sådan set ret til at bruge det til hvad de vil og så meget de vil. Det er sikkert yderst usandsynligt at de gør det - men i teorien må de. Hvilket er en af flere grunde til, at jeg ikke gider Facebook m.m. og også er lidt striks med at give familie osv. lov til at lægge billeder af M. derind. Og de regler gælder også selvom du "sletter" dine billeder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites