Oprettet March 10, 2011 Hvad gør I for at bekæmpe jeres trang til søde sager? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Jeg har faktisk lige selv tænkt på det ;) Og så kom jeg tanke om, at det er noget med at Crom-mangel kan give trang til søde sager. Crom er nemlig med til at regulere/stabelisere blodsukkeret. Har arbejdet i Matas engang for mange år siden, og stod i Helsekost/vitaminafdelingen- og i følge min vitamin-opslgsbog skulle den være god nok :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Lige i disse måneder giver jeg efter :badgirl Ellers tager jeg et stykke tyggegummi eller et par Läkeroler. Alternativt lidt frugt, hvis jeg ikke har spist meget af det i forvejen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Jeg har faktisk lige selv tænkt på det ;) Og så kom jeg tanke om, at det er noget med at Crom-mangel kan give trang til søde sager. Crom er nemlig med til at regulere/stabelisere blodsukkeret. Har arbejdet i Matas engang for mange år siden, og stod i Helsekost/vitaminafdelingen- og i følge min vitamin-opslgsbog skulle den være god nok :) Det vil jeg klart prøve.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Jeg sørger meget enkelt for at ikke at have noget i huset. og altid spise lidt frugt eller en gulerod inden jeg tager ud for at handle. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 før var det at jeg lovede mig selv at hvis jeg ikke spiste noget hele ugen måtte jeg fråde 2 dage i weekenden :) Nu er det helt slut... ogspiser tyggegummi og läkerol... og meget snart går jeg på rov i at finde sunde alternativer.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Jeg har faktisk lige selv tænkt på det ;) Og så kom jeg tanke om, at det er noget med at Crom-mangel kan give trang til søde sager. Crom er nemlig med til at regulere/stabelisere blodsukkeret. Har arbejdet i Matas engang for mange år siden, og stod i Helsekost/vitaminafdelingen- og i følge min vitamin-opslgsbog skulle den være god nok :) Jamen det vil jeg da prøve at anskaffe mig så :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Det vil jeg klart prøve.. :) Jeg skal også selv til at tage dem igen ;) Husk at få en god basisvitaminpille ved siden af. En multivitaminpille er nemlig "grund-stenene" til at man optager alt det andet godt nok :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Det er således (i min verden) at hvis man INTET tillader sig under en kur eller kostændring eller livstilsændring, så kan man lige så godt give op, fordi det menneskeligt er umuligt at modstå alle de ting vi godt ved vi ikke må indtage. Man er nødt til at tage små skridt og udskifte en dårlig vane med en bedre - gradvist.... Vi er her i familien i gang med den helt store livstilsændring og jeg satser på jeg har tabt 9 kg i morgen tidlig, på kun 3 uger og 3 dage. Dette kun ved kostændring og lidt zumbadans. :) Og jeg vil sige vi har været rigtig gode til at guffe søde sager i os OFTE, også på hverdagsaftner..før kuren og jeg har også haft den lede sukkertrang og kigget efter kagerne i bageren - romkugler etc. Men jeg har så selv opfundet alternativer som gør at jeg føler jeg fx har spist chips med dip....Jeg lavede noget cheasy 6% dip og knækkede 3 skiver tyndt knækbrød og puttede det i en skål....så spiste jeg "chips" troede min ene hjernehalvdel og den anden hjernehalvdel frydede sig over hvor sej jeg var at modstå de rigtige chips! :D En anden aften havde jeg bare sådan lyst til romkugler, havregrynskugler etc. og så lavede jeg nogle sunde nogle istedet, blendede nogle rosiner, havregryn, mælk (skummet) og en lille bitte smule kakao, som kan udelades, og så et stænk romessense....de smagtes simpelthen så godt og så følte jeg at jeg havde fået kage :) Så på den måde....ha gulerødderne klar i køleskabet så det ikke blir uoverskueligt at tage sådan en fremfor chokoladen og så lad være med at ha fristelserne i huset :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Det er således (i min verden) at hvis man INTET tillader sig under en kur eller kostændring eller livstilsændring, så kan man lige så godt give op, fordi det menneskeligt er umuligt at modstå alle de ting vi godt ved vi ikke må indtage. Man er nødt til at tage små skridt og udskifte en dårlig vane med en bedre - gradvist.... Vi er her i familien i gang med den helt store livstilsændring og jeg satser på jeg har tabt 9 kg i morgen tidlig, på kun 3 uger og 3 dage. Dette kun ved kostændring og lidt zumbadans. :) Og jeg vil sige vi har været rigtig gode til at guffe søde sager i os OFTE, også på hverdagsaftner..før kuren og jeg har også haft den lede sukkertrang og kigget efter kagerne i bageren - romkugler etc. Men jeg har så selv opfundet alternativer som gør at jeg føler jeg fx har spist chips med dip....Jeg lavede noget cheasy 6% dip og knækkede 3 skiver tyndt knækbrød og puttede det i en skål....så spiste jeg "chips" troede min ene hjernehalvdel og den anden hjernehalvdel frydede sig over hvor sej jeg var at modstå de rigtige chips! :D En anden aften havde jeg bare sådan lyst til romkugler, havregrynskugler etc. og så lavede jeg nogle sunde nogle istedet, blendede nogle rosiner, havregryn, mælk (skummet) og en lille bitte smule kakao, som kan udelades, og så et stænk romessense....de smagtes simpelthen så godt og så følte jeg at jeg havde fået kage :) Så på den måde....ha gulerødderne klar i køleskabet så det ikke blir uoverskueligt at tage sådan en fremfor chokoladen og så lad være med at ha fristelserne i huset :) Hvor er du SEJ Mette :loveshower :loveshower :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Hvor er du SEJ Mette :loveshower :loveshower :loveshower Taaaaaak søde Stinna :kiss: hihi! :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Taaaaaak søde Stinna :kiss: hihi! :D Jamen det syntes jeg virkeligt!!! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2011 Jamen det syntes jeg virkeligt!!! :) Tak :) Hvor er du sød :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2011 Wow Mette.. JEg vidste slet ikke du har tabt dig så meget allerede.. hvor er du god..:respekt og super fede råd du kommer med Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2011 Wow Mette.. JEg vidste slet ikke du har tabt dig så meget allerede.. hvor er du god..:respekt og super fede råd du kommer med Tak skal du have :) Hehe! Det var heller ikke gået uden de kompensationer jeg har fundet på....og en anden ting er at man selv bestemmer hvor hurtigt man vil tabe sig, så tager man det stykke chokolade, så tager det naturligvis længere tid - Den tanke gør at jeg ikke vil tage det chokolade!! I aften skal den ultimative test bestå, fordi jeg har lovet at købe en plade marabou med dajm til min søn - fredagsslik, Nårrhhh de smager godt! :) MEN....hvis jeg spiser det chokolade, så skal jeg drikke nupo og vente længere på at tallene på vægten ændrer sig. Så fy fy! :) Jeg skal bare have mine gulerødder med lækker dip og en kold pepsi max! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2011 Børster tænder! Når man har sådan en dejlig frisk mintsmag i munden, så har jeg i hvert fald ikke lyst til sukker eller andet... Og når mintsmagen er ovre - så tænker man allerede på noget andet ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites