SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg synes det er mega overskudsagtigt og misunder virkelig dem der har en baby som tillader den slags! Såååå tag en ekstra tur for mig - jeg er sgu bagud på den konto :D

Overskud og overskud, jeg tror "bare" vi var heldige med en baby, der tillod det :)

Jeg håber, du får indhentet det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overskud og overskud, jeg tror "bare" vi var heldige med en baby, der tillod det :)

Jeg håber, du får indhentet det :kram

Jeg mindes stadig en statusopdatering fra dig, fra da jeg var relativt ny herinde :D Der stod noget i retning af "Hvor er mit overskud? Jeg havde det i går, og nu er det væk" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes stadig en statusopdatering fra dig, fra da jeg var relativt ny herinde :D Der stod noget i retning af "Hvor er mit overskud? Jeg havde det i går, og nu er det væk" :D

Hahaha ja det er en flygtig størrelse, det der overskud. Det er lidt som de der vandballon-pølser, der drøner ud af hænderne, bedst som man troede, man havde et fast greb :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg har det lige omvendt! Hvordan en alm broccoli kan overleve i mange dage/uger har jeg ikke lyst til at tænke på :D

Køber selv kun øko grønt og frugt, og synes nu det holder sig fint i køleskabet. (Naturligvis ikke i ugevis ;) )

Vi køber sjældent økologisk frugt ig grønt, simpelthen fordi madspildet bliver for stort! Især gulerødder holder sjældent mere end to dage, og vi når altså ikke at spise en hel pose gulerødder på så kort tid. Ville ellers rigtig gerne købe alt økologisk, men det bliver for dyrt, og der bliver smidt for meget mad ud! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barn til salg! Byd endelig ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber sjældent økologisk frugt ig grønt, simpelthen fordi madspildet bliver for stort! Især gulerødder holder sjældent mere end to dage, og vi når altså ikke at spise en hel pose gulerødder på så kort tid. Ville ellers rigtig gerne købe alt økologisk, men det bliver for dyrt, og der bliver smidt for meget mad ud! :rolleyes

Hvor vildt! Her kan gulerødder sagtens holde sig en uge. Har I det på køl? Men madspild sucks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke sige til din mand, at du har brug for 15 min for dig selv i soveværelset inden der kommer gæster?

:kram

Tak for kram :kram2

Jo, jeg endte også med at sætte mig et kvarter med ipaden og høre musik i soveværelset. Det hjalp lidt, og jeg kom fint igennem besøget, selvom jeg mentalt bare er brugt! Nu håber jeg ikk Naya bliver en kamp at putte - det kunne virkelig være rart med lidt afslapningstid i aften..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barn til salg! Byd endelig ind!

Jeg aftager gerne :wub

Er det putte-halløjet der driller? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vildt! Her kan gulerødder sagtens holde sig en uge. Har I det på køl? Men madspild sucks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg skal være så skide følsom og endte med at sidde og flæbe på arbejde i dag, fordi Marius fylder så meget i mig pt... Så jeg har gjort noget ved det og kontaktet sansemotorik i Viborg. Min søde kollega synes jeg gjorde det helt rigtige ved at ville hjælpe ham. Men puha jeg synes det er pinligt at sidde og flæbe og jeg har kun været der i kort tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg skal være så skide følsom og endte med at sidde og flæbe på arbejde i dag, fordi Marius fylder så meget i mig pt... Så jeg har gjort noget ved det og kontaktet sansemotorik i Viborg. Min søde kollega synes jeg gjorde det helt rigtige ved at ville hjælpe ham. Men puha jeg synes det er pinligt at sidde og flæbe og jeg har kun været der i kort tid...

Du er en mega sej og god mor! :respekt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg skal være så skide følsom og endte med at sidde og flæbe på arbejde i dag, fordi Marius fylder så meget i mig pt... Så jeg har gjort noget ved det og kontaktet sansemotorik i Viborg. Min søde kollega synes jeg gjorde det helt rigtige ved at ville hjælpe ham. Men puha jeg synes det er pinligt at sidde og flæbe og jeg har kun været der i kort tid...

Du er mor med følelser, det er ikke pinligt, søde :kram2

Jeg håber de kan hjælpe ham og jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vildt! Her kan gulerødder sagtens holde sig en uge. Har I det på køl? Men madspild sucks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de ligger i køleskabet, men ved da ikke om vi har dem placeret sammen med noget forkert i grøntsagsakuffen.. :chin:

Sådan noget tænker jeg ikke spor over og vores øko holder altså ret længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget tænker jeg ikke spor over og vores øko holder altså ret længe :)

Ja, jeg synes også vores gulerødder holder meget fint! I hvert fald en uges tid vil jeg sige... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. 2,7-årig i selvstændighedsalderen, tigerbaby, krydret med en mand med enormt travlt/udfordrende arbejde og dertil hørende humør, på én gang. Jeg klarer den, og det går det hele, men jeg er godt nok også flad her om aftenen. Nu sover de (manden ser fodbold), og jeg forsøger at finde kræfterne til at gå ned i vaskerummet og ordne vasketøj.

Synes det er lidt anstrengende med de trodsanfald, når det ikke virker med: forberedelse, at give valgmuligheder, anerkendelse af følelser men ikke handling (slå f.eks.), hjælp til at bruge ord i stedet, ros når han bruger ord, jeg er rolig etc.

Har lyst til et lille glas hvidvin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget tænker jeg ikke spor over og vores øko holder altså ret længe :)

Ja, jeg synes også vores gulerødder holder meget fint! I hvert fald en uges tid vil jeg sige... :chin:

Det er spøjst, det er ikke kun en gang vi har oplevet det.. :chin: Vi har sjældent problemer med andet! Gulerødder og broccoli er helt håbløst, men citroner, tomater og agurk har vi ingen problemer med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte aften... Øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spøjst, det er ikke kun en gang vi har oplevet det.. :chin: Vi har sjældent problemer med andet! Gulerødder og broccoli er helt håbløst, men citroner, tomater og agurk har vi ingen problemer med!

Underligt!! Prøv igen ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spøjst, det er ikke kun en gang vi har oplevet det.. :chin: Vi har sjældent problemer med andet! Gulerødder og broccoli er helt håbløst, men citroner, tomater og agurk har vi ingen problemer med!

Jeg synes tomater er værst! dem opbevarer jeg ikke på køl og så rådner de altså relativt hurtigt. Men 3-4 dage går da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spøjst, det er ikke kun en gang vi har oplevet det.. :chin: Vi har sjældent problemer med andet! Gulerødder og broccoli er helt håbløst, men citroner, tomater og agurk har vi ingen problemer med!

 

Vi har samme problem... Broccoli holder sig højst til dagen efter, og gulerødder holder sig nogle dage inden det bliver ulækkert. Økologisk frugt og bær er der til gengæld ingen problemer med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lortemor.dk :(

Sluttede aftenen af med at råbe af David lige inden sengetid :boo Min stakkels lille tapre dreng, som virkelig savner sin far. Føler mig enormt tarvelig, og er simpelthen så ked af, at jeg gjorde det :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lortemor.dk :(

Sluttede aftenen af med at råbe af David lige inden sengetid :boo Min stakkels lille tapre dreng, som virkelig savner sin far. Føler mig enormt tarvelig, og er simpelthen så ked af, at jeg gjorde det :boo

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lortemor.dk :(

Sluttede aftenen af med at råbe af David lige inden sengetid :boo Min stakkels lille tapre dreng, som virkelig savner sin far. Føler mig enormt tarvelig, og er simpelthen så ked af, at jeg gjorde det :boo

Åh har været der. 1000 gange mindst. Det har alle! Det er pisse ufedt. Og enormt menneskeligt. Giv du din dreng et ekstra kram i morgen og husk du er en god mor! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg køber jo faktisk en del øko grønt, nu jeg tænker over det. ;) tomat, agurk, gulerødder og citrusfrugter er altid øko og holder sådan ok. Tomaterne skal dog spises hurtigt, for jeg har aldrig tomater på køl.

Men broccoli tror jeg seriøst ikke, at jeg kommer til at købe igen. Føj, hvor var det klamt!

Måske kan man få det på frost, altså øko.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.