SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

En artikel på fb, der fortæller mig at der ikke findes kolik, så da Edith skreg konstant, mens vi gik rundt med hende i TIMEVIS og prøvede at få hende til ro og fik alle slags behandlinger vi kunne, var vi bare dårlige forældre! For hun græd jo bare fordi vi skulle holde hende mere :angry :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En artikel på fb, der fortæller mig at der ikke findes kolik, så da Edith skreg konstant, mens vi gik rundt med hende i TIMEVIS og prøvede at få hende til ro og fik alle slags behandlinger vi kunne, var vi bare dårlige forældre! For hun græd jo bare fordi vi skulle holde hende mere :angry :boo

Hov, den likede jeg vidst! Var det derfor du så den?

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke likede den og tænkte: så er det kolik jo ingen sag!

Jeg likede den fordi jeg tror på at vi skal være tættere på vores børn, end det nogengange bliver gjort til normen. Fx vil Nohr nærmest kun sove hvis han sover sammen med mig. Og det tænker mange er forkert og 'han skal bare lære at sove i barnevogn'.

At bære rundt på en baby der har ondt, kurerer jo ikke! Og jeg tror da også at dem der har en baby der græder meget, allerede bærer deres baby (for at trøste) en hel masse.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig til, hvis jeg igen skal spørge efter ekspertise ;)

:kram

Jeg tror ikke der er så meget at spørge om. Nu afventer vi svar fra ejerskifteforsikringen om de mener der er noget de skal dække eller ej. Vi er temmelig forvirrede efter at have læst deres betingelser og forbehold, så det er vist bare at afvente og vurdere deres svar når det kommer. Men vi forventer nu (mere) ventetid!

Og tak for kram (også til dig Lady H (jeg skulle lige til at skrive Lise :lol ))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, den likede jeg vidst! Var det derfor du så den?

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke likede den og tænkte: så er det kolik jo ingen sag!

Jeg likede den fordi jeg tror på at vi skal være tættere på vores børn, end det nogengange bliver gjort til normen. Fx vil Nohr nærmest kun sove hvis han sover sammen med mig. Og det tænker mange er forkert og 'han skal bare lære at sove i barnevogn'.

At bære rundt på en baby der har ondt, kurerer jo ikke! Og jeg tror da også at dem der har en baby der græder meget, allerede bærer deres baby (for at trøste) en hel masse.

:kram

Ikke kun derfor jeg så den.. Den er også liket af andre (også nogle, der ikke har børn <_<)..

Men jeg er sgu nok bare lidt sart, når det kommer til de første måneder med Edith :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke kun derfor jeg så den.. Den er også liket af andre (også nogle, der ikke har børn <_<)..

Men jeg er sgu nok bare lidt sart, når det kommer til de første måneder med Edith :rolleyes

Det forstår jeg godt!

Jeg tænker det er lidt det samme som når jeg læser artikler om at både ADHD (Jon) og at være HSP (mig og William) er noget fis. Nå nå!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dementor kæreste som blev sur over at jeg ikke lige gad springe op og lukke katten ud... For det ku sq da ikke være så svært fik man lige slynget i hovedet, da han selv rejste sig og gjorde det...

Netop hr. kæreste så derfor behøver du ikke informerer mit om at han vil ud nu når du selv har 2 ben!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke der er så meget at spørge om. Nu afventer vi svar fra ejerskifteforsikringen om de mener der er noget de skal dække eller ej. Vi er temmelig forvirrede efter at have læst deres betingelser og forbehold, så det er vist bare at afvente og vurdere deres svar når det kommer. Men vi forventer nu (mere) ventetid!

Og tak for kram (også til dig Lady H (jeg skulle lige til at skrive Lise :lol ))

:lol jeg lystrer sq på det meste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg godt!

Jeg tænker det er lidt det samme som når jeg læser artikler om at både ADHD (Jon) og at være HSP (mig og William) er noget fis. Nå nå!!

Det tænker jeg også er lidt det samme :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En artikel på fb, der fortæller mig at der ikke findes kolik, så da Edith skreg konstant, mens vi gik rundt med hende i TIMEVIS og prøvede at få hende til ro og fik alle slags behandlinger vi kunne, var vi bare dårlige forældre! For hun græd jo bare fordi vi skulle holde hende mere :angry :boo

Link? :unsure jeg kan godt forstå, at det er ømt.. Men du tror ikke på det vel, altså det med at være en dårlig forælder :kiss

Jeg har det faktisk lidt stramt med lige kolik-begrebet - ikke fordi jeg tvivler på, at der er noget med baby, men fordi jeg synes, at det lyder som om, at læger til tider er alt for hurtige til bare at melde kolik og læne sig tilbage, istedet for at interessere sig for, hvorfor baby græder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Link? :unsure jeg kan godt forstå, at det er ømt.. Men du tror ikke på det vel, altså det med at være en dårlig forælder :kiss

Jeg har det faktisk lidt stramt med lige kolik-begrebet - ikke fordi jeg tvivler på, at der er noget med baby, men fordi jeg synes, at det lyder som om, at læger til tider er alt for hurtige til bare at melde kolik og læne sig tilbage, istedet for at interessere sig for, hvorfor baby græder :(

http://www.express.co.uk/life-style/health/654538/Childcare-experts-colic-doesn-t-exist

Jeg er helt enig i at der er en del (læger?), der bare giver det skylden og så "læner sig tilbage". Men nogle gange ER der bare ingen forklaring :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En artikel på fb, der fortæller mig at der ikke findes kolik, så da Edith skreg konstant, mens vi gik rundt med hende i TIMEVIS og prøvede at få hende til ro og fik alle slags behandlinger vi kunne, var vi bare dårlige forældre! For hun græd jo bare fordi vi skulle holde hende mere :angry :boo

Manner, jeg hører dig! Børnene er jo ren flitsbue og skriger helt ukontrolleret I ENS ARME og I TIMEVIS! Jeg er vist også for tæt på til ikke at blive arrig og tøsefornærmet over sådan nogle udmeldinger.

Kiroen sagde at kolik udelukkende er en betegnelse for at baby græder væsentligt mere end gennemsnittet. Det er bare en betegnelse for mængden af gråd og er ikke en diagnose. Det glemmer mange - også læger. Der er overhovedet ikke noget "bare" over et kolikramt barn, og du skal virkelig, virkelig ikke tage det til dig at du har været en dårlig forælder. Selvom man tror det cirka 16 gange dagligt imens det står på. It's a lie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At alt mit hosteri åbenbart har ødelagt min hals så jeg nu nærmest får blodsmag i munden når jeg hoster :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.express.co.uk/life-style/health/654538/Childcare-experts-colic-doesn-t-exist

Jeg er helt enig i at der er en del (læger?), der bare giver det skylden og så "læner sig tilbage". Men nogle gange ER der bare ingen forklaring :rolleyes

Aaaarmen altså... Der er noget ved artikler, med "BLOW your mind" i overskriften, ledsaget af artikler om udtrykning af store/sære bumser... :rolleyes Bare for lige at anbringe den artikel i rette kontekst for en, der ikke er øm :)

Hvis man nu skiller det ad. Kolik for sig og almindelig babygråd for sig, så giver noget af det - som Stephi-mor skriver - mening. Masser af fysisk nærhed nedbringer sandsynligvis almindelig babygråd - det vil jeg da helt uvidenskabeligt gætte på - men derfra og til at præsentere det som et mirakelsvar på uforklaret voldsom konstant gråd... Gott am Pferd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da ikke være rigtigt at alm forkølelse skal være årsag til SÅ ondt i hovedet :boo og så endda 4. dag nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, jeg kan ikke sove.. Lavede en kop chai.. Men så havde jeg lavet den med lakrids ved en fejl - føj :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At alt mit hosteri åbenbart har ødelagt min hals så jeg nu nærmest får blodsmag i munden når jeg hoster :(

Av det lyder ikke rart :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til dyrlæge med to hunde, hvoraf den ene vejer 30 kg og skal bæres ind, den anden elsker dyrlægen SÅ højt at jeg næsten ikke kan holde hende, og hun hyler og skriger indtil det er vores tur - nå ja, og jeg skal også have babyen, der inderligt hader autostolen med. Fik jeg sagt der er 45 min kørsel hver vej? Wish me luck!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til dyrlæge med to hunde, hvoraf den ene vejer 30 kg og skal bæres ind, den anden elsker dyrlægen SÅ højt at jeg næsten ikke kan holde hende, og hun hyler og skriger indtil det er vores tur - nå ja, og jeg skal også have babyen, der inderligt hader autostolen med. Fik jeg sagt der er 45 min kørsel hver vej? Wish me luck!

Wow :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er pænt træt af min mand i dag :prik

Det bliver sig en lang ferie hvis han fortsætter sådan her.... :gal

Og nå Ja vores overbo hører noget frygteligt meditativ musik skruet op på maks... troede sådan noget skulle være dæmpet så man kan finde ro...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg godt!

Jeg tænker det er lidt det samme som når jeg læser artikler om at både ADHD (Jon) og at være HSP (mig og William) er noget fis. Nå nå!!

Det gør bare ondt i hjertet! Så har man ikke haft et sensitivt barn eller barn med ADHD, når man udtaler sig sådan. Ligesom folk med kolikbørn må føle, når de læser denne artikel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nabo som har absolut nul respekt eller forståelse for sovende baby i barnevogn - naturligvis skal han ud og ordne sin terrasse en halv time efter jeg lige har sat M ud og sove lur. = et styk mega overtalt pjevset lille pige jeg ikke kan få til at sove videre. Og jeg var jo da heller ikke lige gået ind i badet - som jeg så kan glemme alt om at få. Og det er så bare fra nu af og til det bliver vinter igen, at vi så aldrig kan være sikker på hun vil kunne få lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nabo som har absolut nul respekt eller forståelse for sovende baby i barnevogn - naturligvis skal han ud og ordne sin terrasse en halv time efter jeg lige har sat M ud og sove lur. = et styk mega overtalt pjevset lille pige jeg ikke kan få til at sove videre. Og jeg var jo da heller ikke lige gået ind i badet - som jeg så kan glemme alt om at få. Og det er så bare fra nu af og til det bliver vinter igen, at vi så aldrig kan være sikker på hun vil kunne få lur

Kan I stille hende et andet sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega "skænderi" med H på den der "vi siger grimme ting til hinanden, og så går jeg ud ad døren"-måde. Og så foran A :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow :goodluck

Jeg er hjemme igen, og både baby og begge hunde lever endnu :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv skænderi med Leahs far.

Er så træt af den dreng altså!!!! Hvorfor skulle det også blive sådan her :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.