SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Det er det slet ikke, men jeg synes bare det er vildt at der er næsten en måneds ventetid på en lægekonsultation hos en almindelig læge <_<

Jeg ringede i morges til vores læge.. Fik en tid i morgen kl. 14.30!

Hold da op en forskel på landsdele!

Del dette indlæg

CE skal have reduceret sine mandler :( Som om der ikke er nok i øjeblikket

Hvorfor fjerner de dem ikke bare, nu når de i forvejen skal lave et indgreb? :unsure så er der da mindre at bekymre sig om når der florere halsbetændelse..

Jeg er ked af at i skal det igennem :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Seriøst træt af min krop. Lad os nu bare få den dumme mens overstået!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kig længere oppe i tråden ;)

Men de laver bare så mange bullshit-fejl... Som jeg skal bøde for!

Åh puh, det er nærmest umuligt at finde nu...

Men hvor er det dog for dårligt! Er det din TR eller forbundet? Nogle gange kan det bare godt betale sig at gå lidt længere op i systemet. Jeg synes, de plejer at være dygtige...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, første sukkerfri dag længe. Hvilket jo i sig selv er nok til at gøre en rasende!

Jeg er SÅ TRÆT af mandens evindelige aftensnackeri!!! Jeg havde lavet aftensmad (og ja, det smagte rigtig godt) men han sad og pillede og pillede og pillede i det. længe efter han egentlig var mæt og færdig med at spise. Til sidst måtte jeg sige - altså, hvis du holder op med at spise nu, så er der nok til min frokost i morgen. Nå ja, han skulle egentlig heller ikke have mere. Nej, men han er kommet i en virkelig dårlig vane med bare at køre ind uden overhovedet at lægge mærke til det.

Nu her til aften efter jeg er kommet hjem fra zumba (og naturligvis totalt lækkersulten) har han nu hentet sin 3.portion mad. Altså, det er en rugbrødsmad og havrefras - ikke ligefrem chokolade og slik, men HELT ÆRLIG. Jeg har taget på, men det har han dæleme OGSÅ, og jeg synes det er irriterende og skide unødvendigt. OG PROVOKERENDE!! ARGH!!!!!  :klap

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, første sukkerfri dag længe. Hvilket jo i sig selv er nok til at gøre en rasende!

Jeg er SÅ TRÆT af mandens evindelige aftensnackeri!!! Jeg havde lavet aftensmad (og ja, det smagte rigtig godt) men han sad og pillede og pillede og pillede i det. længe efter han egentlig var mæt og færdig med at spise. Til sidst måtte jeg sige - altså, hvis du holder op med at spise nu, så er der nok til min frokost i morgen. Nå ja, han skulle egentlig heller ikke have mere. Nej, men han er kommet i en virkelig dårlig vane med bare at køre ind uden overhovedet at lægge mærke til det.

Nu her til aften efter jeg er kommet hjem fra zumba (og naturligvis totalt lækkersulten) har han nu hentet sin 3.portion mad. Altså, det er en rugbrødsmad og havrefras - ikke ligefrem chokolade og slik, men HELT ÆRLIG. Jeg har taget på, men det har han dæleme OGSÅ, og jeg synes det er irriterende og skide unødvendigt. OG PROVOKERENDE!! ARGH!!!!! :klap

Det der kunne jeg have skrevet! Jeg tog 15 kilo på, da jeg flyttede sammen med min mand, fordi han spiste hele tiden, og så fulgte jeg lissom trop. Second dinner er et dagligt fænomen herhjemme :klap

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det der kunne jeg have skrevet! Jeg tog 15 kilo på, da jeg flyttede sammen med min mand, fordi han spiste hele tiden, og så fulgte jeg lissom trop. Second dinner er et dagligt fænomen herhjemme :klap

Altså, hvad sker der for det? Det er en helt almindelig mandag aften? Man har da ikke "krav" på alle mulige lækkerier hele tiden - især når man bukserne er begyndt at stramme anseligt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad betyder det? Og hvorfor? :unsure

Jeg synes I har nok at kæmpe med! :Kiss

Han har kæmpe mandler, snøvler, snorker og har en smule søvn apnø. Før i tiden fjernede man bare mandlerne men idag reducerer man dem. Det giver åbenbart mindre ubehag og en fin virkning. Men stadig fuld narkose og ked dreng bagefter :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, hvad sker der for det? Det er en helt almindelig mandag aften? Man har da ikke "krav" på alle mulige lækkerier hele tiden - især når man bukserne er begyndt at stramme anseligt!

Jeg fatter det virkelig heller ikke! Min mand er så heldig, at han ikke vejer et eneste gram for meget, så det gør det jo bare endnu sværere :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor fjerner de dem ikke bare, nu når de i forvejen skal lave et indgreb? :unsure så er der da mindre at bekymre sig om når der florere halsbetændelse..

Jeg er ked af at i skal det igennem :kram

Det et ret stort indgreb at fjerne mandlerne helt. Større risiko og mere gene. Ved at reducere er der ingen blødning da blodkarrene sidder helt inde. Fjerner man dem helt får det langt mere ondt samt risikoen for blødninger efterfølgende er store åbenbart.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fatter det virkelig heller ikke! Min mand er så heldig, at han ikke vejer et eneste gram for meget, så det gør det jo bare endnu sværere :rolleyes

Ja, ok, det er så også totalt uretfærdigt! :shooter

Det kan min mand så til gengæld ikke prale af (mere). Ikke at han er kæmpestor overhovedet, men han tager stille og roligt på. Spiser for meget - bare af almindelig mad - ikke nødvendigvis junk. Og dyrker meget lidt motion. IH - det provokerer mig! Wonder why?! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I hear You Mistel! Diabetikeren her har det også lidt stramt med alle de is og cola osv min ikke længere så slanke mand hælder indenbords. Men de er selv nødt til at ta en beslutning (desværre)...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det et ret stort indgreb at fjerne mandlerne helt. Større risiko og mere gene. Ved at reducere er der ingen blødning da blodkarrene sidder helt inde. Fjerner man dem helt får det langt mere ondt samt risikoen for blødninger efterfølgende er store åbenbart.

Hmm ja, det kan jeg måske godt forstå :unsure

Det var egentlig også mest fordi jeg tænkte at du er så bekymret for ham når han bliver syg pga feberkramper, at hvis man kunne fjerne en infektionsrisiko når man alligevel skulle være derinde var det måske godt givet ud?

Men jeg tror også at lægerne ved præcis hvad de laver og der helt sikkert en god grund (f.eks dem du nævner) for at de gør som de gør :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan min mand så til gengæld ikke prale af (mere). Ikke at han er kæmpestor overhovedet, men han tager stille og roligt på. Spiser for meget - bare af almindelig mad - ikke nødvendigvis junk. Og dyrker meget lidt motion. IH - det provokerer mig! Wonder why?! ;)

Hehe, dum-mand-krammer til dig :kram2 ;)

PS. Saras kamp med HK er noget a-kassehalløj med bortkomne dagpengekort, krav om indsendelse af noget dokumentation mv. Der er vist ingen svigtende tr involveret (tænker jeg, at tr'en gerne ville vide ;) ).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm ja, det kan jeg måske godt forstå :unsure

Det var egentlig også mest fordi jeg tænkte at du er så bekymret for ham når han bliver syg pga feberkramper, at hvis man kunne fjerne en infektionsrisiko når man alligevel skulle være derinde var det måske godt givet ud?

Men jeg tror også at lægerne ved præcis hvad de laver og der helt sikkert en god grund (f.eks dem du nævner) for at de gør som de gør :kram

Lyder total logisk men faktisk er CE ikke syg lige nu (7/9/13) og børn kan åbenbart godt have hævede mandler selvom de ikke er syge med halsbetændelse. Jeg troede også de skulle have halsbetændelse for at have hævede mandler

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder total logisk men faktisk er CE ikke syg lige nu (7/9/13) og børn kan åbenbart godt have hævede mandler selvom de ikke er syge med halsbetændelse. Jeg troede også de skulle have halsbetændelse for at have hævede mandler

Det var også det man sagde, da vi var børn :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, jeg forstår dig så godt! Min mand siger altid om aftenen "vil du ikke have noget? Man bliver ikke tyk SF frugt/rugbrød/etc". Men det gør man jo, hvis man kommer over de forbrændte kcal pr dag :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var egentlig også mest fremadrettet jeg tænkte -selvom han ikke har halsbetændelse nu, kan han jo godt få det senere hen :chin:

Men godt at han ikke er syg, jeg krydser fingre for at det gode helbred fortsætter :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay. Jeg må nok indrømme at det må være min graviditetsnæse der har drillet :blink

For 3 uger siden kunne jeg pludselig ikke falde i søvn fordi jeg syntes at vores hovedpuder STANK af noget jeg slet ikke kunne beskrive. De blev straks luftet dagen efter i mange timer, og fik nyt betræk på (puderne fik vi i julegave så de er jo egentlig forholdsvis nye) og jeg troede at det var fint nu.

Jeg kunne stadig ikke sove for en stank fra puderne og måtte fjerne dem fra rummet. Nichlas har ingenting kunne lugte overhovedet, og dynerne lugter heller ikke :chin:

Idag beslutter jeg mig så for at vaske de pokkers puder og jeg vælger faktisk at bruge sæbe med parfume i for at det skulle være lækkert igen.

De er tørretumblet og er HELT tørre og stinker nu værre end nogensinde.

De er lagt udenfor igen, men altså hvad pokker sker der?! Nichlas har jo på intet tidspunkt kunne lugte at de skulle lugte anderledes :blink

Nu har jeg overgivet mig og bestilt nye puder og dyner (for luksus ' skyld) , men med et småt budget måtte det blive nogle billige fra Jysk.. Øv hvor er det irriterende.

Har i andre oplevet noget lignende?! Kan graviditetsnæse påvirke lugtesansen så kraftigt? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh puh, det er nærmest umuligt at finde nu...

Men hvor er det dog for dårligt! Er det din TR eller forbundet? Nogle gange kan det bare godt betale sig at gå lidt længere op i systemet. Jeg synes, de plejer at være dygtige...

Det er A-kassen der ikke kan finde ud af at gøre det, de burde være bedst til!

Kort fortalt:

Har været på dagpenge siden årsskiftet.

Fik kortvarigt job i en måned fra 18. Jan - 18. Feb. Får frigørelse attest og det hele kører rimeligt på skinner mht. Udbetaling af dagpenge.

I April får jeg job som vikar ( i starten bare tilkald) på Unibake i Holstebro i pakkeriet... I Maj bliver jeg tilbudt at være fast vikar indtil uge 34, så jeg melder mig ud af "systemet" da jeg jo ikke er ledig længere.

D. 21. Maj indsender jeg dagpenge kort som jeg skal. Tilføjer en uges ferie jeg har holdt + de dage jeg har arbejdet som jeg jo skal. Dvs. Jeg rundt regnet skal håbe dagpenge for ca 1,5 uge.

Så modtager jeg en "velkomst- mail" fra HK! :rolleyes. De takker for mit dagpengekort, men kan ikke udbetale penge, da de pludselig skal bruge mit ansættelsbevis fra d. 18. Januar! :blink

Jeg svarer tilbage at jeg er ret uforstående over for, hvorfor de først nu, skal bruge den! - men den bliver sendt ind!

Så får jeg igen en mail, hvor hun takker for modtagelsen af ansættelsesbeviset... Men hun kan ikke se nogen steder at jeg har indsendt mit dagpengekort! - hun tilføjer så at hun har vedhæftet en fil, hsom jeg skal udskrive ( Vi har ingen printer) underskrive i hånden OG scanne ind ( Vi har heller ikke en scanner) og sende retur!

Sys sq det er op ad bakke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay. Jeg må nok indrømme at det må være min graviditetsnæse der har drillet :blink

For 3 uger siden kunne jeg pludselig ikke falde i søvn fordi jeg syntes at vores hovedpuder STANK af noget jeg slet ikke kunne beskrive. De blev straks luftet dagen efter i mange timer, og fik nyt betræk på (puderne fik vi i julegave så de er jo egentlig forholdsvis nye) og jeg troede at det var fint nu.

Jeg kunne stadig ikke sove for en stank fra puderne og måtte fjerne dem fra rummet. Nichlas har ingenting kunne lugte overhovedet, og dynerne lugter heller ikke :chin:

Idag beslutter jeg mig så for at vaske de pokkers puder og jeg vælger faktisk at bruge sæbe med parfume i for at det skulle være lækkert igen.

De er lagt udenfor igen, men altså hvad pokker sker der?! Nichlas har jo på intet tidspunkt kunne lugte at de skulle lugte anderledes :blink

Nu har jeg overgivet mig og bestilt nye puder og dyner (for luksus ' skyld) , men med et småt budget måtte det blive nogle billige fra Jysk.. Øv hvor er det irriterende.

Har i andre oplevet noget lignende?! Kan graviditetsnæse påvirke lugtesansen så kraftigt? :unsure

Det tror jeg bestemt at den kan. Med Amilia kunne jeg lugte indeni stuen at Lauritz kogte pasta i køkkenet og det lugter jo virkelig ikke. Jeg synes ens lugtesans bliver for vild som gravid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tror jeg bestemt at den kan. Med Amilia kunne jeg lugte indeni stuen at Lauritz kogte pasta i køkkenet og det lugter jo virkelig ikke. Jeg synes ens lugtesans bliver for vild som gravid.

Jeg er blevet lidt sart, og jeg ved f.eks hvad Nichlas har spist for 4-5 timer siden når han kysser mig :lol også selvom han spiser tyggegummi :p da vi startede med at leve sundere (som nu er røget helt i vasken) opdagede jeg ham i at have spist en twist -is, for det kunne jeg smage/lugte selvom det var længe siden han havde spist den :D

Men aldrig har jeg lugtet noget så grimt :puke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja - da jeg var gravid med tvillingerne kunne jeg stortstort set ikke åbne køleskabet uden at kaste op for det stank af mad uanset om det så kun var 10 minutter siden det var blevet gjort rent. Og jeg kunne lugte på vej ind i kantinen om dagens ret var noget eller ej længe før jeg overhovedet kom i nærheden af maden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er blevet lidt sart, og jeg ved f.eks hvad Nichlas har spist for 4-5 timer siden når han kysser mig :lol også selvom han spiser tyggegummi :p da vi startede med at leve sundere (som nu er røget helt i vasken) opdagede jeg ham i at have spist en twist -is, for det kunne jeg smage/lugte selvom det var længe siden han havde spist den :D

Men aldrig har jeg lugtet noget så grimt :puke

Haha sådan er det at være gravid, så blev han bustet. Var han ikke overrasket over at du vidste det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja - da jeg var gravid med tvillingerne kunne jeg stortstort set ikke åbne køleskabet uden at kaste op for det stank af mad uanset om det så kun var 10 minutter siden det var blevet gjort rent. Og jeg kunne lugte på vej ind i kantinen om dagens ret var noget eller ej længe før jeg overhovedet kom i nærheden af maden...

Hvor vildt altså...

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.