SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Er gift med verdens mest upædagogiske mand <_<

Del dette indlæg

Enig! :ditto Hvis det var B, så havde han fået at vide, at han kunne pive, tude, være offer og fornærmet alt det han ville, bare han lettede r*ven samtidig :sm

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil egentlig gerne brokke mig over noget ved en person, men er bange for at personen jeg vil brokke mig over, måske er medlem herinde og kigger med.

Så i stedet vil jeg gerne brokke mig over, at jeg ikke helt tør brokke mig :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men jeg fortsætter lige med at brokke mig over den lade attitude overfor børnenes fødselsdage... Én skriver, at det er svært at vide pga deres arbejde (sosu og butik, og vi skriver 3 måneder før. Kunne man forestille sig, at det var muligt at bytte en evt vagt?), en anden skriver og nævner intet om fødselsdagene, men spørger istedet om en tjeneste.

Er det meget svært at sige "Vi sætter kryds i kalenderen"? Eller er niecer/nevøer/børnebørns fødselsdage bare noget, man kun tager til, hvis man ikke lige har noget bedre at lave?

Jeg kan fortælle sig så meget, at jeg end ikke kan få atvide, om jeg har fri på MIT BARNS fødselsdag i juli i år!! Så det er altså ikke usandsynligt. Tænkt på masser har ferie og kollegaerne har fri, så er det ikke en selvfølge, at man kan bede om fri også FÅ fri.

Men det er da skideirriterende :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil egentlig gerne brokke mig over noget ved en person, men er bange for at personen jeg vil brokke mig over, måske er medlem herinde og kigger med.

Så i stedet vil jeg gerne brokke mig over, at jeg ikke helt tør brokke mig :rolleyes

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan fortælle sig så meget, at jeg end ikke kan få atvide, om jeg har fri på MIT BARNS fødselsdag i juli i år!! Så det er altså ikke usandsynligt. Tænkt på masser har ferie og kollegaerne har fri, så er det ikke en selvfølge, at man kan bede om fri også FÅ fri.

True. Jeg havde nok bare bedre kunnet sluge den, hvis den var ledsaget af "Men nu sætter vi kryds, og så prøver vi at se" eller "Men måske kan vi bytte vagt, hvis det er". Eller noget. :rolleyes

Og :kram til dig! Håber du kan få fri!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

True. Jeg havde nok bare bedre kunnet sluge den, hvis den var ledsaget af "Men nu sætter vi kryds, og så prøver vi at se" eller "Men måske kan vi bytte vagt, hvis det er". Eller noget. :rolleyes

Og :kram til dig! Håber du kan få fri!!

Er det måske nogen, der har lidt en fobi mod langtidsplanlægning? :chin: Jeg ved, at min storesøster godt kan blive en anelse psykoinfantil, hvis hun får forespørgsler i alt for god tid (hendes allerbedste lillesøster bærer hun dog over med :rolleyes ). Men jeg kan sådan følge dig - det er jo ikke nogen garanti, man efterspørger - det er en markering af, at det vil man selvfølgelig gerne komme til, og hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så kommer man også. Bum. "Vi noterer straks, men er nok nødt til at tage et forbehold for xx" - sværere er det jo ikke :rolleyes

Min bedste veninde er altid en krig om at svare - men det er okay, for jeg VED, at det er fordi, at hun bare så gerne vil sige ja og komme, og at det samtidig er rigtig svært rent praktisk for hende (problem løst efter vores flytning i øvrigt:-).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men jeg fortsætter lige med at brokke mig over den lade attitude overfor børnenes fødselsdage... Én skriver, at det er svært at vide pga deres arbejde (sosu og butik, og vi skriver 3 måneder før. Kunne man forestille sig, at det var muligt at bytte en evt vagt?), en anden skriver og nævner intet om fødselsdagene, men spørger istedet om en tjeneste.

Er det meget svært at sige "Vi sætter kryds i kalenderen"? Eller er niecer/nevøer/børnebørns fødselsdage bare noget, man kun tager til, hvis man ikke lige har noget bedre at lave?

Jeg har valgt at ikke tage til min mands nevøs fødselsdag idag fordi de sendte invitationen onsdag aften på SMS. Manden og datteren tog afsted og hyggede sig med mandens familie, men jeg magtede ikke at bruge min søndag på sådan en spontan fødselsdag, jeg havde brug for at koble af inden ugen begynder igen, og sådan er det hver gang med dem, de lever en dag af gangen og fred være med det, men det er som de glemmer at en af børnene har fødselsdag så må vi lige tju haj invitere folk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det måske nogen, der har lidt en fobi mod langtidsplanlægning? :chin: Jeg ved, at min storesøster godt kan blive en anelse psykoinfantil, hvis hun får forespørgsler i alt for god tid (hendes allerbedste lillesøster bærer hun dog over med :rolleyes ). Men jeg kan sådan følge dig - det er jo ikke nogen garanti, man efterspørger - det er en markering af, at det vil man selvfølgelig gerne komme til, og hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så kommer man også. Bum. "Vi noterer straks, men er nok nødt til at tage et forbehold for xx" - sværere er det jo ikke :rolleyes

Min bedste veninde er altid en krig om at svare - men det er okay, for jeg VED, at det er fordi, at hun bare så gerne vil sige ja og komme, og at det samtidig er rigtig svært rent praktisk for hende (problem løst efter vores flytning i øvrigt:-).

PRÆCIS! Du forstår det bare 100% :kiss

Og jaeh, altså selvom jeg overordnet set er glad for min svigerfamilie, så synes jeg nogle gange, det virker til at de har fobi for alle former for planlægning, koordinering og kommunikation :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har valgt at ikke tage til min mands nevøs fødselsdag idag fordi de sendte invitationen onsdag aften på SMS. Manden og datteren tog afsted og hyggede sig med mandens familie, men jeg magtede ikke at bruge min søndag på sådan en spontan fødselsdag, jeg havde brug for at koble af inden ugen begynder igen, og sådan er det hver gang med dem, de lever en dag af gangen og fred være med det, men det er som de glemmer at en af børnene har fødselsdag så må vi lige tju haj invitere folk.

Se det ville også have stresset mig! :D Jeg var nu nok taget med alligevel, og kun brokket mig til B over det, men jeg trives også klart bedst med at være forberedt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først: kommer jeg for sent ud af døren, til at hente Logan.

Logan er i sit "2 år, hele verden bryder sammen hvert 3. sekund" humør i dag, og NÆGTER at hører efter.

Nede i børnehaven, trækker en pædagog mig til side, for at fortælle mig, at Maliva ikke trives fordi hun afleveres sent :rolleyes

Hun mangler struktur - no shit Sherlock, det gør vi andre altså også!!! Der er ingen struktur herhjemme, ingen hverdag - alt går op i at prioriterer renovering, og så engang imellem noget oprydning.

J og jeg kommer ofte i seng ved 01 tiden om natten, fordi vi maler/sætter tapet op/sætter lister på, og står op klokken 07/07.30, og afleverer børnene ved 9/9.30 tiden. Vi prioriterer at få en god morgen med børnene, fordi vi ved at de reagerer. Det meste af tiden går med overtalelse til at: spise, tage tøj på osv.

Vi prioriterer at have en god morgen med børnene, fremfor at "dumpe" dem i institutionen tidligt og skynde os hjem. Vi afleverer dem altså altid INDEN de skal noget. De har SELV sagt, at børnene "bare" skal være afleveret inden 9.30, så de kan komme med på tur, hvis det er tilfældet - og jeg har endnu ikke, afleveret senere end 9.30, medmindre det er en fredag, hvor de har hjemme- og legetøjsdag.

Hvis jeg kan se, at aflevering vil ske EFTER 9.30, så holder jeg altså hellere børnene hjemme...

Det er ikke så meget det, at pædagogen siger det - det er jeg da glad for, men det er bare ikke 1. gang hun nævner det, og det er heller ikke 1. gang, at jeg forklarer hende vores situation!!! Hvordan HELVEDE forventer hun, at vi kan have struktur i afleveringer, når vi ikke har struktur i hverdagen - endnu?!

Og så den måde hun fortalte det på, fik mig bare til at føle mig som en lortemor... :(

Udover det, så fik jeg smækket mig selv ude.... :rolleyes

Denne dag... den skal bare overståes!!!

Har ikke fået læst herinde i nogle dage før nu.

Håber de næste dage blev bedre?

Og så får du masser af kram herfra. :kram :kram2 :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke den mest diplomatiske kvinde i verden når jeg ikke har sovet eller spist, men jeg ville i din situation nok være pænt sur på manden generelt, udlevere baby til ham og sige 'din baby, nu spiser jeg / går i bad / sover. Flasken står der hvis han bliver sulten, og barnevognen er der hvis han er træt'.

Ikke at forstå Pixie - ej men kom nu... Det er hans datter! så må han enten hjælpe hende til at udtrykke sig eller få tjekket hørelsen... (På sig selv, vel og mærke)

Jeg ville ønske at jeg "turde" gøre det.

Han stresser bare så nemt og får virkelig negative tanker om sig selv pt, hvis bare lidt går imod.

Men om 1,5 uge skal han. For der skal jeg ud med en veninde i et par timer, og det er en gammel aftale, som ikke kan ændres.

Hun taler ikke altid helt tydeligt, men er jo også kun 3 år. Nogle ting skal man gætte sig til, og der bør han have bedre tålmodighed

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver idiot over vores internet! :klap :gal

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej! I skal IKKE fyre fyrværkeri af nu. Fat det så. STOP blev der sagt! :angry

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke fået læst herinde i nogle dage før nu.

Håber de næste dage blev bedre?

Og så får du masser af kram herfra. :kram :kram2 :kram

:ditto Det var så dén du hentød til. Øv en møgdag. Håber det er blevet bedre :kram

Med den dybeste respekt for, at I pukler, og at intet er "bare sådan lige", ville det mon så give mere struktur (og søvn = overskud) til jer, hvis I fx vedtog at holde renoveringsfytaften tidligere, stod op tidligere og afleverede børn tidligere? Jeg kan sagtens se pointen i en rolig morgen, og det er super. Jeg kender bare selv lidt fra V, at han faktisk virker til at trives bedst med god tid, men ikke FOR god tid. Og hvis nu Malivs blev afleveret fx kl 8 eller 8.30, så kunne man måske stadig have en ok rolig morgen, men hun kunne få mere af børnehavens morgen med, hvilket måske også ville give noget struktur? Bare en tanke :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej altså- må man det? Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du laver, men afslag på ferie i hovedferieperioden skal gives senest 3 mdr forinden - for de allerflestes vedkommende...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej altså- må man det? Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du laver, men afslag på ferie i hovedferieperioden skal gives senest 3 mdr forinden - for de allerflestes vedkommende...

Hehe nu håber jeg ikke, af evt kommende arbejdsgivere læser med herinde, men personligt er jeg nok også sådan anlagt, at jeg holder fri på mine børns fødselsdag, og det må jobbet bare acceptere. :whistling Lidt rebelsk? :blush

Men det kommer nok også an på, hvad slags job, man har :chin: Men hvis jeg meldte det til jobbet allerede nu (med mine børns fødselsdag i juli) og vi snakker 2 selvbetalte fridage og ikke nødvendigvis ferie, så skulle det alligevel være et ret unikt job (Måske dagpleje-jobbet :chin:) for at jeg ikke ville trække på skuldrene og sige "Jamen det gør jeg altså". :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

N :boo

Efter vi er flyttet har vi ikke rigtig haft 10 min hvor vi snakkede sammen -mere kommandoer om hvem der gør hvad, hvor vi bagefter begge har været smadret og skulle slappe af (ham ved Playstation eller pc og mig med mobilen) .

Idag har vi også knoklet, og her til aften vil N sidde ved computeren -fair nok!

Men så kommer han ind og siger at han lige vil bruge lidt tid med sin dejlige gravide kæreste og sætter sig i sofaen. Åh skønt!

Vi får hurtigt snakket om brylluppet og snakken går bare forrygende! I 10 minutter.

Så skal han ind igen. Jeg hader at føle mig snydt :(

Men det var da gode 10 minutter.... Jeg kunne bare godt have brugt lidt flere..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Baby der er ulykkelig, pga hoste.. Også kastede hun op, Fordi hun hostede :(

Ih!

Også vil jeg godt brokke mig over at jeg først i aftes opdager jeg er booket ind på to måder fra 9-12 i morgen!

Havde bare godkendt, den ene og den anden er jeg indkaldt til.. Men troede det var det samme - det ene er på jobcentret og hedder CV møde, og det andet er ved a kassen og hedder CV samtale..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dybt dybt suk.. :(

Min barsel er slut og jeg har første dag på arbejdet i dag. Og hvordan fejrer Freya det? Med at vågne 4 gange i nat - mod de 2 normale. Sidste gang var 35 minutter før jeg skulle op og 1 time før hun skulle. Jeg forudser en møgtræt dag for hende og mig..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne så meget bedre lide natten til i går! <_< Og så gider jeg virkelig ikke være syg mere! :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne så meget bedre lide natten til i går! <_<

:kram

Og :ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gir op! Måske skal jeg bare droppe ideen om at føle mig frisk? Det kommer jo ikke til at ske alligevel <_< :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

At starte morgenen med at vaske gulv, fordi jeg ikke havde opdaget den klat bolle med smør, som E havde smidt på gulvet, som jeg så fejede jord og sand fra drengenes sko ind i. Kæft et griseri, det faktisk kunne lave. Og E var IKKE fan af at sidde "i sikkerhed" i højstolen og kigge på. <_<

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.