Besvaret November 8, 2016 6 hours ago, Barbamama said: Jeg er sådan lige ved at sige I hvert fald når: 1. Det alligevel er familie I ikke vil se mere 2. De giver barnet skylden = IMO tager 0 ansvar = Man kan IMO ikke stole på, at de ikke gør deres til at det aldrig sker igen (i øvrigt tænker jeg lidt, at det heller ikke er hundens skyld, men ejernes...) Bestemt. 4 hours ago, Girl Next Door said: Jeg troede faktisk at hunde der bed, SKULLE aflives? Hmm, jeg har ikke sat mig synderligt ind i det - men så vidt jeg husker, så er det ikke helt så enkelt. Der skal vist ske en vurdering af episoden (af en dyrlæge). Altså, hvis min lille skrubsak til en datter en dag trækker Charlie så hårdt i pelsen e.l. (jeg forsøger VIRKELIG at undgå situationen, men nogen gange er man bare for langsom), at han i desperation bruger sit eneste rigtige våben til at forsvare sig med, så er det jo ikke aflivningsgrund, for nu at bruge et jordnært eksempel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 22 minutes ago, Lady H said: Bestemt. Hmm, jeg har ikke sat mig synderligt ind i det - men så vidt jeg husker, så er det ikke helt så enkelt. Der skal vist ske en vurdering af episoden (af en dyrlæge). Altså, hvis min lille skrubsak til en datter en dag trækker Charlie så hårdt i pelsen e.l. (jeg forsøger VIRKELIG at undgå situationen, men nogen gange er man bare for langsom), at han i desperation bruger sit eneste rigtige våben til at forsvare sig med, så er det jo ikke aflivningsgrund, for nu at bruge et jordnært eksempel Det var jo så ikke tilfældet her. Hun gjorde ikke hunden noget og den kunne være gået sin vej. De vidste den bar utilregnelig og den havde bidt før, men ikke på den måde. i øvrigt i dit tilfælde, ville hunden ikke bide med al kraft, men det gjorde den her. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 35 minutes ago, Maj 2014 said: Det var jo så ikke tilfældet her. Hun gjorde ikke hunden noget og den kunne være gået sin vej. De vidste den var utilregnelig og den havde bidt før, men ikke på den måde. i øvrigt i dit tilfælde, ville hunden ikke bide med al kraft, men det gjorde den her. Jeg var slet ikke ude efter dig - det lyder som en grim episode - det var bare til gnd's spørgsmål om hvorvidt bid = aflivning. og nej, eksemplet ville typisk højst udløse et hurtig snap - pointen var egentlig bare, at bidepisoder kan have helt naturlige årsager. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 1 hour ago, Lady H said: Bestemt. Hmm, jeg har ikke sat mig synderligt ind i det - men så vidt jeg husker, så er det ikke helt så enkelt. Der skal vist ske en vurdering af episoden (af en dyrlæge). Altså, hvis min lille skrubsak til en datter en dag trækker Charlie så hårdt i pelsen e.l. (jeg forsøger VIRKELIG at undgå situationen, men nogen gange er man bare for langsom), at han i desperation bruger sit eneste rigtige våben til at forsvare sig med, så er det jo ikke aflivningsgrund, for nu at bruge et jordnært eksempel Altså hvis den snapper, forstår jeg godt den ikke bare får sprøjten, men et reelt bid, burde udløse aflivning. Og det burde ejer handle på. Anmeldelse eller ej. Jeg håber virkelig ikke jeres datter får hverken fysiske eller psykiske mén af episoden! Jeg blev selv bidt som barn, og den dag i dag, bryder jeg mig virkelig ikke om hunde! Og de gør mig ret utryg! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 1 hour ago, Girl Next Door said: Altså hvis den snapper, forstår jeg godt den ikke bare får sprøjten, men et reelt bid, burde udløse aflivning. Og det burde ejer handle på. Anmeldelse eller ej. Jeg håber virkelig ikke jeres datter får hverken fysiske eller psykiske mén af episoden! Jeg blev selv bidt som barn, og den dag i dag, bryder jeg mig virkelig ikke om hunde! Og de gør mig ret utryg! Vi er også meget bekymrede for den psykiske del, derfor har vi også været i dialog med en psykolog i dag efter samtale med Sp. Mine forældre har to helt fantastiske hunde, som Amilia elsker, så jeg håber, at de er det der skal til, at hun finder ud af, at hunde ikke er farlige. Det er jo virkelig få der bider, selvom det bare aldrig må ske! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 2 hours ago, Lady H said: Jeg var slet ikke ude efter dig - det lyder som en grim episode - det var bare til gnd's spørgsmål om hvorvidt bid = aflivning. og nej, eksemplet ville typisk højst udløse et hurtig snap - pointen var egentlig bare, at bidepisoder kan have helt naturlige årsager. Jeg ved det godt. Undskyld mit lidt hårde svar, det var slet ikke ment på den måde. Mere sådan hvis hun havde hevet den i halen og den helt tydeligt sagde fra uden hun stoppede, hvilket hun nok ikke ville fordi hun ikke er så gammel, men så ville vi have gjort det, så kunne jeg godt forstå at den bed ud efter hende, men derfra og til at bide så hårdt og så voldsomt som den gjorde der er langt. Den udviste helt tydeligt en agressiv adfærd i den måde den bed på, som de færreste familiehunde ville gøre. Den ene af mine forældres hunde bed også ud efter Amilia for et års tid siden, den bed ikke, men den sagde tydeligt fra, men altså der havde hun også hevet den i benene mindst 10 gange. I øvrigt hvis den havde bidt havde den aldrig bidt hårdt, det var mere sådan en nu stopper du altså. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 Storm har fået omgangssyge! Og jeg har lige tilbragt et døgn intensivt sammen med ham uden at vide det, så risikoen for at jeg er smittet er vel ret stor.. Så scenariet i morgen kan være bræksyg Storm, bræksyg mor og en baby... Jeg gruer!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 2 minutes ago, FruLR said: Storm har fået omgangssyge! Og jeg har lige tilbragt et døgn intensivt sammen med ham uden at vide det, så risikoen for at jeg er smittet er vel ret stor.. Så scenariet i morgen kan være bræksyg Storm, bræksyg mor og en baby... Jeg gruer!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2016 1 hour ago, FruLR said: Storm har fået omgangssyge! Og jeg har lige tilbragt et døgn intensivt sammen med ham uden at vide det, så risikoen for at jeg er smittet er vel ret stor.. Så scenariet i morgen kan være bræksyg Storm, bræksyg mor og en baby... Jeg gruer!!! Håber ikke det går så galt jeg blir faktisk sjældent syg af det Lilly har med hjem. God bedring med ham Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 For filan (og alverdens eder og forbandelser) hvor jeg ikke håber det nuværende billede holder ! Hvor er det skræmmende , at det er så tæt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 7 minutes ago, Susanne said: For filan (og alverdens eder og forbandelser) hvor jeg ikke håber det nuværende billede holder ! Hvor er det skræmmende , at det er så tæt! Helt helt enig... Håber sådan at det vender Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 41 minutes ago, Trumpf said: Helt helt enig... Håber sådan at det vender Det tror jeg ikke det gør. Trump vinder Florida og ligger til at vinde flere af svingstaterne med mange valgmænd Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 Shit, en helt ekstremt dårlig nat jeg aner ikke hvad der skal til før det nogensinde bliver bedre, men hvis det er sådan her når jeg begynder på arbejde, så aner jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal klare det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 2 hours ago, Susanne said: For filan (og alverdens eder og forbandelser) hvor jeg ikke håber det nuværende billede holder ! Hvor er det skræmmende , at det er så tæt! Fuuuuck, ej jeg får helt kuldegysninger og ondt i maven Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 Jeg vil godt brokke mig over toys r us. Bestilte en del varer i søndags med 25% rabat, og nu skriver de så, at de desværre ikke kan levere det hele og derfor har opdateret ordren. Det synes jeg er ret irriterende i sig selv... men jeg synes det er ENDNU mere irriterende, at de ikke skriver, hvilken vare, de ikke kan levere, det må jeg bare selv regne ud, ud fra det reducerede beløb. Og jeg synes det MAX irriterende, at jeg så kan få ind på webshoppen, hvor den stadig kan puttes i kurven! Er spændt på, hvad posten har med. Tror jeg bliver en sur brokkemås, hvis det hele ikke er deri Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 15 hours ago, Maj 2014 said: Det er virkelig ikke sjovt og det gør så ondt i hjertet at kigge på min lille mus. Min moster svarede at de var kede af det der var sket og at vi selvfølgelig skulle anmelde det, så jeg fik deres police nr. Nu er det anmeldt til deres ansvarsforsikring og det gjorde godt i mit hjerte. håber hævelsen snart falder Godt du fik anmeldt det og synes beskeden var rigtig flot formuleret Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 48 minutes ago, M.Rose said: håber hævelsen snart falder Godt du fik anmeldt det og synes beskeden var rigtig flot formuleret Tak det håber jeg virkelig også, men hævelse er i hvert fald ikke begyndt at falde endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 4 hours ago, Aja said: Shit, en helt ekstremt dårlig nat jeg aner ikke hvad der skal til før det nogensinde bliver bedre, men hvis det er sådan her når jeg begynder på arbejde, så aner jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal klare det Hvordan sover i? Sover hun på eget værelse nu? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 Amilia har stort set ikke spist siden hun blev bidt. Kan det være pga. Den traumatiske oplevelse? I så fald hvad kan jeg gøre? Hun går og er meget pivet/pylret og har et stort behov for, at være tæt på os hele tiden. Hun plejer at være enormt madglad og plejer at bede om mad som det første når hun står op. Nu nægter hun at spise sin morgenmad. Hun er jo på antibiotika, så tænker den lille mave har brug for noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 4 minutes ago, Maj 2014 said: Amilia har stort set ikke spist siden hun blev bidt. Kan det være pga. Den traumatiske oplevelse? I så fald hvad kan jeg gøre? Hun går og er meget pivet/pylret og har et stort behov for, at være tæt på os hele tiden. Hun plejer at være enormt madglad og plejer at bede om mad som det første når hun står op. Nu nægter hun at spise sin morgenmad. Hun er jo på antibiotika, så tænker den lille mave har brug for noget. Årh jeg har slet ikke fået kommenteret på sagen Jeg ville lave en tallerken med nogle af hendes favoritter på - sådan i hapsestørrelse. Sætte den på sofabordet, gøre opmærksom på at den står der og så lade som ingen ting. Det plejer at hjælpe herhjemme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 7 minutes ago, Stephi-moren said: Årh jeg har slet ikke fået kommenteret på sagen Jeg ville lave en tallerken med nogle af hendes favoritter på - sådan i hapsestørrelse. Sætte den på sofabordet, gøre opmærksom på at den står der og så lade som ingen ting. Det plejer at hjælpe herhjemme Vi må ud og handle alle yndlingstingene. Jeg håber det hurtigt går over! Fik lidt havregryn i hende ved at madde hende, der er gået lidt baby i den. Åhh hvor er det bare svært det her! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 14 minutes ago, Stephi-moren said: Årh jeg har slet ikke fået kommenteret på sagen Jeg ville lave en tallerken med nogle af hendes favoritter på - sådan i hapsestørrelse. Sætte den på sofabordet, gøre opmærksom på at den står der og så lade som ingen ting. Det plejer at hjælpe herhjemme (og jeg ville lade hende være så meget baby som hun evt har brug for lige nu). Ej det lyder godt nok hårdt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 Just now, Barbamama said: (og jeg ville lade hende være så meget baby som hun evt har brug for lige nu). Ej det lyder godt nok hårdt Det gør vi også. Hun bliver maddet hvis det er det hun vil og sover helt oppe i hovedet på os. Det er også virkelig hårdt! Man bliver bare så vanvittig bekymret, når det er ens lille mus. tak for kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 Min massage er blevet aflyst, og det var ellers to uger siden sidst Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2016 Hvorfor skal det være så skide koldt altså....kan slet ikke få varmen igen efter jeg har været ude.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites