SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Vores genbo havde indbrud i går aftes, mens vi var hjemme, og vi har slet ikke lagt mærke til det :o Rimelig ubehageligt at det kommer så tæt på :(

Åh, hvor væmmeligt! :(

Har de taget meget og hvordan kom de ind? ?

Del dette indlæg

Åh, hvor væmmeligt! :(

Har de taget meget og hvordan kom de ind? ?

Jeg ved det ikke. De har bare skrevet i grundejerforeningens facebookgruppe, og spurgt til om der er nogen der har set noget, og om folk vil kigge efter om der er smidt nogle ting rundt omkring.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det tarveligt..og synd for din datter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Her ville det være ret usandsynligt, at V ville kunne komme, hvis vi kun havde 1,5 uges varsel. Men det er dæleme ikke ok, at man ikke i det mindste takker pænt nej :angry :kram

Hmm det er meget almindeligt her at det er Max 1 uges varsel.

Har folk virkelig så fyldte kalendre at det er helt umuligt at finde 2 timer til den slags?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har før delt ud med 3 ugers varsel, hvor folk simpelthen glemte det.

Hvis man ved fra start at ens barn ikke kan komme, så kan man i det mindste melde afbud.

Det har folk ikke engang gjort her!

Jeg syns også 1½ uge lyder helt normalt. I Mathildes klasse er det rimelig almindeligt at sende en mail ud på forældreintra og lige gøre opmærksom på at børnene har fået invitation hjem til "dato og tid" fødselsdag og minde om at svare. Jeg tror mange ellers bare antager at børnene har styr på det og det har de jo ikke altid.

Men hvor er det altså synd for Liva. Håber det blir en god fødselsdag med dem som kommer trods alt :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var også min tanke :) vi ville herhjemme ofte have svært ved at kunne deltage kun med 1,5 uges varsel.

MEN når det er sagt så er jeg HELT enig i at det er SÅ ringe at der ikke engang bliver svaret om de kan kommer eller ej. Det er bare ikke i orden! :angry

Jeg håber din datter får en hyggelig dag sammen med de to der kommer :kram

Vi har sjældent så fyldte og stramme planer at der ikke kan rykkes rundt, når det kommer invitation med en uges varsel (hvilket er normalt i den klasse). Vi plejer normalt at sende ud ca 2,5-3 uger før, men folk glemmer det fordi det er så langt ude i fremtiden :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syns også 1½ uge lyder helt normalt. I Mathildes klasse er det rimelig almindeligt at sende en mail ud på forældreintra og lige gøre opmærksom på at børnene har fået invitation hjem til "dato og tid" fødselsdag og minde om at svare. Jeg tror mange ellers bare antager at børnene har styr på det og det har de jo ikke altid.

Men hvor er det altså synd for Liva. Håber det blir en god fødselsdag med dem som kommer trods alt :kram2

Indtil videre hygger de sig.

Men jeg snakkede med den enes mor, som sagde at de oplevede det samme til hendes fødselsdag :(

Vores klasselærer skriver normalt i den daglige notits at der er noget med i tasken

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil videre hygger de sig.

Men jeg snakkede med den enes mor, som sagde at de oplevede det samme til hendes fødselsdag :(

Vores klasselærer skriver normalt i den daglige notits at der er noget med i tasken

Øv altså. Man mister jo lidt lysten til at prøve at holde noget i sådan en klasse. Men godt at de hygger sig :kram2 (har jeg fået sagt tillykke? :glad )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har folk virkelig så fyldte kalendre at det er helt umuligt at finde 2 timer til den slags?

Vi har tit planer både lørdag og søndag en måneds tid frem i tiden og så er det svært at få tid til endnu et arrangement. Er der ikke planer er det som regel fordi vi har behov for en dag sammen som familie.

Men i det mindste kan man melde afbud :kram

Det lyder som om at det er et generelt problem i klassen, og ikke kun at det er Liva det går ud over?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv altså. Man mister jo lidt lysten til at prøve at holde noget i sådan en klasse. Men godt at de hygger sig :kram2 (har jeg fået sagt tillykke? :glad )

Jeg havde mistet lysten efter de sidste 2 år, men tror det er først i år at Liva har det. Næste år vil hun hellere have 2 veninder med i svømmehallen eller i biffen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså det er jo vildt forskelligt fra familie til familie, tænker jeg, men fx idag havde V en aftale, der var en måned gammel...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os har vi tit planer langt fremme...fx har vi i 2 mdr nu vist datoen for julefrokost i min familie....og ja generelt planlægger vi langt frem...dog er det pga min mands arbejde da han arbejder i weekend...men altså synes altid man bør takke ja eller nej til en invitation uanset hvor lang tid før man får den ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os har vi tit planer langt fremme...fx har vi i 2 mdr nu vist datoen for julefrokost i min familie....og ja generelt planlægger vi langt frem...dog er det pga min mands arbejde da han arbejder i weekend...men altså synes altid man bør takke ja eller nej til en invitation uanset hvor lang tid før man får den ;-)

Enig og det med at man glemmer det, er bare ikke ok og lyder som en dårlig undskyldning i mine ører :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig og det med at man glemmer det, er bare ikke ok og lyder som en dårlig undskyldning i mine ører :rolleyes

Ja sådan lyder det også i mine ører...

Desuden når mine drenge bliver større og skal til fødselsdage vil jeg da prioritere at de har mulighed for at komme med...hvis det ligger en lørdag formiddag burde man os ku finde en løsning...hvis vi nu fx skal noget og får en invitation ville jeg se om min egen aftale kunne ændres eller høre om mine forældre, svigerforældre eller min bror osv...måske ku køre min dreng afsted til fødselsdagen de få timer...;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Desuden når mine drenge bliver større og skal til fødselsdage vil jeg da prioritere at de har mulighed for at komme med...hvis det ligger en lørdag formiddag burde man os ku finde en løsning...hvis vi nu fx skal noget og får en invitation ville jeg se om min egen aftale kunne ændres eller høre om mine forældre, svigerforældre eller min bror osv...måske ku køre min dreng afsted til fødselsdagen de få timer...;-)

Jeg tænker også at det er en dårlig undskyldning.

Her gør vi meget for at de kan komme med til fødselsdag, for det gør altså meget for sammenholdet i klassen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig i at man prioriterer fødselsdage :) Men nogle gange kikser det jo alligevel... Vi har fx en formiddagsaftale en søndag helt fremme i februar, som vi ikke ville rykke for en fødselsdag. Men altså andre weekender er det så ikke noget problem, men vi gør også meget for at prøve at have ro i weekenderne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pfff! B og jeg er godt nok dårlige til at være alene hjemme uden unger. :P

Vi har sovet, levet af chips og slik, jeg er stadig i nattøj, og nu er B ved at haste ud efter pizza så vi når at få lidt "rigtig" mad inden de skal hentes.

Det er vist godt for os, at vi har fået børn, så vi kan leve et nogenlunde ordentligt liv :lol

Edit: Det blev ikke helt så brokkede som planlagt og er helt klart også brok light ;) Men jeg synes egentlig, det kunne have været rart, hvis vi havde kunnet finde ud af at bruge dagen bare LIDT bedre ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

A har 38.5 i feber her til aften og vi får 25 gæster til 1 års fødselsdag i morgen eftermiddag... Håber er godt nok hun er lidt friskere i morgen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pfff! B og jeg er godt nok dårlige til at være alene hjemme uden unger. :P

Vi har sovet, levet af chips og slik, jeg er stadig i nattøj, og nu er B ved at haste ud efter pizza så vi når at få lidt "rigtig" mad inden de skal hentes.

Det er vist godt for os, at vi har fået børn, så vi kan leve et nogenlunde ordentligt liv :lol

Edit: Det blev ikke helt så brokkede som planlagt og er helt klart også brok light ;) Men jeg synes egentlig, det kunne have været rart, hvis vi havde kunnet finde ud af at bruge dagen bare LIDT bedre ;)

Min mand ville elske sådan en tøffe dag ;-)

Men kan nu godt følge dig lidt i at man burde ha ordnet nogle ting måske...men man skal sq os ha lov at nyde livet uden sure pligter af og til ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

At jeg er så træt jeg overvejer at finde min seng så snart ungerne sover...Jesus og så en lørdag aften....suk

Del dette indlæg

Annonce ♥

At der blir født urimeligt lækre babyer i september gruppen. Jeg er så misundelig  :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

At det er så svært at finde træningstøj når man er så tyk som jeg åbenbart er.. Der er sguda ingen der har mere brug for at få noget pænt træningstøj end mig! Det hjælper altså ikke på lysten til at møde op i fitness at man ikke kan finde noget pænt… Nu har jeg bestilt noget, så må vi se om jeg kan passe det eller om jeg bare skal træne i en sort sæk..

Del dette indlæg

Annonce ♥

At det er så svært at finde træningstøj når man er så tyk som jeg åbenbart er.. Der er sguda ingen der har mere brug for at få noget pænt træningstøj end mig! Det hjælper altså ikke på lysten til at møde op i fitness at man ikke kan finde noget pænt… Nu har jeg bestilt noget, så må vi se om jeg kan passe det eller om jeg bare skal træne i en sort sæk..

:kiss det er da mega røvet! Men igen: du gør noget ved det - du er skide sej! :respekt :super #padapower

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kiss det er da mega røvet! Men igen: du gør noget ved det - du er skide sej! :respekt :super #padapower

:kram2 Tak! kæft det føles nederen :boo Men jeg bliver helt glad for mit eget hashtag! :biglove 

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.