Dorita

Sivende fostervand

7 indlæg i dette emne

Puha:

I formiddags, på arbejde, havde jeg lige været på toilet og stod og vaskede hænder da jeg mærkede noget varmt mellem mine ben. Der var kommet en del vand, ikke voldsomt meget, men nok til at min trusse var gennemblødt og der var en lille smule på mine bukser.

Jeg ringede til lægen, der henviste mig til fødegangen, hvor jeg talte med en jordemor. Hun sagde, at hvis der ikke kom mere vand inden for en halv time, var det nok ikke noget.

Jeg snakkede med min kollega om det (som er læge, det er jo betryggenede), hun mente det måske kunne være et lillebitte hul på fosterhinden, som sikkert vil forsvinde hvis jeg slapper godt af og hun opfordrede mig til at tage hjem, så det gjorde jeg.

Der er ikke kommet mere vand, så nu ligger jeg bare på sofaen. Er lidt ærgerlig over de ikke ville se mig til scanning eller noget, denne usikkerhed er så ubehagelig. Men prøver at huske på, at de jo har masser af erfaring og hvis de siger det ikke er noget, er det jo nok ikke.

Er der nogle der har nogle erfaringer i denne retning? Kunne godt bruge at blive beroliget lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt henne er du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er alt for tidligt til at det er ok at få sivende fostervand :kram2

Sandsynligheden for at det blot er udflåd er meget stor. Udflåd i graviditeten kan være så tyndt at det ligner vand, og der kan være store mængder af det.

Hvis der kommer mere så kontakt FG igen og fortæl dem om din usikkerhed. De kan tjekke dit bind om det er fostervand eller udflåd. De bruger en lille strimmel som de trykker ned i bindet. Den ligner en graviditetstest.

Du skal ikke regne med at de vil undersøge dig nærmere hvis det ikke er fostervand.

Hvor langt henne er du?

Ifølge terminslisten har hun termin 10. Juni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er alt for tidligt til at det er ok at få sivende fostervand :kram2

Sandsynligheden for at det blot er udflåd er meget stor. Udflåd i graviditeten kan være så tyndt at det ligner vand, og der kan være store mængder af det.

Hvis der kommer mere så kontakt FG igen og fortæl dem om din usikkerhed. De kan tjekke dit bind om det er fostervand eller udflåd. De bruger en lille strimmel som de trykker ned i bindet. Den ligner en graviditetstest.

Du skal ikke regne med at de vil undersøge dig nærmere hvis det ikke er fostervand.

Ifølge terminslisten har hun termin 10. Juni.

Tak, er allerede lidt beroliget, håber da det bare er ekstra meget udflåd :blush

Lyder smart med sådan et test, har bind på nu, men der er heldigvis ikke kommet noget siden, og det er over 4 timer siden. Så er meget mere rolig nu

:tak

Ja, jeg er vist 26+6 i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også være den yderste hinde på fosterhinden der er hul på. Fosterhinden består af 2 hinder, hvor der er vand imellem hinderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også være den yderste hinde på fosterhinden der er hul på. Fosterhinden består af 2 hinder, hvor der er vand imellem hinderne.

Det var også min tanke... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede i uge 19 at jeg havde sivende fostervand og din beskrivelse passer også på min oplevelse. Jeg fik at vide, at hvis det var det var der kun 15% chance for hun ville overleve inde i maven, da der så ville kunne komme bakterier op... MEN tag det roligt når der ikke et kommet mere, så er det ikke det... Mit var bare udflåd og det var lige så tyndt som vand og mine trusser og leggings var våde,... Jeg blev også ret bange og forstår dig udemærket, men jeg tror nu du har oplevet det samme som mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER