Guest

Autostol fra 9 kg til tykt barn :S

6 indlæg i dette emne

Piger hjælp.

Vi har en Cybex Pallas 2 autostol til Adam, som vi egentlig er ret glade for, men:

Efter vi købte ny bil har vi haft seriøse problemer med at få selen til at nå rundt om selepuden og vi kan ikke spænde selepuden længere ind, for så kan stakkels Adams runde mave ikke være der, den lille tyksak.

Vi har undersøgt mulighederne for en seleforlænger - det kan give nåde klip i kørekortet og bøde at køre med sådan en, fordi der ifølge FDM ikke findes nogle der lever op til kravene, og dermed er det jo ikke skide sikkert - altså ikke en mulighed.

Vi er måske ude i at skulle købe en anden autostol og sælge den vi har :rolleyes

Nogle anbefalinger? Den skal være forudvendt, kunne monteres med isofix (helst) og der skal kunne sidde et tykt barn i :P

Eller har I andre kreative ideer til hvordan vi løser vores lille hovedpine?

:help

Edit: han vejer 13 kg og er 20 måneder, hvis det skulle have nogen relevans ;)

Del dette indlæg

Vi er glade for vores Rømer Dual fix. Den kan dreje 90 grader så det er let at få barnet ind, også når de er blevet tungere...

Den går vist til 18 kg mener jeg. Kan vendes begge veje og er installeret med isofix.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men måske har den for kort levetid i den anden ende? Altså han vokser måske for hurtigt ud af den?

Noah er snart på kanten rent højdemæssigt synes jeg... Han er 10 måneder ældre... Med mindre der er en eller anden smart indstilling jeg har overset, så han kan bruge den længere...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en maxi cosi Pearl til A. Den kan godtnok ikke drejes, men den har isofix, kan vende forud og bagud og der er masser af plads til tykke maver :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. levetid, så har vi jo pallas'en han i princippet kan komme i når han vokser ud af en anden, det er bare den skide selepude der er problemet lige nu :rolleyes så kunne vi jo bare lade være med at sælge den :)

Jeg tjekker jeres forslag ud, tak!

Og kom gerne med flere :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været glade for vores römer safefix plus, som er med isofix, men den kan også monteres med sele (også en kort en) . Der er god plads til en tyk mavse, og den er forudvendt. :)

Den kan forrest lejes i babysam - måske ville det være praktisk for jer, når I ikke skal bruge den så længe

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER