tsecret

Erfaring med salg af baby/børnetøj

6 indlæg i dette emne

Nu hvor vi får en pige næste gang, og ikke umiddelbart tænker vi skal have flere børn, så har vi pludselig rigtigt meget drengetøj vi skal af med. Meget af det kan man næsten ikke se er brugt, så jeg vil gerne have en lille smule for det. Men jeg er heeelt grøn udi salg af den slags. 

 

Hvordan gøres det bedst? Pakker eller enkeltdele? Og hvor sætter i det til salg henne? Herinde, facebook salgsgrupper, dba eller trendsales? Og ellers nogle tips? 

 

Er der nogle ting der er lettere at sælge end andre? Er der nogle ting der er så svære at sælge at det ikke kan betale sig at prøve? 

 

Og de samme spørgsmål om ventetøj? Altså der går liiige nogle måneder endnu, men der gider jeg til gengæld ikke gemme på noget som helst ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var heldig at have en bekendt der købte Noahs No Name tøj i pakker til 100-150 kr pr størrelse til og med størrelse 80.

Ellers har jeg solgt mest via reshopper. Både pakker og enkelttøj.

Men man skal synes det er sjovt, ellers kan det virkelig ikke betale sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reshopper :D

Og så tænker jeg, at det kan være fint at indstille sig på at nogle ting sælges for 10-15 kr eller lignende, selvom de måske har kostet det tidobbelte fra ny og er i ok stand. Det løber jo op alligevel.

Andre ting (mærker som småfolk, molo, Joha) tør jeg godt sætte dyrere, men jeg prøver at sætte prisen sådan, at jeg oprigtigt synes at køberen har gjort en god handel.

Jeg har ikke erfaring med pakker som sælger, jeg sælger enkeltvis men nogle gange sætter jeg flere ting på et billede og skriver så "xx pr stk eller alle for xx". Det er sådan jeg selv ville foretrække det som køber.

Jeg har enkelte gange købt pakker, men jeg gider kun hvis de kun indeholder "rigtigt" tøj (bukser, bluser, heldragter, kjoler, evt overtøj). Strømper, bodyer/undertøj og nattøj (medmindre det er mega sødt) forstyrrer min lyst til at købe pakken, fordi jeg føler at jeg så betaler for noget, jeg ikke gider at bruge brugt alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor du bor men hvis der er noget du ikke tænker du kan få penge for findes der rotations/genbrugsgrupper på FB (i hvert fald her hvor jeg bor). Jeg vil også gerne sælge men som JustMe skriver er der MEGET børnetøj og - udstyr derude. Så jeg overvejer "bare" at sende noget af det, især det mere brugte og no name i rotation. Der er nogle derude der er ligeglade eller som ikke har råd til det store som kan få glæde af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber og sælger gerne no-name i pakker til under en 10'er pr stk tøj (nok omkring en 5'er, og så rundet op til et pænt tal), og mærker enkeltvist.

Da Karla var mindre købte vi gerne en basisgarderobe med en bunke billigt tøj og så supplerede vi op med det lidt pænere selv (evt også købt brugt). Til hverdag er jeg ret lige glad med om det er det ene eller det andet mærke.

Da hun blev lidt ældre og tøjet begyndte at se slidt ud, opgav jeg hele pakker og købte enkeltvist, mest fra folk jeg kendte.

Med den kommende baby har jeg købt mest enkeltstykker, men samlet en lille pakke hos sælgeren. Orker ikke rigtig det der med at skulle klare en handel for en enkelt body. Så hvis en person har en del til salg, har jeg plukket det ud, der var interessant og spurgt om en samlet pris.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det dyre mærketøj sælger jeg, det billigere fra H&M, Lindex, Kappahl og lign ryger videre til vennepar med piger der er nogle måneder yngre end Leonora, det fungere super godt.... Nu tager jeg det kønsneutrale fra til Leonoras kommende fætter og ellers ender det i genbrugen til sidst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER