Oprettet February 22, 2016 Hvordan udskyder man forældreorlov af de uger som man har tilbage? Synes ikke at jeg helt kan finde ud af det. Min mand har fået lov af sit arbejde til at udskyde de ugers barsel som vi ikke bruger, men kræver jo vi ved hvordan. Altså som I kan se har "vi" brugt 13 uger ud af de 32 uger man har, men hvordan er reglerne og hvordan foregår det i praksis? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2016 Jeg ringede til dem Kan da også være at det bliver nødvendigt.... Troede bare man kunne gøre alt digitalt :S. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2016 Jeg har udfyldt papirer på job og der er det registreret. Men jeg har skulle søge påny hver gang alligevel. Der har udbetaling DK sendt besked om, at de fra job har hørt at jeg afvikler barsel også skal jeg udfylde de papirer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2016 Jeg har udfyldt papirer på job og der er det registreret. Men jeg har skulle søge påny hver gang alligevel. Der har udbetaling DK sendt besked om, at de fra job har hørt at jeg afvikler barsel også skal jeg udfylde de papirer Hvad mener du med at skulle udfylde papirer på ny? Vi er helt færdige med barsel og resten skal derfor udskydes så skal vel ikke gøres andet når det er registeret... Ihvertfald ikke før end at de skal bruges igen:). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2016 Hvad mener du med at skulle udfylde papirer på ny? Vi er helt færdige med barsel og resten skal derfor udskydes så skal vel ikke gøres andet når det er registeret... Ihvertfald ikke før end at de skal bruges igen:).Nope, så er der ikke så meget andet at gøre :) Men tjek lige op på det med dem, mit har bare kørt automatisk :)Altså jeg har skulle bekræfte overfor udbetaling DK at jeg afvikler barsel i den periode/de datoer også har jeg afventet afgørelsen på om jeg var berettiget ( hvilket man jo vil være hvis der står som rest og alt er fulgt ellers) :) Alt udskudt barsel ved minimum 8 uger kan afvikles med 16 ugers varsel,så har man ret til at afvikle barsel og arbejdsgiver "må ikke" sige nej. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2016 Nope, så er der ikke så meget andet at gøre :) Men tjek lige op på det med dem, mit har bare kørt automatisk :) Altså jeg har skulle bekræfte overfor udbetaling DK at jeg afvikler barsel i den periode/de datoer også har jeg afventet afgørelsen på om jeg var berettiget ( hvilket man jo vil være hvis der står som rest og alt er fulgt ellers) :) Yup fik min mand også ved både fædreorlov og den del af forældreorloven som han har afholdt :). Jeg har bare intet af det holdt da jeg jo er under uddannelse, så derfor vi har en del tilbage :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites