Besvaret March 27, 2016 12+0 i dag!! Endelig 2. trimester! Og jeg er ikke startet på jern endnu Da det kan forværre kvalme og opkast, venter jeg lige lidt og holder i stedet øje med min blodprocent. Men håber godt nok kvalme og opkast snart er fortid NF er på fredag og har fået indkaldelse til første jordmoder tid! Så føles det virkelig virkeligt Man har vel egentlig ret til at få fri til skanninger og jordmoderbesøg, ik? Stort tillykke :) Jeg er "kun" 9+0 idag :) Og jo du har ret til fri til scanninger og jordmoder HVIS det ikke kan planlægges udenfor arbejdstiden. Da de er "speciallæger" :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2016 Skønt!!! Tillykke med 12+0!!! Ja man har ret til at få fri hvis ikke disse undersøgelser kan ligge udenfor arbejdstiden (pg det kan de jo ikke for de fleste!) Jeg ved ikke om det afhænger af den overenskomst på min arbejdsplads, men jeg har også ret til fuld løn under fravær til læge- og jordemoderbesøg. Har du en personalehåndbog eller lign? Funktionærloven §7: (synes ikke det står særlig klart) men der står 1/2 løn under fravær og man får aldrig ringere vilkår end funktionærloven: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=123029 Spændende med NF på fredag!!! Ved du om der er forskel om man blive NF scannet tidligt eller sent i den 2-ugers periode fra 12+0? Min er først der hvor jeg er mellem 13+1 og 13+4. Sidste dag for en NF er 13+6. Men det er jo lige med hvornår hospitalet har tid til at lave NF. Rigshospitalet havde kun tid når jeg er 13+2 til 13+5.. Så jeg havde ikke så mange valg.. Jeg ved ikke om jeg har ret til fri med løn til den slags undersøgelser.. men jeg tror det ikke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2016 Sidste dag for en NF er 13+6. Men det er jo lige med hvornår hospitalet har tid til at lave NF. Rigshospitalet havde kun tid når jeg er 13+2 til 13+5.. Så jeg havde ikke så mange valg.. Jeg ved ikke om jeg har ret til fri med løn til den slags undersøgelser.. men jeg tror det ikke. Jeg foretæller først om graviditeten en uges tid efter NF når chefen er tilbage fra ferie. Dvs jeg ville skulle tage en halv fri dag eller afspadsere for at være til NF, men heldigvis kunne jeg ved Herlev får en tid til om aften! Er ikke indkaldt til JM endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2016 Skønt!!! Tillykke med 12+0!!! Ja man har ret til at få fri hvis ikke disse undersøgelser kan ligge udenfor arbejdstiden (pg det kan de jo ikke for de fleste!) Jeg ved ikke om det afhænger af den overenskomst på min arbejdsplads, men jeg har også ret til fuld løn under fravær til læge- og jordemoderbesøg. Har du en personalehåndbog eller lign? Funktionærloven §7: (synes ikke det står særlig klart) men der står 1/2 løn under fravær og man får aldrig ringere vilkår end funktionærloven: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=123029 Spændende med NF på fredag!!! Ved du om der er forskel om man blive NF scannet tidligt eller sent i den 2-ugers periode fra 12+0? Min er først der hvor jeg er mellem 13+1 og 13+4. Tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2016 Stort tillykke :) Jeg er "kun" 9+0 idag :) Og jo du har ret til fri til scanninger og jordmoder HVIS det ikke kan planlægges udenfor arbejdstiden. Da de er "speciallæger" :) Tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Jeg er også sygeplejerske - godt nok ansat i kommunalt regi - men jeg får fri med løn til NF og JM mv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Tak Tiden går så laaangsomt her de første par uger Og som skrevet oven for tror jeg ikke rigtig det kan blive uden for arbejdstiden, men det går nok også. Tror du ikke du har ret til løn under fraværet? Det ved jeg ikke.. Jeg er sygeplejerske. Men må sende en mail til min tillidsmand og spørge hende. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Det ved jeg ikke.. Jeg er sygeplejerske. Men må sende en mail til min tillidsmand og spørge hende. :)Du kan også bare spørge din afd spl, min fortalte at jeg får fri med løn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Altså hvis i har været i behandling, har i vel været under paragraf 56 ? Og denne paragraf mener jeg også gælder til nf og md. Ved dog ikk med jm- besøg. Men tænker de fleste arbejdspladser er flexible Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Yay så nåede jeg 10+0 - det er lidt vildt synes det er gået stærkt, men jeg hr stadig svært ved at forhold mig til at være gravid. Det ikk rigtigt gået op for mig. Men nøj jeg frygter at skulle starte op på jern i dag. Min mave bøvler nok i forvejen og har gjort det lige siden jeg testede positivt. Har dog købt hæmojern i håb om at det er lidt mildere, og så har jeg magnesia hjemme hvis det skulle gå let galt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Du kan også bare spørge din afd spl, min fortalte at jeg får fri med løn. Hun er nok ikke den rigtige at spørge for mig, da jeg ved at hun tidligere har haft en sag kørende med fagforeningen da hun ikke ville give fri med løn til fertilitetsbehandling. Så jeg vil gerne lige spørge min tillidsmand først... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Hun er nok ikke den rigtige at spørge for mig, da jeg ved at hun tidligere har haft en sag kørende med fagforeningen da hun ikke ville give fri med løn til fertilitetsbehandling. Så jeg vil gerne lige spørge min tillidsmand først... :)Nej okay! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Altså hvis i har været i behandling, har i vel været under paragraf 56 ? Og denne paragraf mener jeg også gælder til nf og md. Ved dog ikk med jm- besøg. Men tænker de fleste arbejdspladser er flexible Man behøver ikke søge paragraf 56 for at få fri til fertilitetsbehandling. Reglerne er simple.. fejler du noget der gør at du skal have fertilitetsbehandling - så har du ret til fri med løn til behandlingen. Det står i loven. Men om man så skal søge paragraf 56 for at få fri til jordmoder ved jeg ikke. Man har jo ret til at få alm fri til speciallæge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Nej okay! Sikke en chef-dame Jeg har ikke haft nogle problemer med at få fri.. Der er kun lige en enkelt søndag hvor hun bare har flyttet min vagttimer.. så jeg havde "fri".. Men jeg skulle sådan set have fri med løn. Så der har jeg lige min tillidsmand indover. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Jeg fik heller aldrig en paragraf 56. Det lykkedes mig imponerende nok at lægge alle tider uden for arbejdstid pga skiftende vagter. Men nu har jeg fast arbejdstid hver dag. Og åh hvor jeg ikke lige gider tiiiiidligt op og på arbejde i morgen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 I morgen står det på NF... Spændende!! :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Jeg fik heller aldrig en paragraf 56. Det lykkedes mig imponerende nok at lægge alle tider uden for arbejdstid pga skiftende vagter. Men nu har jeg fast arbejdstid hver dag. Og åh hvor jeg ikke lige gider tiiiiidligt op og på arbejde i morgen Denne påske har været alt andet end afslappende, da vi er ved at flytte (har kunnet mærkes lidt ekstra på opkastkontoen). Har passet meget på med ikke at løfte for tungt og har heller ikke været den, der har løbet op og ned ad trapper, men alligevel har jeg haft virkelig slemme mens smerter og ondt i lænden i dag Håber bare det er den lille bebs der rokerer om derinde og får det hele til at strække sig! Ej for fanden søde.. Du må jo ikke løfte ting. Så må i sku have betalt for at få hjælp til at bære tingene.. :) Håber også bare det er baby der strækker sig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 I morgen står det på NF... Spændende!! :-) uhhh.. Allerede ? Jeg skal først til NF 29/4 hvor jeg er 13+5.. !! Syntes der er alt for længe til :) Håber det går godt i morgen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 I morgen står det på NF... Spændende!! :-)Spændende! Rigtig god fornøjelse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Jeg har ikke haft nogle problemer med at få fri.. Der er kun lige en enkelt søndag hvor hun bare har flyttet min vagttimer.. så jeg havde "fri".. Men jeg skulle sådan set have fri med løn. Så der har jeg lige min tillidsmand indover.Ok Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 uhhh.. Allerede ? Jeg skal først til NF 29/4 hvor jeg er 13+5.. !! Syntes der er alt for længe til :) Håber det går godt i morgen :) Ja allerede. det håber jeg også... Jeg håber for dig at den går meget hurtigere for dig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2016 Spændende! Rigtig god fornøjelse Mange tak:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites