Besvaret March 13, 2016 WEEE hvor er det fantastisk!! :loveshower Har aldrig hørt om harmony blodprøven? Er det noget alle kan få? Det er da ret vildt at I kommer til at kende kønnet så tidligt, ihh hvor spændende!! Ja, det er SÅ spændende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Ja, det er SÅ spændende Vi får den lavet privat. Men nogle sygehuse er begyndt at tilbyde den som alternativ til moderkagebiopsi og fostervandsprøve i nogle tilfælde, hvis man har fået dårlige tal til nakkefold. Den er nemlig 99,7% sikker i forhold til at finde downs syndrom, hvor NF + doubletesten (blodprøven) finder omkring 92%. Og så kræver den bare en almindelig blodprøve fra moderen, hvori man så kan finde fosterets dna. Så der er ingen abortrisiko. Min mor arbejder inden for feltet, så derfor har vi ubegrænset adgang til skanninger og skal selvfølgelig være med på "det nyeste nye" Hvor er jeg dog glad for at vide at der er et alternativ hvor der ingen abort risiko er! Bare det at vide det kan lade sig gøre, hvis man nu skulle være så uheldig at få dårlige tal, også selvom vi så evt. selv skulle betale. Tak for info :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Ja, den er desværre ret dyr! Eller lidt billigere end moderkageprøve og fostervandsprøve, men dem ville man jo heller ikke ende med at betale for selv. Nifty er næsten det samme. Harmony bliver analyseret af et firma i USA og kan også bruges hvis man venter tvillinger. Nifty bliver analyserer af et firma i Kina (vel sagtens derfor den er lidt billigere) og kan ikke undersøge tvillinger. Fabrikken i Kina har en overgang været lukket ned af myndighederne, uden at jeg ved hvorfor. Hospitalerne benytter firmaet i USA - de har kortere svartid og der har vist været en del uheldige episoder med prøver der forsvandt i Kina. Derudover kan man ikke fravælge at firmaet i Kina bruger ens blod til forskning, hvor det er valgfrit med firmaet i USA. Det er så vidt jeg ved forskellene Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Hvor er jeg dog glad for at vide at der er et alternativ hvor der ingen abort risiko er! Bare det at vide det kan lade sig gøre, hvis man nu skulle være så uheldig at få dårlige tal, også selvom vi så evt. selv skulle betale. Tak for info :) Ja, det er ret smart! Dog er abortrisikoen ved de invasive prøver efterhånden virkelig lille. Den er vist ikke reelt nær de 1% som man bliver oplyst om. MEN lad os håbe det ikke bliver aktuelt for nogen af os at tænke i de baner :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Men hvad koster det at få lavet den der blodprøve der sladre om kønnet - Harmony ?? Og kan man få den lavet via sin egen læge ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg kan snart ikke passe mine bh'er mere !! Har lige nu kun to bh'er jeg kan bruge.. og den ene gnaver i siderne sidst på dagen. Så jeg tror jeg er nødt til at gå ud og købe måske en sportsbh. Eller måske bare gå i føtex og købe en billig bh... da jeg jo nok bliver større endnu. Hvad med jer andre ? Og hvor har i købt tøjet(jer i kbh).. Jeg har hørt om en butik på østerbro og en på frederiksberg og en i valby. Jeg vil helst i en fysisk butik og ikke en netbutik.. da jeg ikke aner hvad størrelse jeg skal have... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Men hvad koster det at få lavet den der blodprøve der sladre om kønnet - Harmony ?? Og kan man få den lavet via sin egen læge ? Den koster 5-6000kr og den kan kun laves steder der har aftale med enten firmaet i USA eller Kina. Så kun på private skanningsklinikker. Eller selvfølgelig via et hospital. Mener dog kun det er Roskilde sygehus og Skejby der tilbyder det lige nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg kan snart ikke passe mine bh'er mere !! Har lige nu kun to bh'er jeg kan bruge.. og den ene gnaver i siderne sidst på dagen. Så jeg tror jeg er nødt til at gå ud og købe måske en sportsbh. Eller måske bare gå i føtex og købe en billig bh... da jeg jo nok bliver større endnu. Hvad med jer andre ? Og hvor har i købt tøjet(jer i kbh).. Jeg har hørt om en butik på østerbro og en på frederiksberg og en i valby. Jeg vil helst i en fysisk butik og ikke en netbutik.. da jeg ikke aner hvad størrelse jeg skal have... Jeg er også ved at springe ud af mine bh'er!! Jeg har været i en fysisk butik på Østerbro - enula 9 mener jeg den hedder. De havde nogle fine ting, dog ikke det helt store udvalg. Men meget sød og hjælpsom ekspedient. Blev lidt overrasket over størrelserne, så vil også anbefale at gå i en fysisk butik. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg kan snart ikke passe mine bh'er mere !! Har lige nu kun to bh'er jeg kan bruge.. og den ene gnaver i siderne sidst på dagen. Så jeg tror jeg er nødt til at gå ud og købe måske en sportsbh. Eller måske bare gå i føtex og købe en billig bh... da jeg jo nok bliver større endnu. Hvad med jer andre ? Og hvor har i købt tøjet(jer i kbh).. Jeg har hørt om en butik på østerbro og en på frederiksberg og en i valby. Jeg vil helst i en fysisk butik og ikke en netbutik.. da jeg ikke aner hvad størrelse jeg skal have...Prøv Enula 9 her på Østerbro - evt tjek hjemmesiden først. Har udset mig nogle jeans jeg skal ned og prøve Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg er også ved at springe ud af mine bh'er!! Jeg har været i en fysisk butik på Østerbro - enula 9 mener jeg den hedder. De havde nogle fine ting, dog ikke det helt store udvalg. Men meget sød og hjælpsom ekspedient. Blev lidt overrasket over størrelserne, så vil også anbefale at gå i en fysisk butik.Det var vi enige om, måske vi alle 3 skal lave en date dernede Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Den koster 5-6000kr og den kan kun laves steder der har aftale med enten firmaet i USA eller Kina. Så kun på private skanningsklinikker. Eller selvfølgelig via et hospital. Mener dog kun det er Roskilde sygehus og Skejby der tilbyder det lige nu. Okay... ja det får jeg ikke råd til så :) Så vi må vente til NF... skal til lægen tirsdag.. dvs jeg skal have taget blodprøver hos bioanalytikeren.. og det er så vist også hende der starter vandrejournalen... og så kan jeg vel efterfølgende godt bestille tid til NF på Rigshospitalet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg er også ved at springe ud af mine bh'er!! Jeg har været i en fysisk butik på Østerbro - enula 9 mener jeg den hedder. De havde nogle fine ting, dog ikke det helt store udvalg. Men meget sød og hjælpsom ekspedient. Blev lidt overrasket over størrelserne, så vil også anbefale at gå i en fysisk butik. Okay.. ja det var den jeg har læst om på nettet. Jamen jeg vil prøve at gå derned :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Prøv Enula 9 her på Østerbro - evt tjek hjemmesiden først. Har udset mig nogle jeans jeg skal ned og prøve Mht bh'er har jeg bare købt en str større, var i Hunkemøller i går og de har mange fine billige! - er nødt til at have bøjle da jeg nu er oppe i E Mit problem er at jeg allerede bruger G/H hos Change.. så jeg kan ikke rigtig passe andre mærker. Så jeg må nok ned i change og købe en billig hverdags-bh :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Det var vi enige om, måske vi alle 3 skal lave en date dernede Jeg er frisk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Det kan jeg godt se! Tror også jeg ville have det svært med et tal, der ligger lige på grænsen. Selvom at det jo betyder, der skulle stå 299 raske børn foran en for hvert barn med downs. Så risikoen ville jo stadig være lille, og hvis man tænkte på det som en lodtrækning, ville man nok føle at chancen for at man ville "vinde" var meget lille. Tror også jeg ville tage til NF skanningen først, og så får i noget håndgribeligt at træffe et valg ud fra. Det er netop ved grænsetilfældende at blodprøven er god. Hvis man får en meget høj risiko ved NF skanningen vil man altid blive anbefalet en invasiv test, da den giver et sikkert svar og kan undersøge alle kromosomer. MEN igen, lad os håbe det slet ikke bliver nødvendigt - selvom der selvfølgelig er øget risiko jo ældre man er, så er det jo stadig sjældent :) og selv hvis man skulle få et dårligt tal til NF, så skal man jo helt ned på 1:2, før der ikke er aller størst sandsynlighed for at man alligevel får et helt raskt barn :) (Det blev måske en lidt kludret sætning, håber du forstår meningen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Mit problem er at jeg allerede bruger G/H hos Change.. så jeg kan ikke rigtig passe andre mærker. Så jeg må nok ned i change og købe en billig hverdags-bh :)Men deres størrelser er da meget større end andre mærker, så mon ikke det svarer til noget der godt kan findes andre steder? Jeg er personligt fan af Magasins undertøjsafdeling, de har alt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg kan snart ikke passe mine bh'er mere !! Har lige nu kun to bh'er jeg kan bruge.. og den ene gnaver i siderne sidst på dagen. Så jeg tror jeg er nødt til at gå ud og købe måske en sportsbh. Eller måske bare gå i føtex og købe en billig bh... da jeg jo nok bliver større endnu. Hvad med jer andre ? Og hvor har i købt tøjet(jer i kbh).. Jeg har hørt om en butik på østerbro og en på frederiksberg og en i valby. Jeg vil helst i en fysisk butik og ikke en netbutik.. da jeg ikke aner hvad størrelse jeg skal have... Jeg har samme problem med :hophop !! Skal virkelig tage mig sammen én af dagene og få købt nogle andre, der gør nas sidst på dagen :) Jeg ved ikke hvor jeg skal købe ventetøj, så følger også lige med om der skulle være nogen der kender et godt sted! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Men deres størrelser er da meget større end andre mærker, så mon ikke det svarer til noget der godt kan findes andre steder? Jeg er personligt fan af Magasins undertøjsafdeling, de har alt Så kan vi tage i Enula 9 bagefter☺ Jeg har købt Femilet derinde.. og der kunne jeg kun lige passe deres største str som var F.. Men jeg må prøve at tage derind igen. Jeg gider bare ikke give mere end 300 kr for en bh som jeg kun kan passe i kort tid.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Jeg har købt Femilet derinde.. og der kunne jeg kun lige passe deres største str som var F.. Men jeg må prøve at tage derind igen. Jeg gider bare ikke give mere end 300 kr for en bh som jeg kun kan passe i kort tid..Femilet er også virkelig super! Du burde også kunne finde noget i Hunkemøller, synes det er fint til prisen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Okay... ja det får jeg ikke råd til så :) Så vi må vente til NF... skal til lægen tirsdag.. dvs jeg skal have taget blodprøver hos bioanalytikeren.. og det er så vist også hende der starter vandrejournalen... og så kan jeg vel efterfølgende godt bestille tid til NF på Rigshospitalet. Du kan sagtens bestille tid til nakkefold allerede :) Man gør det bare over nettet - prøv at Google nakkefold og Rigshospitalet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 13, 2016 Det giver fuldstændig mening, og har også selv tænkt samme tanker Del dette indlæg Link to post Share on other sites