faf

Oktober -Smalltalk :)

1,456 indlæg i dette emne

Hvor er det skønt!! Hurra

Så har du nok bare været et par dage kortere henne, er sikker på det bliver fantastisk godt på mandag❤

Men det går jo ikke hvis jeg er et par dage kortere... for så ender jeg i November gruppen !!! :( Ej jeg kommer altså til at følges med jer tøser uanset hvad..

Del dette indlæg

Men det går jo ikke hvis jeg er et par dage kortere... for så ender jeg i November gruppen !!! :( Ej jeg kommer altså til at følges med jer tøser uanset hvad..

Du bliver her!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår har I tænkt jer at sige det på jeres respektive arbejdspladser?

Min NF ligger først om 6 uger. I morges tog jeg et par bukser på og en af mine yndlings bluser på. Mens jeg hjælpe mine børn med at blive klar spørge min kæreste mig stille om jeg skal have "det" på. Jeg kigger i spejlet og OMG det buler tydeligt. Ja det er tarme og lidt pølsemave og lidt luft som skubbes op af livmoderen men i mit helt standard kontoruniform så ser jeg bare gravid ud og er kun 7+1.

Tog en løs bluse på (som ikke er så løs længere) og nu går på arbejde og håber der ikke er nogen af mine kvindelige kollegaer som ligger mærke til noget.

Ja det er nr 3 så kroppen giver sig nok nemmere.

Har mest af alt lyst til at vente med at foretælle på

Job fordi jeg er nervøs for NF grundet min alder.

Altså min arbejdsplads har været med i det helt fra start fordi jeg har været i fertilitetsbehandling og skulle have fri til det. Og fordi jeg arbejder som sygeplejerske, så kunne jeg ikke så godt passe patienter der er isoleret eller får kemo.. eller de aller-tungeste patienter. Så mine kollegaer ved det allerede :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg lavet vandrejournal Men men... Blodtrykket var ikke OK og der var allerede protein i urinen Så nu står den på hjemme-blodtryksmåling i tre dage og ny urinprøve næste gang jeg orker at slæbe mit kvalme og opkast-ramte korpus til lægen. Det er formentlig bare en fejl med protein i urinen. Og sidst men ikke mindst en anbefaling om sygemelding ugen ud og derefter tage en ige ad gangen Føler mig som... En fiasko? Det er jo ikke nogen sygdom at være gravid, så føler lidt jeg bare burde tage mig sammen og komme på arbejde. Øv øv.. Humøret er lidt langt nede lige nu.

Ej det med din urin er forhåbentlig bare en fejlmåling.. og blodtrykket skal nok komme ned igen :) Det er jeg helt sikker på. :kram

Og nej det er ikke en sygdom at være gravid.. men de symptomer man har blir man jo dårlig af.. Så nej du er ikke en fiasko. Men du er gravid med symptomer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser.. og dig den hemmelige der læser med :) hehe

Jeg har skiftet navn i dag da jeg er blevet genkendt.. og tænker at jeg ikke ville risikere noget familie der måske en dag kunne opsnappe hvad jeg har skrevet. For hvis man bare googler vores profilnavne så kommer de frem med links hertil. Og jeg har noget familie som ville gå helt skråt over det. Men det er stadig mig bag skærmen hehe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg lavet vandrejournal

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser.. og dig den hemmelige der læser med :) hehe

Jeg har skiftet navn i dag da jeg er blevet genkendt.. og tænker at jeg ikke ville risikere noget familie der måske en dag kunne opsnappe hvad jeg har skrevet. For hvis man bare googler vores profilnavne så kommer de frem med links hertil. Og jeg har noget familie som ville gå helt skråt over det. Men det er stadig mig bag skærmen hehe :)

Ah for pokker. Håber virkelig ikke det er så nemt. Vi har ikke fortalt nogen som helst endnu!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg lavet vandrejournal

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde ord, MoarC, blypimaven og faf! Kan ikke finde ud af at multi-quote

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde ord, MoarC, blypimaven og faf! Kan ikke finde ud af at multi-quote

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde ord, MoarC, blypimaven og faf! Kan ikke finde ud af at multi-quote Har snakket med arbejdspladsen og min "chef" var helt fantastik forstående. Det letter lidt på samvittigheden. Nu er aftalen, at jeg tager en uge ad gangen og giver besked hen over weekenden, om jeg forventer at komme ugen efter. Forhåbentlig stopper det vel også snart det her opkast-show!! Jeg er kun 2,5 uge fra at være i 2. trimester.

Tror også det med protein i urin kan skyldes fejl/udflåd. Drikker jo nærmest ikke noget, så kunne kun producere et par dråber til prøven. Men fint at få det tjekket igen på et tidspunkt.

Blodtrykket ser også meget pænere ud herhjemme indtil videre. Al bevægelse er en kamp for mig, så jeg havde det mildest talt ikke særlig godt efter jeg havde kæmpet mig hen til lægen. Det var bare kun det nederste tal (det diastoliske) der var for højt, så det var ikke højt blodtryk som sådan. Men men, bare det er normalt nu, så kan det jo være lige meget

Fantastisk med en chef der er så forstående :) Jeg håber min bliver lige så forstående når jeg om nogle uger vil prøve at komme ud af mine nattevagter.. Så jeg kun har dagvagter og aftenvagter. :blink Men jeg tvivler på det.. ! Men nu må vi se.

Kan du slet ikke få noget drikkelse ned ? Cola ? saft ? vand med frisk citron ? Det er jo ikke sundt at være så dehydreret søde.. :) Håber du meget snart får det bedre.

Knus :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det godt at hører med en sød og forstående chef ☺️

Men ja en dehydrering gør vel aldrig noget godt for en urinprøve

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fantastisk med en chef der er så forstående :) Jeg håber min bliver lige så forstående når jeg om nogle uger vil prøve at komme ud af mine nattevagter.. Så jeg kun har dagvagter og aftenvagter. :blink Men jeg tvivler på det.. ! Men nu må vi se.

Kan du slet ikke få noget drikkelse ned ? Cola ? saft ? vand med frisk citron ? Det er jo ikke sundt at være så dehydreret søde.. :) Håber du meget snart får det bedre.

Knus :kiss

Tak for knus og søde ord

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for knus og søde ord Håber virkelig også snart det går bedre! Det hjælper at lave ingenting og ligge på sofaen dagen lang, men hold kæft hvor man føler sig rastløs og ubrugelig, når man er vant til at drøne derudaf. Keder mig helt vildt!

Jeg prøver virkelig at drikke nok, men det er som om de tynde væsker bare vender 180 grader i maven med det samme

Håber de er forstående på dit arbejde også! Men det er nok sværere med hospitalsverdenen. Det er vist lidt forskelligt fra hospital til hospital hvad deres politik er og ja, man ved jo at det bliver ens kollegaer der skal tage de ekstra nattevagter i stedet, så det kan jo selvfølgelig godt skabe lidt upolaritet (afhængig af arbejdsmiljøet) og ekstra dårlig samvittighed til en selv. På Hillerød hospital hvor jeg lige har arbejdet hed det vist bare "vi bestræber os på at den gravide får den bedst mulige graviditet og kan forblive i arbejdet så længe som muligt" og så skulle man vist selv aftale med sin leder, hvad det helt præcis betyder.

Hvornår er det nu næste skanning er - mandag eller tirsdag? I må være godt spændte!! Var simpelthen så glad for at læse, at i så hjerteblink! Næste skanning bliver forhåbentlig endnu bedre!

Altså jeg har nogle meget søde kollegaer.. Som alle passer godt på mig. Og jeg bliver fritaget for de tunge patienter, samt dem der er isoleret eller får kemo. Men ja da størstedelen af damerne i afd er over 50.. så er vi kun ca 20 stk der tager nattevagter... så jeg bliver nok ikke populær når jeg vil forsøge at komme ud af dem. Men nu må vi se.. Nu vil jeg tage på arbejde ( i nattevagt )  :)

Det er på mandag vi skal scannes.. kl 15.15 :) Vi glæder os rigtig meget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

7+0 i dag - Uge 8 er begyndt :)

Glæder mig til scanning i morgen mandag kl 15.15 og skal se hjerteblink og lille blup :)

Håber i har haft en god weekend tøser.. Jeg har arbejdet nattevagter :zzz    aka jeg går i seng nu og står først op igen kl 17 hehe For så at tage på job igen kl 19.50.. :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæder mig til scanning i morgen mandag kl 15.15 og skal se hjerteblink og lille blup :)

Håber i har haft en god weekend tøser.. Jeg har arbejdet nattevagter :zzz    aka jeg går i seng nu og står først op igen kl 17 hehe For så at tage på job igen kl 19.50.. :blink

Puha, det lyder godt nok hårdt med de nattevagter! Er du ikke helt kvæstet? Dejligt du har søde og forstående kollegaer så du forhåbentlig snart kan slippe for nattevagterne :)

Vi har samme "skiftedag" Jeg er 10+0 i dag. Og vi skal kigge ind til den lille peanut i dag!! Glæder mig så meget og er spændt på at se, hvor meget det ligner en "rigtig baby" nu! Kan godt forstå du glæder dig til i morgen. Håber lille blup har det helt fantastisk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 11+0 i dag.. Det var også denne uge jeg tabte sidste gang, så jeg er ekstra bange for at miste... Jeg håber det ikke. Heldigvis skal jeg scannes på torsdag...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 11+0 i dag.. Det var også denne uge jeg tabte sidste gang, så jeg er ekstra bange for at miste... Jeg håber det ikke. Heldigvis skal jeg scannes på torsdag...

Jeg har også lige passeret det tidspunkt hvor jeg mistede sidst - og er derfor også ret nervøs/spændt på skanning i dag. Det har været en nervepirrende uge og kan godt forstå du også frygter det skal ske igen. Den frygt bliver nok bare siddende i en. Håber din lille spire har det godt og er sund og rask :) Er det nakkefold du skal til eller "bare" en ekstra skanning?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak.

Det er en ekstra scanning.

Jeg skal først til NF om små 3 uger....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber begge jeres babyer har det godt derinde. Glæder mig til at høre om jeres scanninger!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber i har haft en god weekend tøser.. Jeg har arbejdet nattevagter :zzz aka jeg går i seng nu og står først op igen kl 17 hehe For så at tage på job igen kl 19.50.. :blink

Rigtig god vagt. Håber snart du er fri for nattevagterne!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er nervøs, godt du skal til scanning på torsdag så du kan blive beroliget :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også lige passeret det tidspunkt hvor jeg mistede sidst - og er derfor også ret nervøs/spændt på skanning i dag. Det har været en nervepirrende uge og kan godt forstå du også frygter det skal ske igen. Den frygt bliver nok bare siddende i en. Håber din lille spire har det godt og er sund og rask :) Er det nakkefold du skal til eller "bare" en ekstra skanning?

Scanning i dag? Som i dag søndag? Håber det er gået godt! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Scanning i dag? Som i dag søndag? Håber det er gået godt! :)

Jaaa, det gik rigtig godt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jaaa, det gik rigtig godt❤ Den lille peanut er blevet hele 33 mm stor nu og den hoppede rundt og sparkede med arme og ben! Den var så sød! Fik også taget en Harmony blodprøve - så om 7-8 dage kender vi kønnet og risikoen for nogle af de mest almindelige kromosomfejl. Det er ret vildt! Begynder virkelig at tro på der kommer en lille baby ud af det nu

WEEE hvor er det fantastisk!! :loveshower  Har aldrig hørt om harmony blodprøven? Er det noget alle kan få? Det er da ret vildt at I kommer til at kende kønnet så tidligt, ihh hvor spændende!!

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER