Carcassonne

skade på lejebil - arbejdesrejse.

5 indlæg i dette emne

Min mand har været i London i dag, og havde lejet en bil fra lufthavnen til mødet. Men han har så fået lavet en ridse på den bil, og var jo ikke betalt ekstra for lavere selvrisiko.

Hvem skal så efter reglerne betale den regning, min mand eller hans arbejde?

Personligt ville jeg mene at det var rimeligt at den blev delt da han netop kørte i bilen for faktisk at kunne nå sit møde med det tidligste fly og det var billgere end det offentlige eller taxa, men var jo trodsalt ham selv som lavede skaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener faktisk, at det er arbejdsgiveren, der hæfter for de skader medarbejderne laver, som sådan en helt generel regel, så længe det er i arbejdstiden og ikke er med vilje selvfølgelig. Men det er ikke mit specialområde, og der kan være nogle regler på din mands område, som jeg ikke kender til. Kan han ikke spørge fagforeningen, de ved det helt sikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem har betalt for lejen af bilen?

Den samme skal betale for skaden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har bestilt bilen og betalt, men er lavet som udlæg så han får pengene retur... og chefens eneste bekymring da vi snakkede vi var at London har betalingszoner, men manden sku ikke i nærheden af dem så var fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener faktisk, at det er arbejdsgiveren, der hæfter for de skader medarbejderne laver, som sådan en helt generel regel, så længe det er i arbejdstiden og ikke er med vilje selvfølgelig. Men det er ikke mit specialområde, og der kan være nogle regler på din mands område, som jeg ikke kender til. Kan han ikke spørge fagforeningen, de ved det helt sikker

Tror lige vi prøver at hive fat i fagforeningen i morgen, men bare så vi ved hvor vi står inden chefen får det at vide.... er trods alt ikke en formue men stadig 285 pounds.

Tror ikke at de har generelle vilkår og er mandens første forretningsrejse og skal vidst heller ikke være flere men var et kursus i London så er jo ikke normalen :-) men ja vender den med fagforening og så snakke med chefen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER