ceciliewinther

1 graviditet vs. 2 graviditet

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

 

Nu er jeg jo blevet gravid med nr 2, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvordan i opleve 2. graviditet i forhold til jeres første?

 

Mærkede i liv hurtigere med nr 2?

Voksede maven hurtigere?

Og hvordan med fødsel?

 

 

//Cecilie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Ved mig fyldte første graviditet alt. Jeg brugte enorm lang tid på at læse om det og talte ned til alt. 2. Gang kunne jeg til tider næste glemme at jeg var gravid. Jeg mødte også op til nf uden vandrejournal.

Jeg glædede mig stadig meget men havde jo en dejlig pige der også Fyldte meget.

Jeg mærkede lidt hurtigere liv, mest fordi jeg vidste hvad jeg skulle mærke efter.

Maven voksede hurtigere men blev ikke større i sidste ende, men det var svært at skjule til efter nf 2. Gang.

Fødslen kan jeg ikke komme med sammenligninger da jeg begge gange fik aks, men af forskellige årsager. Gik dog begge gange ikke igang selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Ved mig fyldte første graviditet alt. Jeg brugte enorm lang tid på at læse om det og talte ned til alt. 2. Gang kunne jeg til tider næste glemme at jeg var gravid. Jeg mødte også op til nf uden vandrejournal.

Jeg glædede mig stadig meget men havde jo en dejlig pige der også Fyldte meget.

Jeg mærkede lidt hurtigere liv, mest fordi jeg vidste hvad jeg skulle mærke efter.

Maven voksede hurtigere men blev ikke større i sidste ende, men det var svært at skjule til efter nf 2. Gang.

Fødslen kan jeg ikke komme med sammenligninger da jeg begge gange fik aks, men af forskellige årsager. Gik dog begge gange ikke igang selv.

:ditto til alt undtagen fødslerne, som jeg af gode grunde ikke kan sammenligne endnu.

Der har ikke været den store forskel. Lige meget kvalme, lige meget bækkenløsning (jeg frygtede at det ville blive værre denne gang, men det er ret meget det samme).

Jeg har ikke haft så vild en trang til koldskål, og så sidder min mave lidt anderledes denne gang. Første gang var den ret bred i det, denne gang kan jeg stadig se hvor mine hofter går. Jeg tog 7-8 kg på i alt første gang, og har taget ca 13 kg på allerede denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her anden gang har jeg været lagt ned af kvalme. Lavt blodtryk; svimmelhed og opkast. I 3 måneder kunne jeg nærmest ikke spise, og var dårlig 24/7. Nu har det sluppet mig, og er kun få dage. Men Nøj det var klamt! Sådan var det ikke første gang.

Her anden gang har jeg en mand ved min side; hvilket er både fantastisk - og svært! Især ift sex og det at være sexet; for det føler jeg ikke, at jeg er!

Og ja? Jeg er mere rolig denne gang. Tager tingene med ro, og nyder det på en anden måde. Hvilket er befriende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende at læse hvordan i har det i 2 graviditet. Jeg er kun 6 uger henne på mandag, men jeg frygter da lidt at jeg får bækkenløsning igen denne gang. Det var så slemt sidste gang at jeg måtte sygemeldes 4 måneder henne. Men hold nu op hvor jeg glæder mig til at maven begynder at vokse :D.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang voksede maven langsomt og kunne nemt skjule det frem til uge 13-14 stykker. Jeg blødte de første par uger og havde mange smerter i maven. Ingen gener ellers. Jo træthed ;)

2. Gang voksede min mave SÅ hurtigt! Kunne næsten ikke skjule det fra uge 6 allerede og efter uge 8 måtte jeg sige det på arbejdet. Har blødt og haft en smule ondt, men slet ikke som sidst. Tilgengæld driller bækkenet allerede hvilket ikke var problem sidst. Denne gang havde jeg kvalme se første 12 uger hvor jeg aldrig oplevede det sidst. Trætheden har slet ikke været så slem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv i uge 19 første gang og først i uge 23 anden gang, da moderkagen lå foran. Rimelig træls! <_<

 

Maven voksede meget hurtigere anden gang og jeg måtte sige det på arbejde allerede 9+0.

 

Første fødsel tog ca. 6½ timer fra start ved spontan vandafgang til hun var ude

Anden fødsel startede med veer og tog 3 timer, fra jeg var overbevist om, at det VAR veer og til hun var ude. Reelt set gjorde det kun ordentlig ondt i 2 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt spændt på om jeg kommer til at mærke liv hurtigere denne gang. Sidste gang mærkede jeg bobler i uger 16 og i uge 20 begyndte han at tumle rundt så hele min mave hoppede og dansede :D. Jeg fødte på terminsdato og de tog mit vand kl 01:00. Kl 04:38 var han ude. Fik af vide at næste gang jeg skulle føde, ville det gå endnu hurtigere, selvom jeg ikke syntes jeg kunne følge med- Fik presse veer mens jeg sad på sengekanten og fik rygmarvsbedøvelse og jeg måtte jo ikke bevæge mig, DET var det værste syntes jeg.  Han var stjernekigger og møg lækker. Er der nogle af jer der har født børn der har siddet forkert fast, så de har fået et blåt mærke i ansigtet? Jordmødrene og lægerne sagde at det var noget de så engang imellem og at det ville gå væk af sig selv i løbet af nogle dage.

 

Sidste graviditet blev min mave vildt stor, det lignede at jeg havde tvillinger, men han vejede kun 3050 g og 50 lang :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER