Smukke

Strækmærker og Bio Oil

10 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

 

 

Jeg har mulighed for at købe dette produkt ( https://mecindo.dk/bio-oil-400ml.html) billigt igennem en veninde som kender en som arbejder i en butik der sælger produktet.

 

MEN virker det? Eller er der noget andet der er bedre?

 

Ellers så kan jeg jo ligeså godt spare pengene og købe et ordentligt produkt i stedet.

 

Jeg er ikke begyndt at få strækmærker endnu, men jeg frygter virkeligt at de kommer og har hørt at man kan forebygge dem ved at smøre dagligt med olie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist en smagssag.

Jeg tror ikke på at det virker. Så vidt jeg har forstået er det genetisk betinget, og du kan smøre løs og stadig få strækmærker. Sådan er livet bare. Jeg er personligt ligeglad med mine strækmærker. De er bare et bevis på de børn, jeg har båret, så det har aldrig bekymret mig.

Hvis du har lyst til at smøre maven for velværet og hyggens skyld, så gør det endelig. Det er jo altid rart med lidt forkælelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det -og jeg har ingen strækmærker endnu -men jeg er også kun 17+0 :D

Der er utrolig meget parfume i, men virker fantastisk på tør hud. Ingen cremer kan måle sig op med denne olie når det kommer til min tørre hud i ansigtet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke gøre noget ved strækmærker. Det er genetisk og hormonelt betinget..

MEN! Jeg ville til hver en tid købe det alligevel, for man bliver bare såååå dejlig blød :P det er virkelig luksus..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smurt mig med olie og fede cremer igennem hele min graviditet og jeg har fået en masse dejlige strækmærker alligevel ;)

 

Enten har man belæg for det eller også har man ikke, så olier kan ikke gøre det store ved det problem.

 

Jeg vil nu stadig anbefale at bruge det, da det er dejligt lækkert at smøre sig ind i.

 

Jeg har brugt Weledas, som er knap så kraftig i duften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smurte nærmest aldrig min mave, kun med neutral vidt lotion når min hud på maven blev tør og jeg fik stort set ingen strækmærker på trods af at jeg kun er 163 cm høj og fødte en baby på 56 cm og 4808 g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste, der giver en marginalt forbedring af chancerne for at undgå strækmærker, er at begrænse vægtøgningen - resten er genetik og gammeldags held/uheld :rolleyes

Men cremer/olier føles dejlige og jeg tror på, at det er sundt for ens mentale helbred at bruge lidt rolig tid på fx at smøre sig ind, og så mindsker det kløen ved den spændte hud :) Selv er jeg gået efter olier uden alt for meget snavs i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke smøre mig i noget parfumeholdigt i graviditeten og slet ikke direkte på maven :)

Om det virker, tjah. I min første graviditet smurte jeg helt vildt (i matas uparfumerede mave-olie, som ikke er særlig lækker, haha) og i anden graviditet slet ikke. Jeg har et par små fine mærker ved navlen, en masse på brysterne og et på låret. Lår og bryst kom i første graviditet. Dem på navlen opdagede jeg, da min yngste var et par måneder, men jeg mistænker, at de faktisk har været der siden min første graviditet.

Såeh. Min erfaring er, at det er ligegyldigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte den - og slog ret voldsomt ud. Jeg har bare smurt med ganske alm a-derma, der var alt jeg ku tåle. Og halvanden uge inden termin kom der strækmærker alligevel. Det er som de andre siger genetik - og stærkmærker formes i underhuden. Den kan man ikke smøre alligevel :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik præcis den type efter min fødsel og den er da lækker og gør uden dejlig blød, men jeg er nu stadig en stribet tiger :) Er dog blevet noget bedre her knap 1 år efter fødslen :) Men stoppede med at bruge olien efter nogle uger da den lugter ret kraftigt og er så fedtet.

 

1-2 uger før fødslen havde jeg kun ganske få strækmærker, og lå så dybt at de kune være skjult under en trussekant, men de sidste uger gik det amok og fik streger på iden og over navlen, så tror som andre ikke at man kan gøre noget som helst :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER