260787

Barnevogn - God klapvogn eller combi vogn?

12 indlæg i dette emne

Hej.

Min kæreste og jeg skal have vores første baby med termin den 28-07-2016.

Vi bor på landet og har hund så vi går mest ture hvor der er kupperet terræn. Derfor snakkede vi om, at det nok var smartere/ nemmere at komme rundt med en klapvogn i stedet for en barnevogn.

Vi køber nok en "billig" terrasse barnevogn til den lille kan sove i, men når vi er på tur ville vi så bruge klapvogn.

Hvad er jeres mening om det. Bør man have begge dele? Får man overhoved brugt barnevognen, når baren bliver 3-6 måneder ud over at sove i den....

Kan forstå man vil gå med barnevogn hvis man bor i byen og kan gå ned og handle med den, men vi skal jo have hele baduljen ind i bilen når vi skal have baby med ud og handle, og der er klapvogn vel nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har brugt barnevognen væsentligt mere end klapvognen. Klapvognen er bare ikke så god at sove i, og når vi har været på tur har hun ofte haft behov for at sove undervejs. Vi har sagtens kunne gå ture i skoven med en barnevogn med stort liggemål og en relativ stiv affjedring (odder x-dream)

Selvfølgelig er der steder, hvor det er bøvlet med en stor barnevogn, og et barn der sidder op i en barnevogn er tungere end et barn, der sidder i en klapvogn. Men jeg ville virkelig ikke have været foruden barnevogn til ture.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist et religionsspørgsmål!

Vi har en teutonia mistral s, altså en kombi- og har ikke haft behovet for en barnevogn.. Jeg kan ikke se problemet med at sove i en klapvogn, men vores sov der heller ikke hver dag hun ville gerne sove i sin seng fra da hun var knap et år :)

Skulle jeg købe en ny ville jeg købe en City elite med barnevognsdel ovenpå, altså en kombi- eller en emmaljunga kombi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal handle ind i bil med baby/barn, har jeg aldrig hverken barnevogn eller klapvogn med - det synes jeg er for besværligt... Altså hvis det er madbutikker det er snak om. 

 

Som helt lille baby var det noget med enten autostol med ind og over i indkøbsvognen, eller dyne med ned i indkøbsvognen eller evt. en bæresele eller vikle så baby er tæt på dig. Alt efter hvilken baby du lige får og hvilket humør han/hun er i lige til indkøb. Når den bliver lidt større, så er der som regel sådan indkøbsvogne med sæde på, altså sådan næsten autostol agtige, som vi var rigtigt glade for, og når baby endelig sidder sikkert selv, så er det op at sidde i de klassiske indkøbsvogne. 

 

Når det ikke er baby længere er det som regel en kamp om han vil sidde i indkøbsvognen, køre sin egen lille vogn eller bare løbe rundt og lave ballade. Det sidste foretrækkes sjælden - men er desværre oftest sådan ;) 

 

Så barnevogn eller klapvogn ville jeg købe efter de andre ting den skal bruges til. Jeg syntes personligt min var for lille til at komme over i klapvogn allerede som 6 måneder, men var meget glad for at skifte endelig over til den da han var en 9-10 måneder mener jeg. Jeg havde/har både barnevogn og klapvogn, og er stoooor fan af klapvognen som er noget nemmere at have med at gøre end jeg tror en kombivogn ville være. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene.

Det er enlig ikke et spørgsmål om økonomi, da man jo altid kan sælge videre igen, men gider bare ikke købe en flot lækker barnevogn hvis barnet kun bruger den de første 3 måneder og lige så godt kunne have ligget i en Voksi oven i en klapvogn der kan lægges ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo en smagssag, men jeg ville absolut ikke kunne undvære min barnevogn og nøjes med min City elite klapvogn.

Til dels fordi Aron simpelthen sov markant bedre i barnevognen, han var meget mere afskærmet fra kulde etc.

Vi boede også på landet, og jeg har gået flere ture med både den ene og anden vogn, og jeg vil sige, at klapvognen - selvom den er godt affjedret - kunne ikke nå barnevognen til sokkeholderne hvis vi gik på ex en grusvej eller ind i skoven.

Det det med st barnevognen er stor og tung, det har bare aldrig været et problem. Vi har en gammel tuuung Odder-vogn, men værre er det heller ikke..

Enig!

Hvis jeg skulle vælge mellem barnevogn og klapvogn, er det barnevogn, her har det ikke været gode lure i klapvognen. Og så er der jo bedre komfort i en barnevogn, rent sovemæssigt, end en klapvogn.

Vi har brugt barnevognen indtil nu, 2,5 år gammel. Og kun klapvogn til ture uden søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt nok ikke være foruden vores barnevogn herude på landet. Eigil er bare mere i læ i den i forhold til klapvognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er STOR barnevognsfan og Vi har altid barnevognen med rundt (kombivogn) Vi bruger faktisk sjældent klapvognsdelen, da jeg sys den er meget åben og så sover hun bare 10 gange bedre i sin barnevogn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte kombi fra emmaljunga. Passede perfekt til vores behov. Hun brugte barnevognsdelen i 8 mdr og derefter blev den for lille. Hun havde perfekt alder til klapvognen og med en god kørepose kunne hun sagtens sove i den på tur da den kan ligges helt ned. Herhjemme har vi dog en brugt stor barnevogn stående som hun sover lur i da hun bare ligger bedre i den da den er større og der er god madras osv. Men på ture eller endda flere dages ophold his bedsteforældrene sover hun fint i klapvognen - også selvom det er vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig meget en religionssag :)

Vi har ligepræcis gjort som du foreslår - startet med klapvognen (hvor liften kunne stå i i starten og siden voksiposen) og så bare haft en billig barnevogn til at stå hjemme.

Jeg har stornydt ikke at skulle slæbe rundt på en barnevogn og kommer helt sikkert til at gøre det på samme måde her ved nummer to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke undvære vores odder barnevogn (vi gav omkring 14000 for den ink, lift, madresser, pusletaske, reservehjul, mygge/regnslag. Ja det er mange penge men hvor var de givet godt ud). Vi bruger den når hun er i heldags legestue et par små byer herfra (fordi jeg ikke kunne have den vogn der står fast i dp i vores gamle bil), og i går og i dag hvor hun er i gæstedagpleje der har hun os sin egen vogn med. når vi er på shopping (storcenter, loppemarked og lign) så er den med og så får hun sin pude i ryggen og sidder op og kan nemt ligge ned og skærmes hvis indtrygge bliver for meget. Vi bor os på landet men har ikke gået så meget da jeg startede ret hurtigt i arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har barnevogn og en Teutonia Mistral DK klapvogn. Elsker barnevognen, stor, fin og blød....men vi har mest brugt klapvognen. Vi havde en lift deri de første 6 mdr. Derefter kom jeg en madras i. Vi købte den endda brugt og er super glade for den. Den passer også fint i min Fiat Punto.

Religions og smagssag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER