lhk

tremmeseng med "nedfældelig side"

5 indlæg i dette emne

Er der nogen der kender en tremmeseng med nogenlunde standardmål, dvs. 60x120 cm, hvor man kan tage den ene side ned/væk uden brug af værktøj? Altså lige sådan "i en håndevending" i løbet af natten?

Jeg har set en hvor man kan sænke siden ca. 10 cm, men det er ikke nok for min dumme ryg...

Håber I kan forestille jer hvad jeg mener....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har denne her, hvor man kan tage siden ned uden brug af værktøj. Det kræver lidt snilde (man skal hive den op i begge sider og skubbe den ind samtidig), men det skulle være af hensyn til, at barnet ikke selv må kunne komme til at læne sig op ad siden og risikere, at den falder ned. 

 

Jeg kan ikke huske hvor langt ned man kan sænke siden, men det er måske ikke mere end 10-15 cm. Siden sænker sig helt ned til gulvet, så den kan ikke komme længere ned. Hvis siden skulle være kortere, ville man ikke kunne sænke bunden langt nok til at barnet ikke kan kravle over kanten, når de er gamle nok til at prøve, men ikke gamle nok til at kunne styre et fald. Så jeg tror du får svært ved at finde en tremmeseng der gør alt det. 

 

Da hun var helt lille var det kun en lille kant hun skulle over, og da hun blev større, kunne hun selv rejse sig op, så hun ikke skulle løftes så højt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget helt dumt bud! Tak for det.

Jeg havde håbet man kunne finde noget a la de senge man ser på sygehuse/børneafdelinger. Der er benene så høje, at siden kan sænkes helt til gulvet så der er fri adgang til madrassen.

Men tænker også selv at det er svært at finde.

Helt konkret skal funktionen bruges når baby skal vænnes fra amning om natten. Med den første brugte jeg laaaang tid foroverbøjet over ham, fordi jeg ikke ville tage ham op.. men stadig trøste og "holde om"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kiggede selv efter en sådan seng men fandt ikke rigtig nogen.. jeg fandt dog en tremmeseng hvor man kunne fjerne en eller 2 af tremmerne (vidst tænkt til når barnet er større og selv kan kravle op i sengen) så kan du jo sidde på en skammel ved siden af og så have hånden ind... kan lige se om jeg kan finde den igen lidt senere og sætte et link, hvis det er? :)

Denne her http://babyshower.dk/product.asp?product=1188

Men kan dog se den er lidt større end en almindelig tremmeseng (140x70)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kiggede selv efter en sådan seng men fandt ikke rigtig nogen.. jeg fandt dog en tremmeseng hvor man kunne fjerne en eller 2 af tremmerne (vidst tænkt til når barnet er større og selv kan kravle op i sengen) så kan du jo sidde på en skammel ved siden af og så have hånden ind... kan lige se om jeg kan finde den igen lidt senere og sætte et link, hvis det er? :)

Denne her http://babyshower.dk/product.asp?product=1188

Men kan dog se den er lidt større end en almindelig tremmeseng (140x70)...

Aj, det var skisme lidt smart! Og så kan sengen bruges lææænge! Tusind tak for det tip:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER