Myliona

Pleje af parforholdet

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi husker at kysse, kramme og hygge på sofaen :)

Får passet den bette og tager i bio eller på cafe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noget jeg gør rigtig meget er at ligge små sedler. Min mand arbejder aften og indimellem ligger jeg en seddel ved hans pc med en lille hilsen (jeg elsker dig-agtige beskeder, ikke noget vildt, men en lille tanke). Han bliver SÅ glad :wub

Nu har vi jo også en lille baby, men vi prøver at gøre lidt ud af at date hjemme - bruge tid på at lave en god middag, tænde lidt stearinlys og spise når baby er lagt, så man har tid til nyde hinanden lidt.

Og på dage hvor "all else fails" så må man aldrig undervurdere et hurtigt kys :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rør ved hinanden. Ikke (nødvendigvis) seksuelt men mere end I ville gøre ved en ven. Hold i hånd, kys (også uden tunge), nus i håret, klem skulderen, løn jer op af hinanden i sofaen, klask bagdelen, ae låret, osv. Massage!

Kig hinanden i øjnene. Sådan virkelig. Meget gerne mens ungerne passes og der er stearinlys, en god bøf, et glas vin, whatever men mindre kan også gøre det.

Se tilbage, mind jer selv/hinanden om, hvad I faldt for hinanden og hvornår I virkelig var gode sammen og virkelig passede sammen.

Oplev noget sammen. Måske noget der er grænseoverskridende for jer begge men som I kan grine af (æd en snegl eller spring i elastik).

Skriv sedler eller små kærestebreve til hinanden. Jeg er med på, at man kan have forskelligt sprog, men de færreste bliver sure over en seddel med "Hej smukke" på badeværelsespejlet.

Skærmfri tid. Det er svært men det batter altså at man ikke sidder med hver sin iPhone og dyrker alt andet.

Tak og undskyld (og "Det var så lidt" og "Det er ok")

Gør de små ting, som den anden ellers ville have gjort. Lav kaffen, find nøglerne, tag opvasken, køb fredagsslikken, skidt bleen, osv.

Hvis du bliver glad for en lille blomst eller lignende så fortæl din kæreste det, når I snakker om, hvad man kan gøre. Ikke som en ordre men som en hjælp og inspiration. Spørg hvordan du kan glæde ham, måske med en god øl eller yndlingslakridserne?

Snak sammen. Del nyheder og holdninger. "Har du hørt xxx?". Nogle af de dage, hvor jeg bliver forelsket i min mand på ny, er når han har lagt mærke til noget i nyhederne og har en holdning til det eller ved noget om det. Hjerne er sexet ;)

Hav oprigtig interesse i hinanden. Lad ham fortælle 10 minutter om sit computerspil (eller job eller tennis eller whatever) og prøv at fat det og se det fede i det.

Spørg. At være (ny)forelsket er tit også at opdage hinanden og din kæreste har sikkert stadig meget, du ikke ved. Hvordan fejrede han sin 5-års fødselsdag? Hvad er hans yndlingsfarve? Livret? Idol som teenager?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ros hinanden - også for de små ting, som egentligt bør være en selvfølge:

"Det er dejligt du har bla bla bla..."

Sig tak:

Tak for mad, tak fordi du ordnede badeværelset, tak fordi du er dig.

Skriv små sedler til hinanden:

Min mand og jeg har en blok liggende, hvor vi skriver små beskeder til hinanden. Nogle gange går der måneder imellem og andre gange skriver vi tit sammen via sedlerne.

Send en sms og ikke bare den, hvor du minder ham om at huske mælk:

Et hjerte kan virkelig gøre glæde på en grå regnvejrsdag.

Nus hinanden, kys hinanden og hold om hinanden:

Vi krammer maaange gange i løbet af en dag - Bare fordi det er dejligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også brug for at huske hinanden. Jeg bruger lidt ekstra tid på at se på ham når vi snakker og lige sige "hvordan har du det egentlig i dag" og lignende. Og så får han nogle dejlige kram morgen og aften eller når det lige er muligt. Smil, dril og flirt og ting man kan grine af sammen er også noget der bringer os sammen. Og så øver jeg mig i at sige tingene lige ud, fx "Jeg er bare rigtig sur i dag men det er ikke på dig. Men må jeg ikke lige få en krammer så tror jeg det hjælper" eller "Jeg blev ked af det da du sagde xyz kan det være jeg har misforstået dig" den slags ting, hvor det ikke blir bebrejdelser.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER