Oprettet January 6, 2016 Mine svigerforældre har sølvbryllup til sommer og har selvfølgelig en forventning om noget morgensang eller lignende på selve dagen hvor de så selv holder stor fest weekenden efter.. Mine svigerforældre betyder enormt meget for mig og jeg vil derfor utrolig gerne lave noget helt specielt.. Vi kommer nok til at være 4 "børn", N og jeg, hans søster og hans bror. Måske har de andre en kæreste til den tid. Vi har en baby som også skal deltage. Jeg tænker at det skal være et kreativt projekt som de andre også gerne må være en del af hvor man kan se meningen i at give det i sølvbryllupsgave samtidig med at det jo selvfølgelig har en betydning i og med at vi har lagt noget arbejde i det. Parret er henholdsvis 50/51 år, manden elsker selv kreative projekter og går hver dag og pusler med ting i huset (sliber trappen, sætter nye døre i, ordner have og lignende) svigermor elsker bøger, spiller spil på computeren og så har hun slidgigt og diverse andre gener som gør at hun ofte skal opereres. Og så er de kærlige! De begge har åbnet hjemmet for mig og behandler mig som en af deres egne. De går højt op i deres familieværdier som evig og altid handler om at familien kommer først. De har begge været ansat i forsvaret i mange år, hvor min svigerfar har en høj stilling stadigvæk og svigermor har nu uddannet sig til skolelærer på en privat folkeskole. Det oplagte vil være noget som er i deres hjem. Et eller andet de kan kigge på i maaaaange år og blive mindet om at vi elsker dem ufatteligt højt... Men hvad tænker i? Alle forslag er velkomne :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2016 Jeg tænker, det er helt oplagt med et stort billede af jer (og evt dem - så er der ikke så meget overraskelse over gaven men så er familien samlet på billedet). Da min far blev 60 fik han et kæmpe billede af mig og mine brødre og han har aldrig lagt skjul på st det er den bedste gave, han nogensinde har fået :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2016 Jeg tænker, det er helt oplagt med et stort billede af jer (og evt dem - så er der ikke så meget overraskelse over gaven men så er familien samlet på billedet). Da min far blev 60 fik han et kæmpe billede af mig og mine brødre og han har aldrig lagt skjul på st det er den bedste gave, han nogensinde har fået :biglove Det ville 100% være en god gave, men jeg føler måske lidt at den er brugt meget :S Altså ikke direkte til dem, men noget som bliver brugt ofte i familien uden nogen specielle lejligheder... Hvordan ville det se ud med at svigerdatter holder tale? Ville det være mærkeligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2016 Jeg har lavet de her ting til store fødselsdage/bryllupsdage: - Stamtræ, hvor jeg brugte måneder på søge tilbage i tid. Nåede til 17XX - Surprise-helikoptertur, hvor han blev sat af ude på marken, da gæsterne kom - Snakket med gamle venner, som sendte billeder fra sølvbrudeparrets ungdom, og lavet en "her er jeres liv"-bog. - Købt en fotograf til festen og lavet en billed-bog efterfølgende. - Købt 12 flasker vin og tilknyttet en oplevelse til hver flaske. En for hver af de efterfølgende 12 måneder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2016 Nu ved jeg ikke hvor mange penge/kræfter i vil lægge i projektet, men kunne det være noget med et orangeri, som I alle også hjælper med at sætte op? Det prikker lidt til din svigerfars puslen og varmen derinde kan være rigtig god for din svigermors gigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2016 Jeg har lavet de her ting til store fødselsdage/bryllupsdage: - Stamtræ, hvor jeg brugte måneder på søge tilbage i tid. Nåede til 17XX - Surprise-helikoptertur, hvor han blev sat af ude på marken, da gæsterne kom - Snakket med gamle venner, som sendte billeder fra sølvbrudeparrets ungdom, og lavet en "her er jeres liv"-bog. - Købt en fotograf til festen og lavet en billed-bog efterfølgende. - Købt 12 flasker vin og tilknyttet en oplevelse til hver flaske. En for hver af de efterfølgende 12 måneder. Gode idéer! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2016 Nu ved jeg ikke hvor mange penge/kræfter i vil lægge i projektet, men kunne det være noget med et orangeri, som I alle også hjælper med at sætte op? Det prikker lidt til din svigerfars puslen og varmen derinde kan være rigtig god for din svigermors gigt. Det var en god idé, men så stor er deres have ikke desværre :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2016 Det var en god idé, men så stor er deres have ikke desværre :chin: Haven behøver ikke være stor for orangerier behøver ikke at fylde meget - ikke mere end en altan faktisk.. Men hvad er budgettet? For de kan sagtens være ganske pebrede... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2016 Haven behøver ikke være stor for orangerier behøver ikke at fylde meget - ikke mere end en altan faktisk.. Men hvad er budgettet? For de kan sagtens være ganske pebrede... Altså hvis vi er lidt flere om det kan vi nok komme op på et par tusinde :chin: Men altså jeg har ikke snakket med de andre fordi jeg ville have noget konkret de kunne forholde sig til om de ville være en del af :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites