Guest

Hvor køber jeg økologiske råvarer?

17 indlæg i dette emne

Eftersom min økonomi har ændret sig ret drastisk, til den gode side, har jeg nu bedre råd til at leve som jeg vil. Et ønske jeg længe har tumlet med er at leve mere eller mindre økologisk, uden at blive fanatisk. ;) Min mor har gode forbindelser til frilandskød, så det tror jeg ikke at jeg vil ændre på, omend det er fra konventionelt landbrug.

Men føler mig lidt slået i viden om hvor filan jeg køber ind henne? Normalt har jeg handlet i Rema 1000 og de har ikke just et stort udvalg af økologi. Det må gerne være butikker med STORT udvalg, så jeg ikke skal rende byen rundt efter de forskellige ting.

Del dette indlæg

Vores Rema1000 har et fint udvalg af økologi, men hvis det skal være det helt store udvalg, så er det faktisk Brugsen og Kvickly, der har mest økologi. I hvert fald her i nærheden af os :) Og ellers er Irma også et rigtigt godt bud, men kan ikke huske om de kun ligger på Sjælland? :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi handler i alm butikker: netto, Føtex, rema1000 - udbuddet er pænt på ganske alm varer :)

Føtex har tit 25% på alt økologi :super

Frugt og grønt køber vi fra aarstiderne.

Gris og ko fra Krogagergaard (og de alm butikker).

Kylling fra økokyllingen.dk eller Føtex på kortdato ;)

Jeg har een gang bestilt fra buywholefoodsonline.uk, de leverer gratis over et eller andet beløb

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nemlig.com har Meget økologi :) ellers synes jeg også vores Netto er god, men tror deres udvalg er afhængig af det område den ligger i...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores Rema1000 har et fint udvalg af økologi, men hvis det skal være det helt store udvalg, så er det faktisk Brugsen og Kvickly, der har mest økologi. I hvert fald her i nærheden af os :) Og ellers er Irma også et rigtigt godt bud, men kan ikke huske om de kun ligger på Sjælland? :chin:

Det er efterhånden mange år siden Irma lukkede deres butikker udenfor Sjælland, desværre. Har overvejet at bestille over nettet, ligesom når jeg får fra Aarstiderne, men vil helst ud i en almindelig butik.

Min lokale Kvickly er jeg ikke specielt benovet over med hensyn til økologien, men det kan selvfølgelig også være at jeg har ramt dem på en dårlig dag, for der var ikke specielt stort udvalg af grøntsager eller kød.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi handler i alm butikker: netto, Føtex, rema1000 - udbuddet er pænt på ganske alm varer :)

Føtex har tit 25% på alt økologi :super

Frugt og grønt køber vi fra aarstiderne.

Gris og ko fra Krogagergaard (og de alm butikker).

Kylling fra økokyllingen.dk eller Føtex på kortdato ;)

Jeg har een gang bestilt fra buywholefoodsonline.uk, de leverer gratis over et eller andet beløb

Gud ja, Føtex havde glemt. Kan godt huske fra min tid i koncernen, hvordan folk flåede økologiske varer af hylderne på disse dage :lolhit

Tak for input - prøver at tjekke de forskellige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nemlig.com har Meget økologi :) ellers synes jeg også vores Netto er god, men tror deres udvalg er afhængig af det område den ligger i...

Øv, de leverer ikke i Odense :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det varierer vist meget - vores Rema er rigtig god. Og så synes jeg også at Brugsen har et super udvalg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bor du ikke i Nyborg? Så er Føtex da et godt bud, og ellers Kiwi hvis der er sådan en? Ellers er der en i Ullerslev :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt, jeg synes Rema plejer at klare det ret godt. Ellers vil jeg sige Brugsen. De har også en profil med lokale varer, hvilket jeg ret godt kan lide. Det er ikke økologisk, men jeg kan købe f.eks. lokal honning, æblemost og jordbær om sommeren .)

Basisvarerne som f.eks. øko-løg og kartofler er jeg begyndt at købe i Netto - simpelthen fordi det er billigt. 6-7 kr for et kg. løg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, Kvickly BURDE jo have et bredt udvalg, når man tænker på Coops strategi og jeg synes da også Änglamark-branded spænder vidt.

Fakta har også øget det økologiske udvalg med MiniRisk og det nye 365 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bor du ikke i Nyborg? Så er Føtex da et godt bud, og ellers Kiwi hvis der er sådan en? Ellers er der en i Ullerslev :)

Ikke mere. :) Bor i Odense.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt, jeg synes Rema plejer at klare det ret godt. Ellers vil jeg sige Brugsen. De har også en profil med lokale varer, hvilket jeg ret godt kan lide. Det er ikke økologisk, men jeg kan købe f.eks. lokal honning, æblemost og jordbær om sommeren .)

Basisvarerne som f.eks. øko-løg og kartofler er jeg begyndt at købe i Netto - simpelthen fordi det er billigt. 6-7 kr for et kg. løg...

Årh, det lyder faktisk også ret godt. Jeg kan godt frafalde princippet om økologi, hvis det derimod er lokale råvarer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, Kvickly BURDE jo have et bredt udvalg, når man tænker på Coops strategi og jeg synes da også Änglamark-branded spænder vidt.

Fakta har også øget det økologiske udvalg med MiniRisk og det nye 365 :)

Tror også deres udvalg normalt er bedre. Deres kolonial havde et godt stort udvalg, men kød og grønt var der i hvert fald ikke fyldt op af igår.

Må op i Fakta og kigge nærmere på deres udvalg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke mere. :) Bor i Odense.

Ah ok. Kiwi er stadig et godt bud synes jeg, og føtex/bilka alt afhængig af hvor du bor :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fan af Fakta!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er efterhånden mange år siden Irma lukkede deres butikker udenfor Sjælland, desværre. Har overvejet at bestille over nettet, ligesom når jeg får fra Aarstiderne, men vil helst ud i en almindelig butik.

Min lokale Kvickly er jeg ikke specielt benovet over med hensyn til økologien, men det kan selvfølgelig også være at jeg har ramt dem på en dårlig dag, for der var ikke specielt stort udvalg af grøntsager eller kød.

Irma.dk leverer i Odense :) godt nok koster det dog 59 kr. Da jeg boede i Odense handlede jeg tit i Kvickly på Skibhusvej. Synes, at der var god service og et rimeligt udvalg. Det er dog efterhånden ved at være fire år siden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER