Forunderligt

Tandlæge råd?

7 indlæg i dette emne

Har lige brug for et råd fra nogen med erfaring eller insider viden.

 

Jeg opdagede i aftes at jeg muligvis har tabt en fyldning eller knækket noget af en kindtand, jeg hælder mest mod at tro det er det første, men jeg kan ikke se noget for det er bagerste kindtand i overmunden, på bagsiden. Jeg kan mærke skarpe kanter og en fordybning med tungen. Jeg ved ikke præcis hvornår det er sket, og jeg har ikke ondt. 

 

Min søde tandlæge har ferie en uge endnu og henviser til tandlægevagten, som så kun har åben weekender og helligdage åbenbart. Så jeg er lidt lost + jeg er faktisk ret panikken ved tanken om at gå til en tandlæge jeg ikke kender. Men jeg ku virkelig godt bruge et råd! Sker der noget ved at vente en uge? Bør jeg få det kigget på med det samme, hvis jeg da overhovedet kan finde en tandlæge der har åbent? Jeg er ret bange for pludselig at få ondt eller "det blir værre" (selv om jeg ikke lige kan regne ud hvordan det sku ske).

 

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg turde godt vente, men jeg er så også hende der rendte rundt med en knækket tand i et års tid, så mig skal du nok ikke stole på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg knækkede en fortand for snart et par måneder siden - fredag kl 22 og ventede til mandag morgen. Jeg havde ikke ondt.

Jeg ville godt turde vente når du ikke har ondt. Får du ondt må du jo re-vurdere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så ville jeg vente når det ikke går ondt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal holde tanden godt ren, med tandbørsten, så kan du godt vente til din tandlæge er tilbage fra ferie, så længe du ikke har smerter...

Tandlægevagten er mega dyr at benytte, så benyt kun dem ved smerter:)

Jeg arbejder i faget:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd og meninger. Jeg falder lidt ned på det, børster tænder 3 gange om dagen og ringer så snart juleferien er ovre og får det fixet hos min egen tandlæge. 

 

Er lidt depri over at det jo nok blir pisse dyrt men hvaaaaa har vi ikke andre problemer i vores lille smørklat :rolleyes så finder nok en løsning på det også. Det er noget med at en fyldning med "frie sider" er meget mere besværlig og dyr at lave ik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd og meninger. Jeg falder lidt ned på det, børster tænder 3 gange om dagen og ringer så snart juleferien er ovre og får det fixet hos min egen tandlæge. 

 

Er lidt depri over at det jo nok blir pisse dyrt men hvaaaaa har vi ikke andre problemer i vores lille smørklat :rolleyes så finder nok en løsning på det også. Det er noget med at en fyldning med "frie sider" er meget mere besværlig og dyr at lave ik.

Jo det er en af de dyre, og måske tandlægen vil anbefale at den bliver "kronet"(får en krone på) og det er endnu dyrere end en plastfyldning, men man kan vende den og sige at, hvor mange gange skal den have ny plastfyldning for at betale en krone... :)

Pøj pøj efter ferien, håber du slipper nådigt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER