TroldeMor

Hvad gør jeg nu, lille baby?

29 indlæg i dette emne

Jeg er heller ikke tilhænger af "Det tog du da ikke skade af" men jeg vil sige som Mette siger at man skal følge sin sunde fornuft... og så er jeg tilhænger af "alt med måde" jeg vil da så vidt muligt følge de forskellige råd og så kan folk kalde mig hysterisk hvis de vil det! Men omvendt tænker jeg også, at folk skal holde deres meninger og fordomme for sig selv den dag jeg sidder i samme rum som mine forældre mens de ryger eller den ene gang eller to, hvor jeg vælger at nyde et halvt glas rødvin eller asti - det er mandens og min sag og vores egen samvittighed der afgør om jeg vil udsætte mit ufødte barn for det...

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke tilhænger af "Det tog du da ikke skade af" men jeg vil sige som Mette siger at man skal følge sin sunde fornuft... og så er jeg tilhænger af "alt med måde" jeg vil da så vidt muligt følge de forskellige råd og så kan folk kalde mig hysterisk hvis de vil det! Men omvendt tænker jeg også, at folk skal holde deres meninger og fordomme for sig selv den dag jeg sidder i samme rum som mine forældre mens de ryger eller den ene gang eller to, hvor jeg vælger at nyde et halvt glas rødvin eller asti - det er mandens og min sag og vores egen samvittighed der afgør om jeg vil udsætte mit ufødte barn for det...

Du kommer egentlig meget godt ind på, hvad jeg ville til at skrive mere...

For jeg har lige genlæst historien, og jeg tænker at den kan forstås på to måder...

Den første måde har jeg nævnt: Den gravide, der følger alle regler er ulykkelig, keder sig og ønsker faktisk ikke at følge rådene, men føler sig bare presset til det. Hun er "slave" af en masse hysteriske råd. Dét budskab er jeg modstander af, for det er mit indtryk at mange gravide nyder og sætter en ære i at være så sunde som muligt for deres barns skyld, og det synes jeg som før sagt, at de skal have lov til.

Men historien kan måske også forstås som et "nødråb" fra de gravide (der sikkert også findes), der ikke føler at de kan følge med i alle rådene, og som føler at alle omkring dem ser ned på dem, hvis de ikke følger alle råd. Det budskab kan jeg bedre forholde mig til. Hvis moralen i historien er, at vi, der er omkring de gravide, skal være bedre til at støtte og respektere de gravides valg (både de sunde og mindre sunde) så giver det mening for mig. :)

Jeg forstår så stadig mest historien som "1" og er derfor stadig lidt kritisk overfor den... ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes så til gengæld at man skal have lov at gøre det på sin egen måde i fred, og at kommentarer som "det tog vi ikke skade af", og "det GØR du da vel ikke, det der" skal pakkes langt væk....

Hvorfor ikke bare sige til de mennesker "Nå og" - Jeg har lært at ignorer de kommentarer så godt jeg nu kan :) Jeg er ikke gået på barsel og er omgivet af en del uvidende unge mennesker på ca 20-22 år ( Hermed IKKE sagt at alle er det ) :) og de fyrer den ene latterlige bemærkning af efter den anden, men jeg sorterer i dem så godt jeg kan og siger til mig selv, at de ikke er inde i tingene.. For det er de heller ikke..

Jeg synes det er blevet meget Hvis og Hvis min mor nu havde gjort sådan og sådan eller hvis jeg nu selv havde gjort sådan og sådan da jeg var gravid første gang, så var det og det nok ikke sket.. Jeg kan ikke leve mit liv med de tanker for så bliver jeg lige pludselig vanvittig..

Jeg bruger min sunde fornuft og det er det bedste jeg kan gøre...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hverken ryger eller drikker.

Men jeg bruger make up - dog begrænset af hvad jeg plejer og har skiftet noget ud til paraben og parfumefri.

Jeg varierer mellem paraben+parfumefri shampoo og alm.

Jeg har farvet mit hår 1 enkelt gang, da jeg var i uge 26.

Jeg drikker Cola, jeg har været i solarie 3 gange og jeg spiser slik hvis jeg har lyst til det.

Jeg har danset zumba indtil jeg var i 7. måned og ikke kunne mere.

Jeg gør det, som jeg kan leve med under graviditeten - jeg nægter at være så hysterisk, som man åbenbart skal være.

Det duer bare ikke - jeg ville gå fuldstændig ned med flaget. og jeg vil altså ikke ha dårlig samvittighed over det.

Selvfølgelig tænker jeg over tingene - og jeg kunne også komme med en hel liste over de ting jeg IKKE gør eller spiser.

Alting med måde.... ikke? :)

Jeg synes dog at det værste er som folk skal blande sig i det......... :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER