Guest

Mange uheld - ble igen?

8 indlæg i dette emne

Caro er knap 3,5 år og har været blefri et års tid. Hvis ikke mere. Her på det seneste har hun haft mange uheld - op til 5 om dagen.

Det er primært i børnehaven det sker, men også herhjemme, hvor hun kan sidde dybt koncentreret i leg og så bare tisse. Hun havde blærebetændelse, fik behandling og er blevet tjekket igen efter - Skal aflevere prøve igen på torsdag.

Men hvad kan vi lige gøre bedre? Hun laver 1 og 2 så fint, er tryg ved toilettet, men kan nogle gange godt blive totalt "Rasmus-modsat" hvis man beder hende gå på toilettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I prøvet at gøre det mere attraktivt at gå på toilettet? Her gør en vingummibamse underværker, men det kan være så meget andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi aldrig brugt - Fordi det altid har været ret naturligt, og tror ikke det ville virke for Caroline.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu aner jeg intet om, hvordan og hvor meget I gør i julen hjemme hos jer, men jeg har hørt/læst at mange børn har flere uheld i december. En reaktion på alt det der sker og alt uvisheden omkring julen og "laver drillenissen nu noget?", "kommer julemanden i nat?" Osv..

Hvad siger hun selv til det? Har hun efterspurgt en ble?

Det gjorde Anabella i en kort periode efter lillebror kom. Som om hun på den måde ik sku bruge så meget energi på den del - det hjalp på uheld og hun tissede aldrig i bleen. Det var kun engang imellem hun ville have ble på og så fik hun bare det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig give ble på igen med mindre barnet selv efterspørger og selv der vil jeg være tilbageholdende.

Jeg tror som Kami også at det er en reaktion på noget omkring hende, noget der måske ikke lige er logisk at der udmunder sig i tis uheld.

Så start med at se på hvordan i får ro omkring hende, og så send hende afsted med jævne mellemrum, som i ville gøre hvis hun lige var blevet blefri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke give hende ble på, men man tvivler jo på om hun så overhovedet er klar til at gå uden.

Jeg tror at hun kan mærke, det her med den sag vi kører med hendes storesøster - Måske hun endda virkelig føler sig overset, på trods af at jeg synes vi gør meget for at det bare stadig er os, og at der er tid til det. Men hun kan jo mærke den stress, som vi voksne har... Ingen tvivl. Måske er det også det faktum, at vi lige er flyttet. Ja, mange ting kan påvirke sådan en lille størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T tisser også lidt i bukserne nu. For det meste er det bare et par dråber i underbukserne, men et eller andet tilbagefald har vi i hvert fald gang i. Tror også det handler om at der sker meget nyt med my lillebror og måååske et par forældre som er lidt mere travle end godt er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke give hende ble på, men man tvivler jo på om hun så overhovedet er klar til at gå uden.

Jeg tror at hun kan mærke, det her med den sag vi kører med hendes storesøster - Måske hun endda virkelig føler sig overset, på trods af at jeg synes vi gør meget for at det bare stadig er os, og at der er tid til det. Men hun kan jo mærke den stress, som vi voksne har... Ingen tvivl. Måske er det også det faktum, at vi lige er flyttet. Ja, mange ting kan påvirke sådan en lille størrelse.

Tilbagefald er i hvertfald normal og så godt som det er gået indtil nu så har hun jo været klar :) men jeg tror bare i skal gå et par skridt tilbagevi processen og så hjælpe og støtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER