Oprettet December 14, 2015 http://www.dagens.dk/indland/torben-chris-stop-jer-selv-s%C3%B8de-tosser-der-er-intet-p%C3%A6dofilt-ved-bade-med-sin-datter Jeg kan se på Facebook at der er meget delte meninger om emnet. Så vil hører om det er mig der er helt hen i vejret, fordi jeg synes at Torben er inde på noget af rigtige. ? Der er rigtig mange kommentarer om at man også skal tage højde for børn har følelser og nemt bliver krænket over nøgenhed. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Er så enig med Torben her! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 http://www.dagens.dk/indland/torben-chris-stop-jer-selv-s%C3%B8de-tosser-der-er-intet-p%C3%A6dofilt-ved-bade-med-sin-datter Jeg kan se på Facebook at der er meget delte meninger om emnet. Så vil hører om det er mig der er helt hen i vejret, fordi jeg synes at Torben er inde på noget af rigtige. ? Der er rigtig mange kommentarer om at man også skal tage højde for børn har følelser og nemt bliver krænket over nøgenhed. Jeg tror ikke at børn føler sig krænkede over nøgenhed, med mindre vi lærer dem at nøgenhed er krænkende! Eller udstråler det måske.. Jeg prøver meget at lære Storm, at nøgenhed er naturligt og rigtigt.. Tim er sindsygt blufærdig, og absolut ikke fan af nøgenhed (jo min, ikke hans.. ;)), jeg kan ikke engang få ham med i svømmehallen.. Sådan vil jeg ikke have Storm vokser op.. Så jeg tager ham med i bad, og i svømmehallen og når jeg skal noget så ucharmerende som på toilettet.. Fordi jeg vil have at han skal vide og føle, at det alt sammen er naturligt og rigtigt og som det skal være! Derudover skal han naturligvis lære at respektere egne og andres grænser, og han skal lære hvad der er okay og hvad der ikke er.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Er så enig med Torben her! :) :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Synes han har helt ret. Her tager B pigerne med i bad, de synes det er sjovt og nogle gange kommer der nogle sjove kommentarer "far din numse er stor" De er vant til at se os nøgne, efter bad når vi skifter tøj o.lign . Ligesom de er vant til at være nøgne efter bad :-) Jeg synes det er forkert, at give sine børn den følelse, at det er skammeligt eller ulækkert at være nøgen eller at ens forældre er det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Jeg ville godt nok synes det var mærkeligt hvis ikke jeg kunne gå i bad med William. Jeg tænker slet ikke over det, det er da det mest naturlige i verden. Og hvorfor skulle det være anerledes hvis det var far-datter? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Jeg er enig i at det er og bør være helt naturligt med nøgnehed, når det er så små børn og det er virkelig ærgerligt med den her pædofili skræk/heksejagt som har gjort at mange mænd er bange for at blive misforstået. Der kommer en alder hvor børnene blir blufærdige, er min erfaring, og det syns jeg man skal respektere. Jeg går fx ikke nøgen fra badeværelse til soveværelse når min 10årige (eller de store, da de var teenagere) er/var hjemme, simpelthen af hensyn. Eller fx advarer jeg lige: "Jeg har ikke lige fået bluse på men jeg skal lige hente en på tørrestativet" inden jeg valser gennem stuen :rolleyes Jeg kan jo mærke på dem at de er blufærdige omkring sig selv, og det skal de ha lov til at være mener jeg. Jeg er ellers en slags skabs-nudist som har det super i mit eget hjem uden tøj på hvis tempeaturen tillader det :D men ikke når børnene er der. Min 10årige datter skal mindst pakkes ind i et håndklæde inden jeg må gå ind på badeværelset når hun har været i bad, selv om jeg har været i svømmehallen med hende af og til uden hun gør sig til - det er jo bare en anden situation. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Enig :) jeg synes også, børn skal lære, at det er naturligt og helt ok at være nøgen. Og selvfølgelig er det helt ok at gå i bad med sine børn. Men til en vis grænse.. jeg ville nok tænke mit, hvis en far/mor hoppede nøgen i karbad med deres teenager eller voksne barn.. altså på et eller andet tidspunkt må det være naturligt at stoppe med nøgenheden igen og lære børnene at det altså ikke er altid, man går nøgne rundt.. Det skal bare komme naturligt frem for, at man er så forskrækket over det. Forstår simpelthen ikke, hvorfor folk er blevet sådan.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Enig :) jeg synes også, børn skal lære, at det er naturligt og helt ok at være nøgen. Og selvfølgelig er det helt ok at gå i bad med sine børn. Men til en vis grænse.. jeg ville nok tænke mit, hvis en far/mor hoppede nøgen i karbad med deres teenager eller voksne barn.. altså på et eller andet tidspunkt må det være naturligt at stoppe med nøgenheden igen og lære børnene at det altså ikke er altid, man går nøgne rundt.. Det skal bare komme naturligt frem for, at man er så forskrækket over det. Forstår simpelthen ikke, hvorfor folk er blevet sådan.. Jeg tænker det nok skal komme til alle børn langt før teenage alderen - og så synes jeg da man gør klogt i at respektere det (som også saga skriver om). Men som med så meget andet, så tror jeg slet ikke man behøver tænke så meget, bare gøre det der er naturligt. Og lytte til ens børn! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Enig :) jeg synes også, børn skal lære, at det er naturligt og helt ok at være nøgen. Og selvfølgelig er det helt ok at gå i bad med sine børn. Men til en vis grænse.. jeg ville nok tænke mit, hvis en far/mor hoppede nøgen i karbad med deres teenager eller voksne barn.. altså på et eller andet tidspunkt må det være naturligt at stoppe med nøgenheden igen og lære børnene at det altså ikke er altid, man går nøgne rundt.. Det skal bare komme naturligt frem for, at man er så forskrækket over det. Forstår simpelthen ikke, hvorfor folk er blevet sådan.. Præcis hvad jeg bl.a. mente med ar respektere grænser.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2015 Jeg tænker det nok skal komme til alle børn langt før teenage alderen - og så synes jeg da man gør klogt i at respektere det (som også saga skriver om). Men som med så meget andet, så tror jeg slet ikke man behøver tænke så meget, bare gøre det der er naturligt. Og lytte til ens børn! Ja det tror jeg også :) Og helt enig. Så længe, man lytter til ens børn og respekterer, når de på et tidspunkt ikke synes, det er sjovt mere, så kan jeg ikke se et problem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 15, 2015 Jeg synes, han har SÅ ret. Det er så trist, at vi har så få mandelige pædagoger og medhjælpere, men jeg kan godt forstå det med den heksejagt, der hurtigt kan komme. Jeg synes, det er virkelig vigtigt at lære sine børn, at nøgenhed ikke er tabu, når det handler om at man tager et bad, og/eller er hjemme. Selvfølgelig ville det nok være akavet med en far og teenagedatter i badekar sammen, men jeg tror virkelig på, at vi har en opgaver - en forpligtelse - for både at lære vores børn i barndommen, at nøgenhed ikke er tabu, men i den grad også, at en almindelig krop ikke ser ud som det, vi eksponeres for i reklamer m.m., som Torben også er inde på. Og så vil jeg lige smide noget nyt med i puljen, nemlig at bade efter man har trænet! Jeg synes, det er trist, at der er så mange, der ikke bader efter træning. Man kan selvfølgelig have sine grunde, men der er rigtig mange børn og unge, der bliver "smittet" af, at "man" ikke bader efter træning og derfor ikke kommer i bad i løbet af dagen, når de har idræt. Det resulterer i en ærgerlig blanding af kropstabu og dårlig hygiejne :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 15, 2015 Jeg synes, han har SÅ ret. Det er så trist, at vi har så få mandelige pædagoger og medhjælpere, men jeg kan godt forstå det med den heksejagt, der hurtigt kan komme. Jeg synes, det er virkelig vigtigt at lære sine børn, at nøgenhed ikke er tabu, når det handler om at man tager et bad, og/eller er hjemme. Selvfølgelig ville det nok være akavet med en far og teenagedatter i badekar sammen, men jeg tror virkelig på, at vi har en opgaver - en forpligtelse - for både at lære vores børn i barndommen, at nøgenhed ikke er tabu, men i den grad også, at en almindelig krop ikke ser ud som det, vi eksponeres for i reklamer m.m., som Torben også er inde på. Og så vil jeg lige smide noget nyt med i puljen, nemlig at bade efter man har trænet! Jeg synes, det er trist, at der er så mange, der ikke bader efter træning. Man kan selvfølgelig have sine grunde, men der er rigtig mange børn og voksne der bliver "smittet" af, at "man" ikke bader efter træning og derfor ikke kommer i bad i løbet af dagen, når de har idræt. Det resulterer i en ærgerlig blanding af kropstabu og dårlig hygiejne :(Til den med ikke i bad efter idræt. Nu er jeg uddannet idrætslærer og har tit oplevet at forældre er kommet og har sagt "man lavet jo ikke noget i idræt, som man ikke laver i fx et frikvarter så mit barn behøver ikke gå i bad" Hvilket jeg synes er en dårlig holdning at have som forældre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 15, 2015 Til den med ikke i bad efter idræt. Nu er jeg uddannet idrætslærer og har tit oplevet at forældre er kommet og har sagt "man lavet jo ikke noget i idræt, som man ikke laver i fx et frikvarter så mit barn behøver ikke gå i bad" Hvilket jeg synes er en dårlig holdning at have som forældre. Enig :) Hvis de også er aktive i frikvartererne, så har de måske ekstra meget grund til at komme i bad, når muligheden byder sig ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 15, 2015 Jeg er meget enig. Jeg har lært hjemmefra at der ikke er noget mærkeligt i at se hinanden nøgne. Jeg synes det er noget underligt noget. Der er jo intet seksuelt i nøgenhed mellem forældre og børn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 16, 2015 Jeg er 100% enig med ham... De eneste der kan se pædofili i en far der bade med sine børn eller en mor der vasker sin lille drengs tissemand og kalder den for "ormen" er SYGE mennesker. Der er efter min mening INTET forkert i det og det har intet med sex at gøre, hverken for børnene eller for den voksne. Der kommer en naturlig grænse, når børn begynder at blive blufærdige og synes ting er pinlige - og det passer sjovt nok meget godt med, at de er blevet så store, at de ikke har brug for fars og mors hjælp til at bade eller tage tøj på. Og så løser det sig selv, når alle respekterer grænser. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 16, 2015 Jeg er 100% enig med ham... De eneste der kan se pædofili i en far der bade med sine børn eller en mor der vasker sin lille drengs tissemand og kalder den for "ormen" er SYGE mennesker. Der er efter min mening INTET forkert i det og det har intet med sex at gøre, hverken for børnene eller for den voksne. Der kommer en naturlig grænse, når børn begynder at blive blufærdige og synes ting er pinlige - og det passer sjovt nok meget godt med, at de er blevet så store, at de ikke har brug for fars og mors hjælp til at bade eller tage tøj på. Og så løser det sig selv, når alle respekterer grænser. Helt enig. Jeg forstår slet ikke hvor den syge tankegang kommer fra. Det er jo heldigvis sjældent at forældre ser noget seksuelt i at være nøgne med deres børn. Jeg er helt sikker på at det også er meget få mandlige pædagoger som hidser sig op over at hjælpe en 3-prof med af tørre måsen. Min mand har arbejdet som vikar i nogle børnehaver og han har været så bange for at tage børnene på wc at det gjorde han ikke, af frygt for hvad de andre ville tænke. Det er da langt ude. Når vores datter skal i børnehave må mændene altså gerne hjælpe med solcreme og wc besøg. Jeg regner virkelig ikke med at de vil se det for andet end det er. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 16, 2015 Jeg er 100% enig med ham... De eneste der kan se pædofili i en far der bade med sine børn eller en mor der vasker sin lille drengs tissemand og kalder den for "ormen" er SYGE mennesker. Der er efter min mening INTET forkert i det og det har intet med sex at gøre, hverken for børnene eller for den voksne. Der kommer en naturlig grænse, når børn begynder at blive blufærdige og synes ting er pinlige - og det passer sjovt nok meget godt med, at de er blevet så store, at de ikke har brug for fars og mors hjælp til at bade eller tage tøj på. Og så løser det sig selv, når alle respekterer grænser. Så enig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites