Barbamama

Dit yndlingslegetøj som barn?

48 indlæg i dette emne

Mig og min bedste ven Thonas snittede. Dvs. vi stjal knive i hans mors bestikskuffe (sådan nogle alm. spiseknive) og kravlede op i et træ og vel nærmest skrabede barken af nogle smågrene. Thomas mor blev selvfølgelig møgsur! :D Vi havde sikkert også stjålet nogle jolly colaer fra deres bryggers!

Og ellers legede "Chip og Chap" (udtales sjip og sjap) - Jeg var Chip og Thomas var Chap og så fyldte legen i øvrigt hele huset og haven med og rodede ufattelig meget, hvilket gjorde MIN mor møgsur! :D

Men rigtig legetøj var aldrig involveret.

Del dette indlæg

Mig og min bedste ven Thonas snittede. Dvs. vi stjal knive i hans mors bestikskuffe (sådan nogle alm. spiseknive) og kravlede op i et træ og vel nærmest skrabede barken af nogle smågrene. Thomas mor blev selvfølgelig møgsur! :D Vi havde sikkert også stjålet nogle jolly colaer fra deres bryggers!

Og ellers legede "Chip og Chap" (udtales sjip og sjap) - Jeg var Chip og Thomas var Chap og så fyldte legen i øvrigt hele huset og haven med og rodede ufattelig meget, hvilket gjorde MIN mor møgsur! :D

Men rigtig legetøj var aldrig involveret.

Lømler :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lømler :lol

Hvem mig?  :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvem mig? :whistling

Naaaaj :D Jeg må bestemt tage fejl :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg jo fra en anden tid end nogle af jer, men jeg legede med Bratz -dukker :wub samlede på diddl -papir og bamser og senere hen samlede jeg på sten (fra en krystal butik) hvor alle skulle have en evne af en art :) f.eks så rosakvarts er meget kærlighed, så den har jeg altid svorget skulle være på alle bordene til mit bryllup :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg jo fra en anden tid end nogle af jer, men jeg legede med Bratz -dukker :wub samlede på diddl -papir og bamser og senere hen samlede jeg på sten (fra en krystal butik) hvor alle skulle have en evne af en art :) f.eks så rosakvarts er meget kærlighed, så den har jeg altid svorget skulle være på alle bordene til mit bryllup :D

Apropos så havde vi faktisk blandt andet små krystaller i gaveæskerne vi brugte som bordkort. Synes det var så fint og så var det også rigtig meget os :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja sten og krystaller, det gjorde jeg også meget i! :biglove Jeg kom engang til at give min storebror en sten i gave, der skulle afhjælpe menstruationssmerter :lolhit

Diddl i alle afskygninger hittede også her. Og at skrive hilsner i hinandens kalendere i skolen :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Belville LEGO!! Elskede det.. Især min rødhåret ridepige, der hed Anna..

Og Barbie..! Især min Ariel Barbie, var helt fantastisk...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg legede med motormus fra mars og dinosaurusser. Så spillede jeg en masse fodbold. Og så elskede jeg at tegne.

Jeg har altid været en rigtig drengepige!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her var det helt klart barbie, brevpapir og udklædning, der var i toppen. Udklædning kunne lige så godt være, at fx. låne en af mors nederdele og bruge som kjole. Der skulle gerne optrædes, når jeg var klædt ud. Jeg klatrede også i træer og spillede fodbold og legede med playmobil, men barbierne var jeg allergladest for :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Barbie var det bedste fra Jeg var 4 til 14 år :)

Ellers legede jeg med Lego (almindelig Lego hvor vi selv byggede huse osv ), Biker mice, Turtles (elskede dem) , udklædning som min mor selv lavede ) og i vores legehus hvor vi lavede "parfume" af blomster

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rulleskøjter, lave huler, spille hockey på gaden er nok det jeg lavede mest - der boede kun drenge på vejen og jeg elskede drengelege!

Fik faktisk rigtig svært ved det der med kærester, for så blev drengene underlige og vi kunne ikke hænge ud som før!

Men havde også tonsvis af Barbie, dukker, pollypocket mm. Men det legede jeg kun med, hvis drengene ikke kunne lege, eller hvis jeg var sur på min bror og barrikerede mig på værelset eller hvis jeg havde en veninde på besøg!

Men alltime favoritten var en folde kniv, som vi kunne snitte pinde med (sådan én med saks, knive og en mini-sav) - tænk at jeg overlevede halvfemserne ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har vist primært klatret i halmballer, taget på eventyr med hunden og fulgt i hælene på forvalteren :) Jeg har helt sikkert også haft noget legetøj, men ikke noget, der har gjort særligt indtryk, og det er ikke i behold i dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min elskede dukke.

Duplo

Lege "frisør" på min mor.

Og høre bånd med "Prop og Berta" :biglove

Åhh ja den med prop og berta er jeg med på. Det var det bedste

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg legede rigtig meget ude, vi red ture på heste, rullede på rulleskøjter, løb på løbehjul, cyklede og senere kom en kængurustylte til, min lille søster smadrede sove fortænder fordi hun fandt med tænderne på asfalten. Så legede jeg meget med LEGO. Min søster og mig stjal mors make up og neglelak pg lagde på hinanden. Nøj hun blev tosset da halvdelen røg i gulvtæppet. Vi legede også sådan en leg hvor vi skulle se hvem der kunne være i den mindste taske/kuffert og den skulle kunne lukkes. Det var faktisk utrolig sjovt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indendørs: her var yndlingsbeskæftigelserne malebog, bygge Lego byer, lægge puslespil, lave hule, legekøkken og at sidde og rode med noget kreativt; syhalløj, perler og lignende. Alt sammen mens jeg hørte de samme lydbøger om og om igen. "Pippi Langstrømpe", "Emil fra Lønneberg", "Brødrene Løvehjerte" og "Ronja Røverdatter" var blandt de absolutte favoritter. Og så hørte jeg en serie om en der hed Esben, en lille dreng på landet, som jeg også var rigtig glad for. Og "Prop og Berta", "Erik Menneskesøn" og så Gerd Rindels "Tusmørkebørn" og "Hvor roser står i flor". Jeg har længe haft lyst til at genhøre dem, i særdeleshed de tre sidste. 

Tegnefilm var jeg også ret glad for og her var også mange gengangere. Især "Den Lille Havfrue", "Skønheden og Udyret", "Fuglekrigen i Kanøfleskoven", "Landet For Længe Siden" og "Samson og Sally". Og jeg stortudede til det hele :rolleyes

Og så samlede jeg - også dengang :rolleyes - på alverdens mærkelige ting og elskede det! Servietter, glansbilleder, Turtles klistermærker, Mc Donalds figurer, Kinderæg figurer, knapper, frimærker, brevpapir, klistermærker, viskelædere og alskens andet mærkeligt. Og bamser i stor stil. 

Udendørs: cykle og stå på rulleskøjter og bygge huler. Og sammen med min ven fra vejen var det også et hit at lave "huler" og gange i bondemandens mark :blush Og så fløj vi med drage. Da jeg blev lidt ældre yndede jeg at bygge "springbane" (jeg var hestepige) af samtlige havestole, haveredskaber osv. og så tonsede jeg ellers rundt i haven og sprang over det. Så fik man da sin motion :D Åhh, og badebassin, det var altså også et hit! Og så elskede jeg faktisk at komme i skoven og gå og finde snegle og den slags. Og da jeg endelig efter endeløse avisruter fik sparet sammen til min elskede pony, så var der intet der slog at være på rideskolen hos hende :biglove

Ej, nu bliver jeg helt nostalgisk. Bliver helt glad for, at jeg snart skal være mor, for hvor bliver det dog hyggeligt at gå lidt i barndommen igen :biglove Håber bare at ungen gider at lege det samme, som jeg gør :blush

Jeg har desværre stort set intet af det i dag, udover alle mine bamser, som er blevet gemt. Resten har min mor givet væk gennem årene. Hun har dog gemt min lille Brio hund, som var en absolut favorit, da jeg var helt lille. Den er der blevet gået mange ture med i tidens løb. Og så elskede jeg, både ude som inde, altid at være sammen med vores rigtige hund og vores katte også.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, en lille hyggetråd :D

Hvad legede I med som barn, hvad hittede og har I stadig noget af det? :)

Jeg havde

-skovens dyr (sylvanian families) der har jeg stadig det hele, har smidt lidt ødelagt tøj ud, men ellers står resten på Mies værelse.

-Barbie, fik jeg grov sorteret da jeg var gravid med Mie, men jeg har stadig en god flyttekasse fuld. Det har vi ikke fundet frem endnu, men det bliver nok snart aktuelt.

-My little pony, der har jeg vel 12 heste, et hus og lidt tilbehør, det er sådan noget find frem engang imellem legetøj.

-Polly Pocket har jeg det hele. Det har vi heller ikke haft fremme endnu.

-femlinger, det har jeg også stadig.

-dukker, jeg legede faktisk ikke rigtig med det, men jeg har det og Mie har fået det hele. Hun leger så heller ikke rigtig med det :rolleyes

Mit dilemma er at Mie har fået mine femlinger, lidt andet skravl fra min barndom og skovens dyr, men hvad så med Signe :chin: synes jo barbie snart passer til Mie, og Polly Pocket kan Mie også snart lege med!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde

-skovens dyr (sylvanian families) der har jeg stadig det hele, har smidt lidt ødelagt tøj ud, men ellers står resten på Mies værelse.

-Barbie, fik jeg grov sorteret da jeg var gravid med Mie, men jeg har stadig en god flyttekasse fuld. Det har vi ikke fundet frem endnu, men det bliver nok snart aktuelt.

-My little pony, der har jeg vel 12 heste, et hus og lidt tilbehør, det er sådan noget find frem engang imellem legetøj.

-Polly Pocket har jeg det hele. Det har vi heller ikke haft fremme endnu.

-femlinger, det har jeg også stadig.

-dukker, jeg legede faktisk ikke rigtig med det, men jeg har det og Mie har fået det hele. Hun leger så heller ikke rigtig med det :rolleyes

Mit dilemma er at Mie har fået mine femlinger, lidt andet skravl fra min barndom og skovens dyr, men hvad så med Signe :chin: synes jo barbie snart passer til Mie, og Polly Pocket kan Mie også snart lege med!

Liva arvede bare det fra Freja, som havde været mit :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Liva arvede bare det fra Freja, som havde været mit :)

Jeg overvejer om jeg bare skal dele det op så de får halvdelen hver, omvendt kunne jeg også vente og se hvem der bruger hvad mest og så holde det til at det er mit som de låner.

Jeg tror godt Signe kan få femlingerne uden de store protester fra Mie :) de står i en kasse på hendes skab, så tvivler på hun har opfattet at hun har fået det. På den måde har de fået noget hver. Selvom der er klart mest skovens dyr.

Dukkerne kan NEMT deles der er nemlig 2 og de bruger 2 forskellige størrelser i tøj :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Polly Pocket hitter stadig :D

kozezizusipuwevo.jpg

Eeeeeej jeg dør en lille smule af misundelse :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eeeeeej jeg dør en lille smule af misundelse :kuller

Total nostalgi trip. Hun legede også med mit paradisa-LEGO det var vist det der kom før Belleville og lego friends, det var sådan noget pastel farvet LEGO med alm str figurer. Det skulle jeg hjælpe med at samle, skide hyggeligt :biglove

Og så legede hun også en times tid med mit My little pony. Vi stod op kl 8 og hun spurgte hverken efter iPad eller fjernsyn, før jeg spurgte om hun ville se sebastians jul og nissebanden - så mit gamle legetøj hitter altså :p og jeg fik hænderne fri til vasketøj og oprydning :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Total nostalgi trip. Hun legede også med mit paradisa-LEGO det var vist det der kom før Belleville og lego friends, det var sådan noget pastel farvet LEGO med alm str figurer. Det skulle jeg hjælpe med at samle, skide hyggeligt :biglove

Og så legede hun også en times tid med mit My little pony. Vi stod op kl 8 og hun spurgte hverken efter iPad eller fjernsyn, før jeg spurgte om hun ville se sebastians jul og nissebanden - så mit gamle legetøj hitter altså :p og jeg fik hænderne fri til vasketøj og oprydning :p

Fantastisk! Jeg er så ærgerlig over, at jeg ikke har noget af mit gamle, men jeg har faktisk købt lidt Polly Pocket og selvom det ikke er helt det samme, når det ikke var det, jeg havde som barn, så glææææææææder jeg mig til at lege med E med det :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER