Barbamama

Dit yndlingslegetøj som barn?

48 indlæg i dette emne

Ja, en lille hyggetråd :D

Hvad legede I med som barn, hvad hittede og har I stadig noget af det? :)

Del dette indlæg

Klart mine barbier, My Little Pony og så min ene dukke som hed Sara og har været min mors.

Jeg har faktisk stadig det hele. Det ligger nede i kælderen og skal kigges igennem og sorteres på et tidspunkt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var barn, var min absolut favorit at lege med dukker med min søster. Vi havde en leg, der hed "damer". Vi skiftede rigtig mange bleer og tøj på vores babyer og snakkede om vores mænd, som var professionelle fodboldspillere, og derfor aldrig hjemme :lolhit

Jeg kan simpelthen ikke huske noget legetøj. Det eneste jeg husker, er, at vi legede rigtig meget udenfor :chin:

Edit: Nåe ja, Barbie og Polly Pocket :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Barbie og en fodbold er de jeg huske fra min barndom.

Har intet tilbage fra da jeg var barn...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine barbiedukker, legemad og bamser. Og jeg har det hele endnu.

Mie har fået nogle af mine bamser og min legemad og hun elsker det lige så højt som sin mor :yay :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh hvor hyggeligt :kuller

Jeg har desværre ikke ret meget af mit gamle legetøj :(

Jeg har nogle bamser, som har fulgt mig altid og aldrig været gemt seriøst væk. Bamser var yndlingslegetøj nummer ET og jeg har haft over 400 :D De fleste røg dog til nogle rumænske børnehjem, så nu har jeg vel omkring 20, tror jeg...

Jeg havde også dukker, som jeg var meget glad for, og som vistnok var gemt i noget opbevaring hos min far som desværre gik tabt pga noget skade (vand?) :(

Og så var jeg vild med Barbie, Polly Pocket og My Little Pony, men det blev solgt. Det er ret øv nu, men så har jeg til gengæld købt noget PP og MLP brugt som E kan få, hvis hun synes det er sjovt når hun bliver stor nok :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så har Mie også vores gamle gyngehest :loveshower og den bliver aet og får nogle vilde rideture :wub

Hjemme hos mormor er vores babylegetøj som hun hygger med der keg elsker hun har en masse af mine ting. Også min bondegård og schleich dyr.

Jeg er så ked af der Intet er fra min mand :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm jeg var vist ikke særlig piget hvad angår legetøj....

Jeg legede med biler sammen med min lillebror og naboens drenge...

De dukker jeg havde og den ene Barbie jeg fik af julemanden engang blev aldrig brugt...

Så legede jeg med duplo som min mor stadig har idag og som nu er kommet frem til vores søn ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Barbie og Lego.

Vores drenge leger pt med mit (og mine søskendes gamle duplo) & det næste lego står klart på loftet.

Barbie og dukkehus mv er vidst blevet givet videre til nogle bekendte der fik en pige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg legede stort set kun udenfor og havde en fodbold bundet fast til benet stort det - jeg gik aldrig nogetsteder uden min fodbold.

Derudover var jeg stor drengepige der legede meget i træer, mudder og andet det gjorde mig beskidt. Men biler, traktorer og våben var et stort hit. Og har faktisk de fleste af mine biler endnu, som også hitter hos Ida.

De dukker jeg fik legede jeg var krigsofre, så de fik klippet håret af, malet i hovedet og nogle mistede arme og ben

Del dette indlæg

Annonce ♥

Barbie og polly pocket. Har dog intet af det den dag i dag

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min elskede dukke.

Duplo

Lege "frisør" på min mor.

Og høre bånd med "Prop og Berta" :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dukker!!! Især Trunte :biglove

Polypocket, kreating (glasperler), biler og puslespil var også store hit!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og glansbilleder :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og mit brevpapir! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og mit brevpapir! :loveshower

Årh ja brevpapir!! :loveshower

Samler børn stadig på sådan noget idag? :chin:

Jeg samlede også på noget så gammelt som servietter :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har stadig mit :blush

Tror ikke det findes mere!? :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gjorde jeg også :) og frimærker og viskelædere og klistermærker og kapsler og Turtles-klistermærker og sikkert endnu mere :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har stadig mit :blush

Tror ikke det findes mere!? :chin:

Hvor trist at det ikke findes mere :( Jeg aner ikke engang hvor mit er og jeg havde ellers virkelig meget fint :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor trist at det ikke findes mere :( Jeg aner ikke engang hvor mit er og jeg havde ellers virkelig meget fint :(

Fandt to mapper med mit brevpapir (og en med tegninger!) da jeg ryddede op i gæsteværelset i sidste uge!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt to mapper med mit brevpapir (og en med tegninger!) da jeg ryddede op i gæsteværelset i sidste uge!

Ej hvor hyggeligt :loveshower Jeg har masser af mine gamle tegninger, men vil hellere have mit gamle brevpapir :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine bamser var nok det der blev leget mest med. Der findes en stor del af dem stadigvæk. 

Og mine cykler - jeg havde to forskellige trehjulscykler og så min første to-hjulscykel. Den lille trehjulscykel og to-hjulscyklen findes stadig. 

Hoppebolden var et stort hit om sommeren hvor vi hoppede rundt i haven uden sko på. Og kælken om vinteren - min var sådan en lyserød plastic en uden rat eller noget - men den var den hurtigste af alle og jeg elskede den!  

Min bedsteven var en dreng og vi legede utroligt meget med hans playmobil sørøverskib, hans Turtles figurer og en masse biler. 

Og så elskede jeg at tegne fantasidyr og at lave skattekort til hinanden hvor man så skulle finde skatten bagefter. Lege skjul, klatre i træer og bygge både og lege i stranden og sådan nogle ting husker jeg også tilbage på med gode minder - dog uden noget specifikt legetøj. Jo, en gummibåd og en opblåsbar kano var rigtigt sjove om sommeren! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh og så havde jeg den fiiiiineste lilla paraply med elefanter på og flæser. Jeg ELSKEDE den!

Og så var (og er) jeg vild med at løbe på rulleskøjter :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor hyggeligt :loveshower Jeg har masser af mine gamle tegninger, men vil hellere have mit gamle brevpapir :P

Og det dufter endnu! :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg samlede på/legede med/byttede glansbilleder  :rolleyes nostalgi. Nogle af dem jeg har stammer fra min mor og hendes søstre. Siden er den her dille vist gået totalt af mode, mine børn kender kun glansbilleder som noget man kan klistre på et postkort eller lave decoupage med. Jeg havde også brevpapir men jeg samlede ikke på det, jeg skrev breve til mine pennevenner, en anden "dille" som også er gået helt af mode med SMS'ernes indtog.

Ellers legede vi ofte ude på de blinde villaveje, vi spillede rundbold (hvis der var drenge med) eller legede rideskole (jeps, mine veninder var ægte hestepiger). 

Da jeg var mindre var det nok dukker der var yndlings, jeg havde to, Sara og Peter, Peter ku drikke/tisse og var vist adopteret fra Indien efter udseendet at dømme, Sara var en kær kludedukke der engang blev klippet (ups) og derfor altid gik med hue. Jeg har også haft en håndfuld Barbie dukker men intet i den mængde og med tilbehør, huse, biler osv som de fleste piger jeg kender i dag  har.

Når jeg besøgte min farmor og farfar var bondegård med dyr og en kasse med små biler et kæmpe hit som jeg har brugt mange timer på. 

Glansbillederne er vist det eneste nævnte som har overlevet og som stadig bor i en kasse i kælderen. Farmor og farfars fine gamle legesager ville mine onkler have da der blev arvet, det var jo fra deres barndom så fair nok.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER