Sandie

SKAT

59 indlæg i dette emne

Umiddelbart ser det ud til jeg skal have 8000 kr tilbage...

Dejligt, for det betyder jeg kan få lidt luft i mit budget, nu når jeg er blevet alene :) Det er rart med en opsparing, til det uforudsete :)

Del dette indlæg

Hvornår bliver pengene udbetalt..?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår bliver pengene udbetalt..?

28. marts for de fleste :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kan se, at jeg er højdespringeren indtil nu, når det gælder os selv. Jeg har fået pengene tilbage, og for mig er det rigtig mange penge. Næsten 13000 kr. Så nu skal vi ikke længere bekymre os om, om vi kan finde de penge, som skal betales, når vi skal på venteliste. Og så har jeg købt en lillePer seng, for nogle af pengene...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal have 20.000 kr tilbage :-)...men vil have det ændret til næste år, så jeg ikke får så meget tilbage, men hellere har det mere i hverdagen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er DØD frustreret eftersom vi de sidste 4 år har været på SKAT hvert år for at få hjælp til selvangivelse og hvordan vi slipper ud af det her restskat-helvede og lige lidt hjælper det. I år skal vi finde 15 K i et i forvejen trængt budget. ARGH!

Det er da dårlig rådgivning :( Det er jo dem der laver fejl.... Øv øv :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal have 20.000 kr tilbage :-)...men vil have det ændret til næste år, så jeg ikke får så meget tilbage, men hellere har det mere i hverdagen

Det var også det vi gjorde med mandens sidste år, for han fik lige så meget tilbage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er DØD frustreret eftersom vi de sidste 4 år har været på SKAT hvert år for at få hjælp til selvangivelse og hvordan vi slipper ud af det her restskat-helvede og lige lidt hjælper det. I år skal vi finde 15 K i et i forvejen trængt budget. ARGH!

Kan det ikke betale sig at overføre det til forskudsopgørelsen for næste år, så I ikke skal betale det hele på en gang, men får lidt mindre fradrag det næste år?

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kan se, at jeg er højdespringeren indtil nu, når det gælder os selv. Jeg har fået pengene tilbage, og for mig er det rigtig mange penge. Næsten 13000 kr. Så nu skal vi ikke længere bekymre os om, om vi kan finde de penge, som skal betales, når vi skal på venteliste. Og så har jeg købt en lillePer seng, for nogle af pengene...

Åh ja, det er rart når det går den vej :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det ikke betale sig at overføre det til forskudsopgørelsen for næste år, så I ikke skal betale det hele på en gang, men får lidt mindre fradrag det næste år?

Jo det er vi nødt til - men det er træls at gøre det år efter år, og især når vi hvert år søger hjælp .. som så ikke er nogen hjælp alligevel <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg betalt mandens restskat, så er det ude af verden ;)

Nogle som ved om, hvis man nu satte ens indkomst lidt højre end den endelig er, så ville man vel endelig også betale mere i skat og så få penge tilbage, ville man ikk?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle som ved om, hvis man nu satte ens indkomst lidt højre end den endelig er, så ville man vel endelig også betale mere i skat og så få penge tilbage, ville man ikk?

Umiddelbart jo - men det er det vi gør hvert år, og alligevel bonner den ud ... så deraf kan man vel udlede at det i hvert fald ikke er det eneste man skal være obs på ^_^

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er lige præcis sådan jeg sørger for, at jeg får penge tilbage. Jeg opgiver med vilje en højere forventet indkomst end jeg reelt tror jeg har og så lader jeg være med at forskudsopgøre mine bidrag til velgørende formål, så der ikke tages højde for et fradrag på ca. 2000 kr. ;) Og så er jeg løbende inde og opdatere over året, hvis jeg ved der er noget der kommer til at afvige meget ift. min forskudsopgørelse.

Jeg får 5.800 kr. tilbage i år. Det er skønt :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart jo - men det er det vi gør hvert år, og alligevel bonner den ud ... så deraf kan man vel udlede at det i hvert fald ikke er det eneste man skal være obs på ^_^

Jeg sad nemlig og tænkte på, om vi skulle sætte mandens indkomst lidt op. Godt nok skulle han kun betale 1800 kr, men det er jo også en slags penge, hvis det nu er højre næste år. Så det tror jeg at vi prøver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo .. Så længe det ikke er VILDT meget over det man kommer til at tjene, for så går det den modsatte vej - der er en gylden mellemvej :)

Jeg havde ikke forskudsregistreret befordring og ej heller a-kasse og fagforeningskontigenter.. Så her bliver det til at jeg skal have lige knap 12.000,- retur og Morten får ca. 4000,- .. Ikke dumt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores den er næsten gået lige op i år, så det er meget fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo .. Så længe det ikke er VILDT meget over det man kommer til at tjene, for så går det den modsatte vej - der er en gylden mellemvej :)

Nej jeg tænkte bare på at sætte det op med 25 - 50.000 kr.

Del dette indlæg

Annonce ♥

til jer der altid skal af med penge i skat:

står i til at tjene BETYDELIGT mere end i gør? for så skal i af med penge

har i husket af lave renten om hvis i har lavet noget om vedrørende jeres huslån?

har i indfriet noget forbrugslån med mere skal i huske at fjerne rentefradraget.

har i lavet jeres forskudsopgørelse om hvis i har været ledige og fået arbejde eller fra uddannelse til arbejde?

laver i den om hvis i får lønforhøjelse?

har i befordring?

har i tjekket om de andre renterindtægter stemmer???

er fradraget for a-kasse og fagforening korrekt?

disse er nogle af dem jeg kigger meget efter.. tror ikke der er nogen jeg har glemt men ellers skriver jeg dem på senere... jeg skal nemlig ALDRIG af med penge så noget må jeg gøre rigtigt :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg skal af med 128 kr... Det går nok, men jeg jubler da ikke ligefrem. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det egentligt nogle der ved, om man "manuelt" kan sætte sin trækprocent op? Evt. på Skats hjemmeside?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det egentligt nogle der ved, om man "manuelt" kan sætte sin trækprocent op? Evt. på Skats hjemmeside?

Nej, det kan man ikke. Og i mine øjne, er det langt bedre at gøre som frklækkerrøv skriver; altså at kontrollere at oplysningerne er korrekte.

Ift at sætte sin indkomst højere end den er; så skal man huske, at beskæftigelsesfradraget også bliver forskudsberegnet på baggrund af den indtastede indkomst. Derfor kan det give temmelig stort bagslag, hvis man f.eks. har sat sin løn(a-indkomst) til at være f.eks. 300.000, men at man reelt kun tjener f.eks. 200.000 kr. Jeg har oplevet en del, der har haft deres indkomst sat for højt når de f.eks. har været på barsel. Man får bare ikke beskæftigelsesfradrag, når man er på barsel/dagpenge. Beskæftigelsesdrafradraget kan være helt op til 13.600 kr, så det er altså ikke helt uvæsenligt :)

Jeg er større tilhænger af, at man f.eks indlader at forskudsregistrere befordring eller a.kasse. Der kan man ikke få andet end fordele, hvis man gerne vil have penge tilbage i skat. Pointen er bare, at man skal vide hvad man laver før man begynder at rode rundt med sin lønindkomst. Der er nogle ting man kan gøre, som ikke påvirker helt på samme måde.

Hvis man sørger for løbende at oplysningerne stemmer, burde man ikke få skattesmæk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her skal vi tilsammen have godt 11.000 kr tilbage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja her skal der også betales tilbage :( 5000 bananer, men jeg lader det gå over næste gang.

Havde godt på fornemmelsen mit fradrag var lidt for højt så kom ikke som nogen stor overaskelse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand skal have 8000 kr. tilbage og jeg skal have 1700 kr. tilbage :) Derudover opdagede min mand for 1 mdr.s tid siden at hans befordring ikke var registreret korrekt, så der fik vi 11.000 kr. retur. Så vi er glade i det lille hjem :yiepie Vi plejer ellers altid at skulle betale, men ikke i år.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER