Guest DitteWisti

Hvor er mænd så skide dobbelt moralske?!

29 indlæg i dette emne

Jeg skal bare lige have lov til at få luft for mine frustrationer!! GRRRR!

I fredags kom min mand hjem fra arbejde og læste en seddel fra skolen hvor der stod noget om at Sara ville begynde at få bøger med hjem som vi gerne måtte læse op for hende.. Han spørger mig så om det er noget jeg har gjort her de sidste par dage som jeg så svarer nej til. Så hidser han sig op (hertil skal det lige siges at vi ikke har skændtes for alvor endnu, og det `værste´ vi gør er at vi mundhugges..) - med hvorfor jeg ikke har gjort det, og det er da for dårligt af mig at jeg bare sidder ved computeren osv. Jeg prøver at forklarer ham at jeg for det første ikke har haft overskud til det de sidste par dage, og for det andet læste jeg først den seddel fra skolen dagen før det.

Så her til aften har jeg lavet en aftale med Sara (TAK til Stikan :D) at hun skal begynde at gå i seng 15 minutter før end hun plejer. Til gengæld begynder vi så at læse godnat historie.. - Mod at hun ikke brokker sig over at hun skal i seng.

Jeg beder så Jan om at så kan han tage et af de bøger i hendes taske og læse for hende som skolen har bedt os om... Han hidser sig så op igen for det gider han bare ikke, han kan ikke finde ud af at læse op, og det er jeg meget bedre til, og så vil han hellere børste tænder på hende osv osv osv (hvilket han også nærmest skal overtales til)

:S:S:S:S

Forklarede ham så at det da også var helt i orden, men så kunne jeg bare ikke forstå på hvilket grundlag han hidsede sig op på i fredags!? At hvis han gerne ville have jeg skulle gøre noget for ham skulle han da ikke skælde mig ud for at jeg ikke gjorde det... Omvendt hidser jeg mig ikke op på ham hvis han ikke fjerner den klamme edderkop der ødelægger mit verdensbillede..

Det kunne han ikke lige helt se...

SUUUUK.........

Synes godt nok jeg kompensere helt vildt hele tiden i forhold til ham... suk... :( Men han føler det sikkert på samme måde..

*Ahhh* nu har jeg det vist lidt bedre :) tak!

Del dette indlæg

hahah godt du kom ud med det :) og ja sådan er det med de mænd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh jeg var blevet stiktosset

Så jeg skal lige tænke før jeg kan overveje at skrive noget konstruktivt ud over at han kan passe sin egen græsgang de næste 3 uger.. Ingen mad, ingen tøjvask osv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh jeg var blevet stiktosset

Så jeg skal lige tænke før jeg kan overveje at skrive noget konstruktivt ud over at han kan passe sin egen græsgang de næste 3 uger.. Ingen mad, ingen tøjvask osv

den virker desværre ikke helt i dette tilfælde.. Jeg kan ikke holde ud at der er noget tøj der bare ligger og flyder... og ja gør jeg det ikke er der ikke rigtig nogen der gør det :( *sigh*

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det behøver vel ikke flyde bare fordi det ikke bliver vasket??

Del dette indlæg

Annonce ♥

moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt...? <_<

nogle gange er de mænde bare så sk*de irriterende.. men mon ikke de føler det samme om os til tider..?

Del dette indlæg

Annonce ♥

MÆND!! Tror ski de er sådan en gang i mellem- uden nogen yderligere forklaring :rolleyes :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spørgsmål: Accepterer I bare alle sammen hvis jeres mænd opfører sig sådan??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spørgsmål: Accepterer I bare alle sammen hvis jeres mænd opfører sig sådan??

Synes man vælge sine kampe ;) Jo, det var uretfærdigt, men hvis man skal reagere med at være sur i 3 uger, tror jeg det ville være hårdere, end bare at lade den gå. Jeg er også urimelig til tider, men hvis man ikke kan tilgive hinanden, synes jeg det er svært at have et forhold :rolleyes

Der er i hvert fald andre kampe- og har været andre, jeg ville tage langt mere alvorligt, men sådan er man jo forskellig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes man vælge sine kampe ;) Jo, det var uretfærdigt, men hvis man skal reagere med at være sur i 3 uger, tror jeg det ville være hårdere, end bare at lade den gå. Jeg er også urimelig til tider, men hvis man ikke kan tilgive hinanden, synes jeg det er svært at have et forhold :rolleyes

Der er i hvert fald andre kampe- og har været andre, jeg ville tage langt mere alvorligt, men sådan er man jo forskellig :)

Ork jeg gider heller ikke spilde min tid med at være sur

Men lige den Ditte fortæller om her ville jeg ALDRIG lade fare uden nogen form for konsekvens.. Jeg ville gøre det absolut klart at den form for opførsel kunne han pakke meget langt væk ellers kunne han fremover selv stå med ALT ansvar i forhold til HANS datter...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men lige den Ditte fortæller om her ville jeg ALDRIG lade fare uden nogen form for konsekvens.. Jeg ville gøre det absolut klart at den form for opførsel kunne han pakke meget langt væk ellers kunne han fremover selv stå med ALT ansvar i forhold til HANS datter...

Okay- men som bonusmor ved man også, at sådan kan man ikke sige (og heller ikke mere), når barnet bor hos én og er en del af hverdagen og familien ;)

edit: jeg taler selvfølgelig på egne vegne, men jeg ved at JEG aldrig kunne fralægge mig ansvaret for min bonusdreng. Jeg påtog mig et ansvar den dag jeg sagde ja til min mand ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her må jeg erklære mig enig :ditto

Jeg ville godt nok også blive tosset! Fordi jeg synes hans reaktion på alle måder signalerer, at han forventer og tager for givet, at Ditte gør forskellige ting i forhold til hans barn. Og det synes jeg ikke er i orden. Jeg stejler fuldstændig, hvis det forvente, at jeg gør et eller andet og så gør jeg det pr. definition ikke - men jeg gør det gerne, hvis jeg ved det bliver værdsat og vækker oprigtig glæde. F.eks. strygning af mandens skjorter ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld, men så vidt jeg har forstået, så er hun hans datter og ikke din, så må han da også tage lidt ansvar for hendes skole gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay- men som bonusmor ved man også, at sådan kan man ikke sige (og heller ikke mere), når barnet bor hos én og er en del af hverdagen og familien ;)

Det synes jeg altså godt man kan. Man kan godt sige, at man ikke gider den tone - han skælder hende ud for ikke at gøre noget, som han -uden at have ytret det - forventer, at hun gør. Det er den anklagende og bebrejdende tone jeg stejler på - ikke det faktum, at han gerne vil have hende til at læse for barnet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det synes jeg altså godt man kan. Man kan godt sige, at man ikke gider den tone - han skælder hende ud for ikke at gøre noget, som han -uden at have ytret det - forventer, at hun gør. Det er den anklagende og bebrejdende tone jeg stejler på - ikke det faktum, at han gerne vil have hende til at læse for barnet.

Jo, selvfølgelig skal man da sige, at man ikke gider den tone- det ville jeg helt sikkert også. Men derfra og så til at sige ingen mad, ingen tøjvask osv i 3 uger- der synes jeg bare er langt. Jeg siger på ingen måde det er fair opførsel, men bare at jeg synes, der er mange aspekter når man er bonusmor, og at JEG aldrig ville kunne fralægge mig ansvaret for et barn der bor hos mig- heller ikke selvom han/hun ikke er "min". :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo, selvfølgelig skal man da sige, at man ikke gider den tone- det ville jeg helt sikkert også. Men derfra og så til at sige ingen mad, ingen tøjvask osv i 3 uger- der synes jeg bare er langt. Jeg siger på ingen måde det er fair opførsel, men bare at jeg synes, der er mange aspekter når man er bonusmor, og at JEG aldrig ville kunne fralægge mig ansvaret for et barn der bor hos mig- heller ikke selvom han/hun ikke er "min". :)

Jamen, så er vi jo fuldstændig enige :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg selv bonusmor til tre børn og jeg finder mig ikke i, at min mand fralægger sig ansvaret for at skubbe det over på mig.... Vi hjælper hinanden og respekterer at den ene (til tider) ikke har det store overskud...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle de mange og gode indlæg! Det har helt sikkert lige fået mig til at tænke over det en ekstra gang..

Jeg er den type der ikke orker eller har lyst til at tage en konfrontation - jeg er skide dårlige til dem! Så jeg vælger helt sikkert mine kampe, og det er sjældent at jeg orker/gider/har lyst til at tage kampen op.. Mange gange vil jeg heller ikke da jeg, når det kommer til stykket, ikke kan formulere mig ordentligt og synes at mine argumenter smuldrer...

Samtidig med er jeg fuldstændig lost med hvordan jeg skal forholde mig til det hele.. For det ér jo ikke fair.. Min mand er næsten aldrig hjemme i hverdagene, så det ér mig den "hænger" på mht. lektie læsning og alt det der. Men hvordan skal han så kompensere for at det går op for al den tid jeg ligger på hende?

Det er jo en fælles opgave, men når han er fraværende pga. hans arbejde hvor står man så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ps. når jeg oven i det hele også har resten af huset at tage mig af når han aldrig er hjemme...

Suk jeg er ærlig talt lost...............

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.... Jeg er enig med dem, der mener at bonusbarn er fælles ansvar når man er gift og bor sammen og sådan. Men det lyder lidt som om, at han tager det for givet at du ordner stort set alt hjemme, mens han arbejder? Og arbejder du ikke også?

Nogen har jo en arbejdsfordeling, der hedder er kvinden passer hjemmet og manden tjener pengene, og hvis det er det, de har lyst til, så synes jeg det er ok. Men det lyder lidt som om at I begge arbejder/studerer, men at alt husarbejdet hænger på dig, fordi han arbejder for meget til at have tid til det? Hvis det er tilfældet, så synes jeg at I skal tage jer en snak om hvordand et er fair at fordele arbejdet.

Og jeg synes ikke at det holder, at han får "helt fri" pga. han arbejder meget, hvis det bliver for meget hjemmearbejde for dig. Så må han jo skære ned på sit arbejde...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du skal sætte dig ned og lave et ugeskema over dit arbejde.

Dvs. både arbejde (hvis du har et) men også alle de timer du bruger hjemme på madlavning, rengøring, vasketøj, vande blomster, købe ind, sørge for fødselsdags/julegaver, købe tøj OG de timer du bruger på din bonusdatter.

Hvis han ikke laver noget hjemme er det ret let at sætte hans arbejdstimer på arbejdet op mod dine 'arbejdstimer' og så kan det være han indser at du måske arbejder flere timer om ugen end han gør?

Og så må i fordele arbejdet ud fra det du har skrevet ned (sørg for at få det hele på).

Hvis han arbejder 45 timer om ugen og du har 55, så skal du af med 5 timer til ham - og ud fra din liste kan han se hvor lang tid de forskellige ting tager og kan så vælge 5 timer (som han så SKAL gøre!!)

Det kan være han vælger støvsugning, lægge tøj sammen efter det er vasket, godnathistorie 2 x om ugen og at vande potteplanter.

Når i begge ved hvilke arbejdsområder i har, så er det lettere at minde ham om det uden han bliver sur - for han har jo selv valgt at vande potteplanter, så han kan ikke tillade sig at blive sur over du minder ham om det.

Mht. din bonusdatter så kan jeg forestille mig at hun også vil synes om en fast ugeplan der hedder at tirsdag og torsdag er det far der står for godnathistorie og putning. For hun må vel savne sin far i disse gøremål?

Eller at lørdag formiddag står den på 1 times lektier + 1 times havearbejde sammen med din bonusdatter (hun vil ikke se det som en straf og det er heller ikke ment sådan, men hun får noget far-tid og ved at det er sat i skema så vil det måske være lettere for ham at overskue den fritid han har hvor han kan smække benene op og lave absolut ingenting).

Det er måske noget firkantet men når det først fungerer er det lettere at begynde at slække lidt på regler og aftaler og hjælpe hvor der nu er brug for det - men mange mænd har svært ved at se hvor der lige er brug for dem, så det er bedre at der står at der skal støvsuges tirsdag og lørdag, gøres badeværelse rent søndag, vaskes tøj mandag og torsdag osv.

Og når man kan se hvornår man skal lave tingene kan man også lettere se hvornår man har helt fri til at lave ingenting :)

Lidt lige som ungernes skoleskemaer hvor man kan se timerne - og derved også se frikvarterene :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kom lige til at tænke på hvad han ville gøre hvis han ikke havde dig til at holde hus, sørger for mad i køleskabet og pasning og opdragelse af hans datter?

Hvad ville han gøre hvis du meldte ud at du tog 3 mdr. på højskole?

Ville han blive ked af det fordi han vil savne dig - eller er det dit arbejde hjemme han ikke kan klare sig uden?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du skal sætte dig ned og lave et ugeskema over dit arbejde.

Dvs. både arbejde (hvis du har et) men også alle de timer du bruger hjemme på madlavning, rengøring, vasketøj, vande blomster, købe ind, sørge for fødselsdags/julegaver, købe tøj OG de timer du bruger på din bonusdatter.

Hvis han ikke laver noget hjemme er det ret let at sætte hans arbejdstimer på arbejdet op mod dine 'arbejdstimer' og så kan det være han indser at du måske arbejder flere timer om ugen end han gør?

Og så må i fordele arbejdet ud fra det du har skrevet ned (sørg for at få det hele på).

Hvis han arbejder 45 timer om ugen og du har 55, så skal du af med 5 timer til ham - og ud fra din liste kan han se hvor lang tid de forskellige ting tager og kan så vælge 5 timer (som han så SKAL gøre!!)

Det kan være han vælger støvsugning, lægge tøj sammen efter det er vasket, godnathistorie 2 x om ugen og at vande potteplanter.

Når i begge ved hvilke arbejdsområder i har, så er det lettere at minde ham om det uden han bliver sur - for han har jo selv valgt at vande potteplanter, så han kan ikke tillade sig at blive sur over du minder ham om det.

Mht. din bonusdatter så kan jeg forestille mig at hun også vil synes om en fast ugeplan der hedder at tirsdag og torsdag er det far der står for godnathistorie og putning. For hun må vel savne sin far i disse gøremål?

Eller at lørdag formiddag står den på 1 times lektier + 1 times havearbejde sammen med din bonusdatter (hun vil ikke se det som en straf og det er heller ikke ment sådan, men hun får noget far-tid og ved at det er sat i skema så vil det måske være lettere for ham at overskue den fritid han har hvor han kan smække benene op og lave absolut ingenting).

Det er måske noget firkantet men når det først fungerer er det lettere at begynde at slække lidt på regler og aftaler og hjælpe hvor der nu er brug for det - men mange mænd har svært ved at se hvor der lige er brug for dem, så det er bedre at der står at der skal støvsuges tirsdag og lørdag, gøres badeværelse rent søndag, vaskes tøj mandag og torsdag osv.

Og når man kan se hvornår man skal lave tingene kan man også lettere se hvornår man har helt fri til at lave ingenting :)

Lidt lige som ungernes skoleskemaer hvor man kan se timerne - og derved også se frikvarterene :)

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide

For rigtig mange mænd tænker ikke over hvor meget tid der egentlig går med at holde hus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville være rigtig smart med en decideret plan over hvem der skal lave hvad hvornår.. Jeg foreslog det for ham i går aftes, men han tog til genmæle at hvis han så kom sent hjem en hverdag og ikke kunne gøre det vi havde aftalt ville jeg jo blive sur.. Jeg prøvede at forklarer ham at vi selvfølgelig ikke ville lave nogle aftaler en dag hvor han muligvis ikke ville kunne overholde det pga. hans arbejde, så det kun ville blive i weekenderne.. Men det var han ikke rigtig interesseret i..

Jeg lod ham dog vide at jeg var meget udkørt i tiden, og synes at tingene blev ved med at vælte op (Bare i går så jeg 4-5 ting der lå og flød rundt omkring fordi hverken min mand eller hans datter havde ryddet op efter sig selv)

SÅ jeg er blevet enig med mig selv om at hele den næste uge rydder jeg kun op efter mig selv.. Dvs tøj der ikke ligger i kurven vasker jeg ikke, service der ikke står ude i køkkenet (på køkkenbordet ved vasken eller ovenpå opvaskemaskinen) kommer det heller ikke med i opvaske maskinen..

Så bliver det spændende hvor meget lort der ligger og flyder over det hele lørdag :) hehe

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en god plan, men måske du skal fortælle ham at du gør det?

Så har han jo valgmuligheden over at gøre det med det samme (rydde op efter sig selv) eller tage det hele i weekenden.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER