Snehvide79

Blefri nat....hvornår og hvordan???

6 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg søger råd til at smide nat bleen væk.

Vores søn er 4 år og har smidt dag bleen i sommer.

Han er god til at sige når han skal på toilettet og har i lang tid ikke haft uheld.

Nu synes jeg godt at vi snart kan tage nat bleen - men min mand er bestem ikke enig :-(

Vil I dele jeres erfaringer på dette punkt. Hvordan og hvornår har I gjort jeres poder helt ble frie????

Del dette indlæg

Min pige var 2,2 år, da hun blev blefri om dagen. Jeg kan ikke huske præcis, hvornår hun stoppede med bleen om natten, men der gik måske 4-5 mdr maks.

Hun tissede egentlig aldrig om natten, men bad selv om at få den på. Hun valgte den selv fra i eget tempo og vågner bare om natten, hvis hun skal tisse.

Hun er 3,2 år nu :)

Jeg læste dengang, at børn som udgangspunkt skal have haft tør ble om morgenen i 14 dage i streg, før de er fysisk klar til at sove uden.

Det hele afhænger af et bestemt stof i kroppen, som gør, at man kan holde sig en hel nat.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste dengang, at børn som udgangspunkt skal have haft tør ble om morgenen i 14 dage i streg, før de er fysisk klar til at sove uden.

Det hele afhænger af et bestemt stof i kroppen, som gør, at man kan holde sig en hel nat.

Det er korrekt. Min store datter blev blefri om dagen som 3-årig men har først smidt natbleen her for en måneds tid siden (4,4 år).

Vi begyndte på et tidspunkt at hun skulle tisse af inden hun fik natble på. Da vi droppede natbleen aftalte vi at tage hende ud at tisse når vi går i seng - ca 2-3 timer efter hun er puttet. Det tror jeg kommer til at køre noget tid endnu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

14 dage efter han lagde bleen om dagen. De var alle tøre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah blev blefri i dagtimerne i juni/juli. Der gik noget tid, saa var natbleen toer langt de fleste naetter og stort set altid til lur. Jeg proevede efter noget tid saa at lade ham sove uden ble til lur og det gik fint. En dag oenskede han ikke selv at faa natble paa og der havde den nok vaeret toer i 3 uger, som jeg husker det, saa jeg sagde ok og siden har han vaeret blefri.

Han har da godt nok haft 2 uheld siden, men ud paa morgenen, hvor jeg taenker, at han har droemt. Pyt med det. Jeg har lagt et madrasbeskytterlagen paa og saa et lanoliseret uldtaeppe under lagenet. Det fungerer fint, men ellers en rullemadras, saa kan det hurtigt klares med hensyn til vasken. Det lanoliserede uldtaeppe hanges ud og saa er det som nyt de foerste 2-3 gange, siden skal det vaskes og lanoliseres igen, men det nemt for mig. 

Drenge kan tage lang tid om det, men Noah tog ikke saa lang tid om det. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart er det nok et sted jeg i hvert fald ikke ville smide min energi :) Her kom det også helt naturligt, efter hun havde smidt bleen om dagen.

Hun kan dog engang i mellem, hvis hun er meget træt eller småsyg, komme og spørge om hun må få en nat ble på.. Også får hun det på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER