SaraLK

hjælp til regler af kontrakt

12 indlæg i dette emne

D. 11/7 2014

Laver Vi en service aftale med en skade dyrs bekæmper pga. Lopper.

Vi får af vide at den løber i et år. Dvs. Til d. 12/7-15.

Jeg har forstået på ham at det er det kontrakten lyder på og at hvis den skal forlænges, så skal der laves en ny kontrakt. Vi har betalt kvartalsvis og havde ikke forventet at jeg skulle gøre mere, da Vi jo nu er flyttet og lopperne er væk.

Nu får jeg så et opkald fra denne skade dyrs bekæmper i dag, at han har sendt en regning d. 3/11 til min mail, som han ikke har fået betaling for.. Jeg bliver MEGET overrasket og spørger om den kontrakten ikke var udløbet? Det er den så ikke, åbenbart, for i og med at jeg ikke har opsagt kontrakten, så fortsætter den i endnu et år.... :blink han henviser til en eller anden skrivelse på kontrakten, som jeg TYDELIGT har misforstået.

Nu står jeg så her.. Med en service aftale, jeg ikke kan opsige før 11/7-16! Fordi jeg åbenbart binder mig i et år af gangen.

Må han godt det???? Føler mig så ærligt talt en anelse røvrendt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke at jeg er ekspert på området, men det afhænger nok af ordlyden i kontrakten.

Har du mulighed for at lægge den eller de relevante afsnit herind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke at jeg er ekspert på området, men det afhænger nok af ordlyden i kontrakten.

Har du mulighed for at lægge den eller de relevante afsnit herind?

Min kontrakt er væk (fordi jeg jo ikke troede den var relevant mere!) men han vil sende en kopi med posten til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tænker også at det afhænger af ordlyden... Nogle ting har jo et års opsigelse, men det skal selvfølgelig fremgå af kontrakten...

Ja, men tænker bare om det er lovligt at lade en kontrakt "køre" ud i det uendelige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan desværre godt være rigtigt. Mange af de service kontrakter vi eksempelvis har på vores arbejde løber netop videre 1 år hvis de ikke bliver opsagt rettidigt løber de 1 år mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal stå tydeligt i jeres kontrakt før det gælder. Men hvis det står tydeligt, må de godt. Så den er du nødt til at kigge igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal stå tydeligt i jeres kontrakt før det gælder. Men hvis det står tydeligt, må de godt. Så den er du nødt til at kigge igennem.

Jap... Hvis det er skjult nederst på side 17 ud af 20 (hvis du forstår), så kan du måske godt komme igennem med, at det ikke er rigtig aftalt, men hvis det står tydeligt, så er der næppe det store at stille op. Smid evt teksten herind, når du får den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider teksten herind NPR den dukker op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indimellem er det bare kodylt fedt at have en svigermor der er revisor! :yay hun kan noget med sin autoritet og sit "brevpapir"

Vi er hermed nu "fritaget" for flere regninger og er ude af serviceaftalen! :hlad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mega fedt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER