Mistel

Ideer til alternativt tilbehør til andebryst?

4 indlæg i dette emne

Jeg skal lave mad til julefrokost i vores mødregruppe. Uden at det er helt vildt outreret, er konceptet at de klassiske julemadselementer indgår på andre steder end de "plejer". Vi skal f.eks. have risotto til forret ("i stedet for" ris ala mande), sveskerne kommer i chokoladekagen til dessert osv.

 

Til hovedret skal vi have et andebryst med en kirsebærsauce, som vel nærmest er sur/sød.

Og spørgsmålet er så - hvad skal tilbehøret være? Da vi skal have risotto til forret, har jeg besluttet, at vi ikke skal have kartofler til hovedretten. Jeg havde egentlig besluttet. at vi skulle have en sellerifondant og sauteret savojkål, men nu er jeg ikke sikker på, jeg synes om ideen alligevel. Så har I nogle forslag? Ikke koldt, tror jeg - altså ikke råkostsalat f.eks.

Skyd løs :) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bagte rodfrugt-toppe måske? Altså en mos af rodfrugt der er bagt i ovnen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bagte rodfrugt-toppe måske? Altså en mos af rodfrugt der er bagt i ovnen...

Ja, det kan godt være... Jeg har selv tænkt i bagte grøntsager på en eller anden måde. Har lige selv fået bagte æh... grønne bønner, løg, rødkål, pastinak og løg. Det var ret lækkert - men så ved jeg ikke lige om de havde gjort noget andet med rødkålen end bare putte den i ovnen. Men ja, mos måske :) Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En rødkålssalat med valnøder og appelsin, med en dressing af eddike/honning? Det fik vi til anden i går, og det var friskt og lækkert, men stadig tilpads "julet". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER