Guest

frygteligt i Paris

38 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det er forfærdeligt, det der er sket i Paris. Men at påstå, at religion er roden til alt ondt, synes jeg er lige voldsomt nok, og man får peget fingre af folk som absolut intet ondt gør. Jeg tror nærmere, det er ekstremisme, man skal pege fingre af, og det ser man jo ikke kun inden for religion.

Jeg er meget enig med dig! Det er for letkøbt at sige, religion er roden til alt ondt. De mennesker der står bag angrebene ser jeg på ingen måde som repræsentanter for Islam. Lige så lidt som breivik var det for kristendommen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er enormt vigtigt, at huske på, at de flygtninge som kommer til europa - flygter fra det samme, som Paris blev udsat for.

Min facebook-feed har været fyldt op med det ene negative hø-tyvs-opslag efter det andet, og hvor gør det dog mega ondt i hjertet at læse så fremmedhadske udtalelser fra folk som jeg anser for at være ret så...humane og medfølende :(

 

Jeg er ret så... vred over min egen reaktion på denne hændelse. Det var ikke en nyhed for mig, men mere blot en...oplysning: "nå, nu igen?" og videre i livet.

Det er ikke fordi jeg er ligeglad, for jeg er virkeligt berørt af hele hændelsen; men det er alligevel så fjernt for mig. Så fjernt at man formålsløst kan slå uskyldige mennesker ihjel.. Det giver bare slet ingen mening for mig... Hvordan kan det lade sig gøre? Kan man virkeligt hjernevaskes så meget, at man ikke længere ejer menneskelig moral og empati?

 

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare slet ikke se, hvordan det skal få en ende? Hvordan får man stoppet IS? Og ekstremisme? Det lykkes jo tydeligvis ikke nu, men hvornår stopper det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare slet ikke se, hvordan det skal få en ende? Hvordan får man stoppet IS? Og ekstremisme? Det lykkes jo tydeligvis ikke nu, men hvornår stopper det :(

IS i sig selv kan man sikkert godt få stoppet med tiden. Men jeg tænker at nogle andre altid "står klar" til at udfylde pladsen bagefter.

Jeg har tænkt meget på et stykke af Green Fields of France den sidste dags tid:

"And I can't help but wonder oh Willy McBride

Do all those who lie here know why they died

Did you really believe them when they told you the cause

Did you really believe that this war would end wars

Well the suffering, the sorrow, the glory, the shame

The killing and dying it was all done in vain

Oh Willy McBride it all happened again

And again, and again, and again, and again"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IS i sig selv kan man sikkert godt få stoppet med tiden. Men jeg tænker at nogle andre altid "står klar" til at udfylde pladsen bagefter.

Jeg har tænkt meget på et stykke af Green Fields of France den sidste dags tid:

"And I can't help but wonder oh Willy McBride

Do all those who lie here know why they died

Did you really believe them when they told you the cause

Did you really believe that this war would end wars

Well the suffering, the sorrow, the glory, the shame

The killing and dying it was all done in vain

Oh Willy McBride it all happened again

And again, and again, and again, and again"

Men hvordan får man stoppet IS? For lige nu har vi da slet ikke bremset dem - de vokser og vokser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan får man stoppet IS? For lige nu har vi da slet ikke bremset dem - de vokser og vokser.

Mon ikke der nok skal ske noget på den front inden for overskuelig fremtid.

IS har jo ikke været så tæt på før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Zenia Stampe skriver det så godt i Politiken. Hun skriver at alt hvad Isis vil er at skabe splittelse. Et os og dem om ikke muslimer og muslimer. Ville de omvende os, havde de valgt andre metoder.

De vil med disse angreb sårer flest muligt, og gerne så vi splittes i religion og dermed til.sidst ender i en hellig/religions krig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der håber, at Danmark ikke skal deltage i en krig mod IS? :unsure

Jeg kan virkelig ikke overskue, at vi i endnu højere grad skal være et mål for terror. Især ikke når vi er så lille et land, der er så nemme at ramme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der håber, at Danmark ikke skal deltage i en krig mod IS? :unsure

Jeg kan virkelig ikke overskue, at vi i endnu højere grad skal være et mål for terror. Især ikke når vi er så lille et land, der er så nemme at ramme.

 

Jeg håber det heller ikke. Jeg tror ikke på, at det er løsningen. Fik godt nok ondt i maven over Søren Espersens udtalelser om, at det var helt ok at bombe civile i kampen for at slå IS. :(  Så er vi jo ikke en fis bedre end dem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det heller ikke. Jeg tror ikke på, at det er løsningen. Fik godt nok ondt i maven over Søren Espersens udtalelser om, at det var helt ok at bombe civile i kampen for at slå IS. :( Så er vi jo ikke en fis bedre end dem.

Synes faktisk at det burde skulle til folkeafstemning, hvorvidt vi skal gå i krig.

Edit:

Og ja det var en frygtelig udtalelse. Tænk hvis de så giver igen og bomber vores skoler og børnehaver :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk at det burde skulle til folkeafstemning, hvorvidt vi skal gå i krig.

Edit:

Og ja det var en frygtelig udtalelse. Tænk hvis de så giver igen og bomber vores skoler og børnehaver :(

 

Jeg er helt enig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER