Guest

Myg :(

17 indlæg i dette emne

Aksel har desværre arvet min tiltrækning overfor myg + allergien overfor stikkene.

De sidste to nætter har min søde dreng fået ca 20 stik, som klør, gør ondt og forhindrer ham i at sove.

Vi har været på jagt i huset, men har ikke kunnet finde myggene. Er der noget man kan gøre for at holde dem væk? Eventuelt stille på hans værelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der myg nu? :chin:

Tænker om det kan være loppebid eller noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der myg nu? :chin:

Tænker om det kan være loppebid eller noget andet?

Ja, det er helt sikkert myg - vi har faktisk også set et par stykker i gangen. De trækker typisk indenfor på det her tidspunkt. Tror nok de leder efter et sted at overvintre eller sådan noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T har også lige været angrebet af myg :( hun havde 15-20 stik, og hun var så forfærdeligt generet af det! Og nu har stikkene vist udviklet sig til barnesår :unsure

Vi sprøjtede med sådan noget insektgift, og siden er hun ikke blevet stukket..

Er det ikke helt ekstremt med myg i år? Når jeg er ude sidst på eftermiddagen/først på aftenen, så sværmer det rundt med myg overalt!

Jo, jeg synes også det er helt tosset :(  

 

Insektgift? Hvilken? Og på hende eller indenfor eller?

 

Og hvordan har stikkene udviklet sig? Bare om det er noget jeg skal være opmærksom på med Aksel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle virke, at sætte en skål med eddike på værelset.

Mht. kløen kan man få nogle stifter, som holder kløen og hævelsen nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle virke, at sætte en skål med eddike på værelset.

Mht. kløen kan man få nogle stifter, som holder kløen og hævelsen nede.

Altså helt almindelig eddike? Det må jeg prøve. Det er ihvertfald ret let at få afprøvet. Tænker også jeg skal ud og købe en stift idag. Så må vi smøre om natten, når han vågner og håbe det kan få ham til at falde til ro igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, helt almindelig eddike :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, helt almindelig eddike :)

Den afprøver jeg med det samme så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde engang held med at drikke æblecidereddike, det kunne de ikke lide :) Men det smager krads :unsure

Og så mener jeg også, at der er noget med B12-vitamin? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde engang held med at drikke æblecidereddike, det kunne de ikke lide :) Men det smager krads :unsure

Og så mener jeg også, at der er noget med B12-vitamin? :chin:

Hmmmm, ved ikke lige hvordan jeg skal få det i ham  :unsure

 

B12 synes jeg at jeg læste at det er en myte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm, ved ikke lige hvordan jeg skal få det i ham :unsure

B12 synes jeg at jeg læste at det er en myte?

Næh det ved jeg heller ikke, det smager ikke ret godt. :rolleyes Personligt kan jeg godt godt lide det, rystet sammen med en koldpresset rapsolie til salat, men det er måske stadig ikke mega børnevenligt :unsure

Ved ikke om b12 er en myte, men det stemmer overens med min egen erfaring. Jeg har tidligere været sådan i mangelfarezonen, og tager derfor "overdosis" nu. Og tidligere fik jeg monster mange myggestik, men nu er det sjældent... Om det er et tilfælde ved jeg selvfølgelig ikke :)

Men altså, jeg ville godt turde give ham B12 for at prøve det af. Det er jo vandopløseligt, så hvis han får for meget, tisser han det bare ud :D Og solaray laver en tablet, der kan tygges og smager af kirsebær :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tigermyg hernede og paa ferie ved Venedig er der saa ikke tigermyg, men nogle smaa myg, som er meget hurtige til at stikke og giver store maerker, der kloer voldsomt. 

 

Hernede bruger jeg til forebyggelse en stift fra Autan (Family) og at give b-vitaminholdig (f.eks. Omnimini) vitaminpille. Vi har ogsaa installeret myggenet for vinuet i alle rum, som kan traekkes op og ned, hvilket hjaelper rigtig meget. 

 

Naar skaden er sket skal der helst ikke kradses, men straks duppes med ammoniakholdig afterbite/stift/roll on. Jeg har flere versioner og til Noah bruger jeg en, der ogsaa indeholder Aloe Vera. Hvis ikke, du kan finde den slags i Danmark, saa sig til. Det er det eneste, der er effektivt nok til at faa myggestik til at forsvinde hurtigt og uden kloe/smerte. 

Jeg har ogsaa held med Bachs Rescue Remedy cremen, men det er ikke effektivt som ammoniakholdige produkter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ajax rengøringsmiddel kan tage kløen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv allergi overfor myg og hæver helt vildt op når jeg bliver stukket. Jeg har haft held med akupunktur! Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er en mand i Aalborg der laver akupunktur mod myggestik. Jeg har fået det to gange på de sidste 7-8 år, og jeg har faktisk ikke haft særlig mange myggestik og jeg har ikke haft nogen der er hævet op! 

 

EDIT: http://aalborgakupunktur.dk/myggestik.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stillet en skål med eddike på Aksels værelse, og min mand har støvsuget grundigt deroppe og været alle kroge igennem. Han fandt kun en enkelt myg, men vi krydser for at det var nok.

Imorgen skal jeg til Aalborg, så der vil jeg kigge efter nogen af de ting, I nævner, hvis jeg forhåbentlig får tid. Jeg har ihvertfald lige skrevet en liste med forslag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv allergi overfor myg og hæver helt vildt op når jeg bliver stukket. Jeg har haft held med akupunktur! Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er en mand i Aalborg der laver akupunktur mod myggestik. Jeg har fået det to gange på de sidste 7-8 år, og jeg har faktisk ikke haft særlig mange myggestik og jeg har ikke haft nogen der er hævet op!

EDIT: http://aalborgakupunktur.dk/myggestik.html

Det tror jeg at jeg har læst dig anbefale før faktisk. Hmm, eller måske er det en anden der har nævnt det? Nå, det kan jeg ikke lige huske, men jeg har ihvertfald haft overvejet det, og kom så bare fra det igen. Så tak for at minde mig om det :)

Men mon ikke det er lige voldsomt nok til en 2-årig? Kunne din Elliot gøre det, tror du? Jeg har ingen erfaring med akupunktur, så aner i bund og grund intet om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg at jeg har læst dig anbefale før faktisk. Hmm, eller måske er det en anden der har nævnt det? Nå, det kan jeg ikke lige huske, men jeg har ihvertfald haft overvejet det, og kom så bare fra det igen. Så tak for at minde mig om det :)

Men mon ikke det er lige voldsomt nok til en 2-årig? Kunne din Elliot gøre det, tror du? Jeg har ingen erfaring med akupunktur, så aner i bund og grund intet om det

 

Aner det ikke.. Og jeg ved egentlig heller ikke om han gør det på små børn? Men jeg tror faktisk godt Elliot kunne. Han kan i hvert fald sidde helt stille og få nusset tæer når han har fået zone. Og hvis man så har ipad med postmand per osv., så kan det nok lade sig gøre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER