Oprettet November 8, 2015 Den store barnevogns/combivognsjagt er gået i gang, men vi er helt på bar bund og bliver kun mere forvirret jo mere vi læser og spørger. Vi vil gerne have en barnevogn som er nem at køre med i byen og kan klappes sammen da vi har en lille bil og har derfor overvejet Emmaljunga. Vi har også overvejet at købe en klapvogn fra Emmaljunga som kan rumme en lift, som vi kan bruge på farten og have en gammel stor barnevogn som kan bruges i haven til at sove ude. Puha jeg synes der er mange muligheder. Hvad har I gjort? Vores lille pige kommer midt i marts. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2015 Vi har gjort som du foreslår - startet med at købe klapvogn + lift og så først anskaffet os en barnevogn senere. Det har fungeret rigtig fint og det er så rart kun at skulle have plads til en lille vogn i bilen. Jeg har været sygt glad for drejelige forhjul, når man er vant til det, så er barnevogne lige pludselig nogle store skrumler at køre rundt med ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2015 Den store barnevogns/combivognsjagt er gået i gang, men vi er helt på bar bund og bliver kun mere forvirret jo mere vi læser og spørger. Vi vil gerne have en barnevogn som er nem at køre med i byen og kan klappes sammen da vi har en lille bil og har derfor overvejet Emmaljunga. Vi har også overvejet at købe en klapvogn fra Emmaljunga som kan rumme en lift, som vi kan bruge på farten og have en gammel stor barnevogn som kan bruges i haven til at sove ude. Puha jeg synes der er mange muligheder. Hvad har I gjort? Vores lille pige kommer midt i marts. Hvor længe regner du med at vognen skal bruges til at sove i? Du siger at i har en lille bil, hvor lille? Skal i køre meget med barnevognen? Mange af de store vogne kan jo slås meget sammen så de kan være i en helt lille bil, men vi skal f.eks. have hjulene af vores Odder. Er ikke svært eller noget men ville være irriterende dagligt. Du siger nem at køre i by, så vil jeg anbefale drejelige hjul. Men synes du skal tage i henholdsvis babysam og se på Odder/Emmaljungavognene både i combiudgave og "orginal". Derudover gå i ønskebørn og se på en Baby Jogger City Elite, hvilket er en klapvogn, men som der så kan stå en lift i. Selve klapvognen kan også ligges ned og er rigtig lækker, men tænker at den er kold at sove ude i om vinteren. Men afhænger jo også af hvornår i mener at han/hun er stor nok til en klapvogn. altså det hedder sig at de skal kunne sidde stabilt selv, men mange fra min mødregruppe begyndte på klapvogn da de små var omkring 6 måneder, men bruger jo så stadig barnevognen til at sove i. Men er ikke sundt for de smås ryg hvis de ikke sidder stabilt, og du kan jo risikerer at han/hun vokser ud af liften før end de kan sidde selv (vi droppede liften da vores datter var 4 måneder. Hun kunne sagtens have ligget i længere, men syns at det blev meget klemt når hun sprallede med arme og ben, og synes ikke at hun var stor nok til klapvogn der ligefrem) Men ja hvis du har flere konkrete spørgsmål må du endelig sige til, for afhænger jo meget af hvilke ønsker man har, også til pris, om hvilken man skal vælge. Jeg er ved at skrive speciale om barnevognene så tror vi overblik er rimelig godt på markedet:). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2015 Hvor længe regner du med at vognen skal bruges til at sove i? Du siger at i har en lille bil, hvor lille? Skal i køre meget med barnevognen? Mange af de store vogne kan jo slås meget sammen så de kan være i en helt lille bil, men vi skal f.eks. have hjulene af vores Odder. Er ikke svært eller noget men ville være irriterende dagligt. Du siger nem at køre i by, så vil jeg anbefale drejelige hjul. Men synes du skal tage i henholdsvis babysam og se på Odder/Emmaljungavognene både i combiudgave og "orginal". Derudover gå i ønskebørn og se på en Baby Jogger City Elite, hvilket er en klapvogn, men som der så kan stå en lift i. Selve klapvognen kan også ligges ned og er rigtig lækker, men tænker at den er kold at sove ude i om vinteren. Men afhænger jo også af hvornår i mener at han/hun er stor nok til en klapvogn. altså det hedder sig at de skal kunne sidde stabilt selv, men mange fra min mødregruppe begyndte på klapvogn da de små var omkring 6 måneder, men bruger jo så stadig barnevognen til at sove i. Men er ikke sundt for de smås ryg hvis de ikke sidder stabilt, og du kan jo risikerer at han/hun vokser ud af liften før end de kan sidde selv (vi droppede liften da vores datter var 4 måneder. Hun kunne sagtens have ligget i længere, men syns at det blev meget klemt når hun sprallede med arme og ben, og synes ikke at hun var stor nok til klapvogn der ligefrem) Men ja hvis du har flere konkrete spørgsmål må du endelig sige til, for afhænger jo meget af hvilke ønsker man har, også til pris, om hvilken man skal vælge. Jeg er ved at skrive speciale om barnevognene så tror vi overblik er rimelig godt på markedet:). Tak for svar, og sejt specialeemne. Vi vil gerne have hun skal kunne sove udenfor så længe som muligt og ved godt det kræver en stor barnevogn. Derfor har vi overvejer løsningen med klapvogn/vombivogn og så en ekstra ældre barnevogn der bare kan stå i haven.Vi har en Peugeot 107, så der er meget lille bagagerum. Jeg synes det er svært at foruse hvor meget man skal køre rundt med den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2015 Tak for svar, og sejt specialeemne. Vi vil gerne have hun skal kunne sove udenfor så længe som muligt og ved godt det kræver en stor barnevogn. Derfor har vi overvejer løsningen med klapvogn/vombivogn og så en ekstra ældre barnevogn der bare kan stå i haven.Vi har en Peugeot 107, så der er meget lille bagagerum. Jeg synes det er svært at foruse hvor meget man skal køre rundt med den. vores lift har liggemål på 78*30, såhvis man gik kombi ville jeg gå efter en med længest muligt, og så kunne se når han/hun vokser ud af den om i skal have en stor ekstra til at sove i. Personligt syntes jeg at breden var største problem her. Vil sige i skal ta et kig på Emmaljunga edge duo (liggemål 80*35) (http://www.babysam.dk/edge-duo-combi-kombibarnevogn-2016-black) Odder City Duo (liggemål 79*32) - Er en 2015 model så svært at have erfaringer med den, men har leget en del med den og synes den er lækker (http://www.babysam.dk/zip-city-duovogn-lift-klapvognssaede-madras-sort-hvid) Baby jogger city elite med lift - Klapvognsdelen kan dog ikke vendes så barnet kigger på moren, hvilket jeg ser som et problem når barnet er så lille. Ved ikke om den kan i liftudgaven. (http://www.pixizoo.dk/babyjogger-city-elite-single-sort-klapvogn?gclid=CjwKEAiAgvyxBRDmuviAj67g-XQSJABTLMcHr2tMEMiYjoPSeTP8q1g-SzVRCxabaMep_mJOfBSqyxoCGIrw_wcB) Kan ses i Ønskebørn men ja billigst på linket:) Disse er alle tre høj kvalitet, hvilket også kan ses af prisen:). Man kan jo også sagtens få billigere produkter, men disse er ihvertfald gennemtestet og kan klare flere børn :). Alternativt hvis du gerne vil have en stor barnevogn som kan klappes meget sammen så kig på Stork fra Ønskebørn. Og lige test i butikken om den kan komme ind og ud af bilen :) Selve stellet kan foldes rigtig meget sammen, men kassen er jo stadig lang, så ikk sikkert den kan være i bilen :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 8, 2015 Vi har en Odder zip, den kan være i bagagerummet på en c1'er :) men den har så ikke drejelige forhjul :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2015 Vi har en Odder zip, den kan være i bagagerummet på en c1'er :) men den har så ikke drejelige forhjul :( :ditto bare med en Stork :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2015 Vi har en Renault Captur og kan godt have vores Odder i baggagerummet, uden at klappe kassen sammen, men kræver stadig at vi piller hjulene af hver gang, og ville jeg da gerne ha' været foruden, især når det er vådt eller sjap udenfor. Og selve barnevognskassen skal lige vinkles for at kunne være der, da bilen ikke er super bred, men er jo altså ikke en mikrobil. For ja både odder og stork kan være i meget små biler, men hvis man skal bruge 5 min. på at klappe alt sammen hver gang (og man vel og mærke køre meget) er det jo irriterende. Hvis man kun køre få gange er det jo netop ikke et problem :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2015 Vi fik en stoooor, fin barnevogn af mine foraeldre, da vi skulle have Noah. Den er stor, dansk og alletiders laekre Basson, model Grande, sjovt nok. Den er naermest som ny... Vi koebte nemlig ogsaa en brugt Teutonia Mistral, model DK(med 4 store jul, faas ogsaa med drejehjul). Deri kan der staa en stor, fin Odderlift, saa det blev den, vi primaert brugte og den, vi altdi havde med ud/i bilen. Det er virkelig svaert at kende sit helt reelle behov, men lige til Noah kunne vi sagtens have undvaeret barnevognen. Jeg haaber saadan at have et sted at stille en lille ny ud, naar den tid kommer og saa kommer barnevognen jo til sin ret. Ellers maa jeg sende den op til jer, maaske, ha ha :) Teutonia Mistral kan vendes i et snuptag, saa barnet vender den ene eller den anden vej. Det er jeg super glad for og det er noget stabilt klapvognshejs. Jeg ved, at mange ogsaa er glade for Emmaljungas klapvogne, saa det er vel en smagssag. Jeg synes ogsaa City Elite er ret laekker og den er i hvert fald topsmart at rejse med! Men der ville jeg lige undersoege det i helt til bunds med hensyn til lift, hvordan den kan vende osv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2015 Ja, der var Noah jo en lille fis, der sov i sin lift til han var 5-6 maaneder. En puttefis, ganske vist :) I Danmark ville jeg maaske ogsaa hellere kigge efter en barnevognsloesning til bilen.... tror jeg.... Det handler ogsaa om, at det er noget koldere i Danmark end hernede, saa de skal helst ligge i en kasse og i lae. Vi havde jo saa liftmadrassen lagt i Teutonia i en periode. Og han har sovet lur indenfor, Det kan hurtigt blive en dyr affaere at skulle re-investere i et koeretoej, fordi det oprindelige ikke passer til behovet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2015 Behov er jo forskellige! Vi kunne aldrig have klaret os uden en barnevogn med laaaaangt liggemål. Min 1 meter lange dreng ligger stadig i sin barnevogn hver dag ;) Han flyttede forresten ud af liften lige inden 3 mdr (mener jeg, ih hvor jeg savnede den i starten!). Vi havde en minibil i starten af hans liv og det var noget juks at vores Emmaljunga ikke kunne være der <_< Men der havde ikke kunne været noget som helst i den bil. Vi har en Emmaljunga, for den var pææææn synes jeg! Men sikke dog noget SKRAMMEL! Vi har godt nok brugt den meget, men den er heller ikke 10potter pis værd efter kun 2,5 år i brug :O Så vi har set os nødsaget til at finde en anden. Så nu går vi og venter på en Stork, som er opbygget temmelig meget på samme måde som Odder. Den er den mindste af de største, forstået på den måde, at den har det helt store liggemål (som Emma og Odder), men kan klappes mest sammen og fylde mindst. (At det så er irrelevant i vores nye familiecontainer af en bil, er en anden sag ;) ). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 12, 2015 Vi bor i Sverige og her bruger man slet ikke de kæmpe store barnevogne... Vi har en Emmaljunga kombivogn og den fungere fint til vores behov hvor den både skulle være nem at tage med i bilen (vi har en stor Volvo så pladsen er ikke noget vi har bekymret os om) og den skulle være let at have med i tog og bus når jeg selv skal rundt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 12, 2015 Det goer man jo heller ikke hernde i Italien, saa det ser sjovt ud at vade rundt med det skrummel af en barnevogn, vi koebte! Men i Danmark sover de jo bare ude i lang tid, saa det er naesten umuligt at klare sig uden langt liggemaal... Anyway... Del dette indlæg Link to post Share on other sites