NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

er der nogen der ved om der er oprettet terminsgruppe på fb? :rolleyes

Der er en Facebook terminsgruppe for juni /juli :) Men den er vidst hemmelig så du kan ikke søge på den :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Er godt nok ramt af kvalme for tiden. Kaster slet ikke op, men den der underliggende kvalme er der bare hele tiden, og jeg har lyst til at spise noget salt for at modarbejde den nærmest konstant. Heldigvis er der ikke noget mad jeg slet ikke kan denne gang - sidst blev jeg nærmest vegetar mm kødet var godt gemt. 

Jeg nævnte for min mand at jeg overvejede om vi skulle have en scanning før jul, siden NF sandsynligvis bliver efter jul. Vi vil prøve at vente til vi ved hvornår vi kan få NF og så tage beslutningen der, men det havde også været rart at bare have en dato at gå at glæde sig til (og blive nervøs over) allerede nu. 

På mandag skal jeg til læge og så bliver der da endelig sat gang i den bestilling til NF - det betyder bare meget. Heldigvis går tiden stærkt denne gang, og det satser jeg på den gør lige indtil jul i hvert fald :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er godt nok ramt af kvalme for tiden. Kaster slet ikke op, men den der underliggende kvalme er der bare hele tiden, og jeg har lyst til at spise noget salt for at modarbejde den nærmest konstant. Heldigvis er der ikke noget mad jeg slet ikke kan denne gang - sidst blev jeg nærmest vegetar mm kødet var godt gemt.

Jeg nævnte for min mand at jeg overvejede om vi skulle have en scanning før jul, siden NF sandsynligvis bliver efter jul. Vi vil prøve at vente til vi ved hvornår vi kan få NF og så tage beslutningen der, men det havde også været rart at bare have en dato at gå at glæde sig til (og blive nervøs over) allerede nu.

På mandag skal jeg til læge og så bliver der da endelig sat gang i den bestilling til NF - det betyder bare meget. Heldigvis går tiden stærkt denne gang, og det satser jeg på den gør lige indtil jul i hvert fald :)

Altså jeg satser stærkt på en NF inden jul - er 10+0 i dag! Men hvis det skal være inden 13+6, så er d. 30/12 - sidste mulige dag, så mon ikke det bliver før den 24/12! Tror ikke de vil have så mange ind mellem jul og nytår!

Hvor langt er du nu? Er på fra mobilen, så kan ikke lige se det :)

Jeg har også selv den ledeste konstante kvalme og har også kastet op et par gange! Har ingen appetit og har nu tabt 1 kg de sidste 14 dage (men jeg har også en BMI på 29, så det gør ikke så meget!).

Håber på at alle os kvalmeramte slipper fri her efter uge 12 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er kun 8+5 i dag. 

Hmm, nu var jeg lige nødt til at regne efter. Jeg rammer 11+4 (er det ikke den tidligste dag?) den 23.december og 13+6 den 8.januar. Så det mest sandsynlige er vel at de prøver sig med en tid den første uge i januar. Der kan jeg så bare hverken onsdag, torsdag eller fredag... Så jeg håber nok stadig på at de gider at tage mig ind mellem jul og nytår, det havde bare passet fint. 23.december kan jeg vist ligeså godt glemme alt om ;) 

Så hvis vi går ud fra at NF bliver enten mellem jul og nytår eller først i januar, ville i så helst tage en tryghedsscanning 17/18.december (10+6) eller 23.december (11+4)? Og ville i overveje at betale 500 kr ekstra for at få den lavet om til NF i det private, så man kunne fortælle det til familien til jul? Jeg synes det er lidt dyrt og egentlig unødvendigt, men det er godt nok svært at holde det hemmeligt over juledagene med den mave jeg render rundt med og den alkohol jeg takker nej til...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og Betty: Forstår godt du satser på før jul, der skulle også være større chance for dig nu du er 2 uger længere henne end mig! 

Jeg tvivler stærkt på jeg har tabt mig - har ikke turde veje mig i lang tid - måske jeg burde samle mod til det snart. Jeg var jo endelig nede på før-graviditetsvægt igen, og nægter pure at tage ligeså meget på som sidst! Men helt hvordan jeg skal klare det ved jeg ikke, indtil videre følger jeg vist meget samme mønster desværre...Jeg tænker at jeg må kigge på det efter jul ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er kun 8+5 i dag.

Hmm, nu var jeg lige nødt til at regne efter. Jeg rammer 11+4 (er det ikke den tidligste dag?) den 23.december og 13+6 den 8.januar. Så det mest sandsynlige er vel at de prøver sig med en tid den første uge i januar. Der kan jeg så bare hverken onsdag, torsdag eller fredag... Så jeg håber nok stadig på at de gider at tage mig ind mellem jul og nytår, det havde bare passet fint. 23.december kan jeg vist ligeså godt glemme alt om ;)

Så hvis vi går ud fra at NF bliver enten mellem jul og nytår eller først i januar, ville i så helst tage en tryghedsscanning 17/18.december (10+6) eller 23.december (11+4)? Og ville i overveje at betale 500 kr ekstra for at få den lavet om til NF i det private, så man kunne fortælle det til familien til jul? Jeg synes det er lidt dyrt og egentlig unødvendigt, men det er godt nok svært at holde det hemmeligt over juledagene med den mave jeg render rundt med og den alkohol jeg takker nej til...

Jeg ville nok tage en tryghedsskanning d. 17/18 og så bruge den til at fortælle familien ift. overraskelse og problematikken med alkohol!

Men jeg er nok også af den opfattelse af, at hvis der er noget galt til NF, så ville jeg have brug for familien!

Men er fosteret som det skal være 10+0, så er oddsene ret så gode!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og Betty: Forstår godt du satser på før jul, der skulle også være større chance for dig nu du er 2 uger længere henne end mig!

Jeg tvivler stærkt på jeg har tabt mig - har ikke turde veje mig i lang tid - måske jeg burde samle mod til det snart. Jeg var jo endelig nede på før-graviditetsvægt igen, og nægter pure at tage ligeså meget på som sidst! Men helt hvordan jeg skal klare det ved jeg ikke, indtil videre følger jeg vist meget samme mønster desværre...Jeg tænker at jeg må kigge på det efter jul ;)

Jeg håber også på at vægten ikke stiger så meget, da jeg i forvejen har lidt for meget på sidebenene ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er kun 8+5 i dag.

Står meget i samme situation som dig. Jeg er 8+4 (dog tror jeg selv kun 8+0 hvilket stemmer overens med tidlig scanning sidste uge).

Vi har fået til tid NF den 5. Januar først. Jeg vælger at få en scanning den 22 december regner jeg med så vi kan fortælle familien det til jul. Har ogsåo vervejet privat NF, men blodprøven kommer ofte oven i i pris så det blir ret dyrt. Tænker de kan se rigtig mange ting til en alm scanning som kan give ro nok til at fortælle familien det dagen efter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu havde vi jo desværre ikke andet valg, end selv at betale for NF scanning og blodprøve. Sidstnævnte koster 500-600 kroner og scanningen i sig selv mellem 900 og 1200 de steder jeg har haft tjekket (København), bare lige til praktisk info.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiii :yay Jeg har fået tid til nakkefoldscanning d. 22/12 :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu kaster jeg op :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg også gjort 3 dage i denne uge :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg også gjort 3 dage i denne uge :boo

Øv :(

Jeg er virkelig også dårlig, men har dog ikke kastet op endnu

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv :(

Jeg er virkelig også dårlig, men har dog ikke kastet op endnu

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiii :yay Jeg har fået tid til nakkefoldscanning d. 22/12 :loveshower

Fed dag!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skete det :( midt i aftensmaden måtte jeg ud til toilettet og kaste op

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skete det :( midt i aftensmaden måtte jeg ud til toilettet og kaste op

Åh ikke os dig!! Vi er da en køn flok :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kan det vidst undskyldes med roskildesyge - har ikke lavet andet siden jeg opdaterede end at sove og kaste op og have tyndskid.. Fuck jeg har det ringe!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kan det vidst undskyldes med roskildesyge - har ikke lavet andet siden jeg opdaterede end at sove og kaste op og have tyndskid.. Fuck jeg har det ringe!

Det er så tarveligt! :prik God bedring søde.. :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føj :(

Rigtig god bedring

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ikke os dig!! Vi er da en køn flok :(

Ja det må man sige. Har kun kastet op en gang før i dag og det var pga slim i halsen, som jeg ikke kunne komme af med

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha piger! Nu topper jeg lige jer alle! Kvalme, opkast og nu en søn hjemme med skoldkopper :(

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER