Oprettet October 30, 2015 Ladies, help :help Jeg skal i morgen deltage i mit orkesters 20 års jubilæum, hvor der er stor koncert og efterfølgende fælles spisning for alle nuværende og tidligere medlemmer. Til spisningen er det meningen at man medbringer en ret hver og så er der ellers buffet med alt det medbragte. Jeg har brug for hjælp til at finde en ret: -den skal gerne være nem at lave -den skal (helst) kunne klare ikke at være på køl fra kl. ca. 12.30 og til spisning ved 17.30-18-tiden Har I nogle forslag til en kulinarisk udfordret? :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2015 Jeg tænker lidt på en tærte af en slags. Men jeg har aldrig lavet tærte før, så ved ikke hvad der virker og hvad der er 'nemmest' (eller i hvert fald sværest at ødelægge :lol ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2015 Madtærter bagt i tarteletter er nemt og smager virkelig godt. Tærtefyld laves af afdryppe yoghurt, æg, ost og f.eks. skinke og porrer. - kan komme med opskrift, hvis det er. Ift. holde sig uden for køleskab. Ja jo... Det kommer dybest set an på hvor pivet man er. På restaurant ville du ikke slippe af sted med at lade maden stå ude så længe. Kunne det ikke evt. stå udenfor? Så ville det i hvert fald stå kølig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2015 Madtærter bagt i tarteletter er nemt og smager virkelig godt. Tærtefyld laves af afdryppe yoghurt, æg, ost og f.eks. skinke og porrer. - kan komme med opskrift, hvis det er. Ift. holde sig uden for køleskab. Ja jo... Det kommer dybest set an på hvor pivet man er. På restaurant ville du ikke slippe af sted med at lade maden stå ude så længe. Kunne det ikke evt. stå udenfor? Så ville det i hvert fald stå kølig. Ej, det var smart med tarteletterne :super opskrift ville være fedt, jeg er simpelthen en skovl til madlavning, så har ikke det der 'lidt af det og en skvis af noget andet' og så ender det med magi :lol med mig ender det oftest i skraldespanden når jeg prøver uden opskrift! :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2015 Og ville jeg mon kunne lave det i dag uden at de ville blive fesne af den årsag? :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2015 Ej, det var smart med tarteletterne :super opskrift ville være fedt, jeg er simpelthen en skovl til madlavning, så har ikke det der 'lidt af det og en skvis af noget andet' og så ender det med magi :lol med mig ender det oftest i skraldespanden når jeg prøver uden opskrift! :lol Denne mængde gælder til 2 pakker tarteletter. Jeg plejer at købe de billige riflede, fordi jeg synes, de andre bliver for meget "brød". 1 liter yoghurt, som afdryppes i et kaffefilter (Jeg plejer at bruge letmælksyoghurt) 3 porrer i tynde skiver 200 g. skinke i strimler hvidløg, salt, peber, oregano, evt lidt chili, efter smag 1 pose revet ost 2 æg Porrer snittes og ristet på panden til det falder sammen. Steg skinkestrimlerne med. Bland det i den afdryppede yoghurt Smag til med salt, peber, oregano, hvidløg og evt. lidt chili Hæld osten i Smag evt til igen Når du har smagt til, så bland de 2 æg i - så slipper du for at smage på rå æg, hvis du er lidt pivet med det - ligesom mig ;) Fordel fyldet i tarteletterne og bag dem 20-30 minutter i ovnen ved 180 grader varmluft. De er færdige, når de har fået farve. Jeg tror ikke, du kan nå at dryppe yoghurten nok af i dag. Men du kan sagtens stege porrer og skinke og så lige røre det sammen og bage det i morgen. Det har jeg gjort før, når jeg var lidt presset på tiden. Det fungerede fint. Del dette indlæg Link to post Share on other sites