Guest

Hjælp fra en vinkender?

18 indlæg i dette emne

Anders skal have en tjener proptrækker af os piger i julegave, en rigtig god en, en feinsmecker fancy en. Men jeg aner ABSOLUT intet om skidtet! Nogen det har en ide om hvad mærke jeg skal gå efter?

Budget er ca 500kr.

Det må godt være billigere og så køber vi noget vin ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte en helt enkel og klassisk proptrækker fra Zwilling (J.A. Henckels), da jeg startede som tjener i 2003. Jeg var tjener som studiejob (10-20 timer/uge) i 3 år og har aldrig ejet en anden proptrækker end den. Den ligger stadig ude i skuffen og har aldrig svigtet. Jeg vil skyde på den kostede 250-300 kr. den gang.

 

Jeg kan jo af gode grunde ikke finde den samme, for den laves sikkert ikke mere i præcis den model, men jeg har fundet et par alternativer jeg ville gå efter :)

Jeg vil klart anbefale en folde-model. Altså sådan en der kan foldes ud som en lommekniv og sidde fast i et forklæde. Min er ren metal, men det er den her 'slags' jeg tænker:

http://royaldesign.dk/viewitem.aspx?ID=99755

 

Her er der lidt flere at vælge imellem og siden taget i betragtning, bør det også være gode køb, selvom det ikke er Zwilling ;) 

http://www.klubvin.dk/vintilbehor/proptraekker.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en helt enkel og klassisk proptrækker fra Zwilling (J.A. Henckels), da jeg startede som tjener i 2003. Jeg var tjener som studiejob (10-20 timer/uge) i 3 år og har aldrig ejet en anden proptrækker end den. Den ligger stadig ude i skuffen og har aldrig svigtet. Jeg vil skyde på den kostede 250-300 kr. den gang.

Jeg kan jo af gode grunde ikke finde den samme, for den laves sikkert ikke mere i præcis den model, men jeg har fundet et par alternativer jeg ville gå efter :)

Jeg vil klart anbefale en folde-model. Altså sådan en der kan foldes ud som en lommekniv og sidde fast i et forklæde. Min er ren metal, men det er den her 'slags' jeg tænker:

http://royaldesign.dk/viewitem.aspx?ID=99755

Her er der lidt flere at vælge imellem og siden taget i betragtning, bør det også være gode køb, selvom det ikke er Zwilling ;)

http://www.klubvin.dk/vintilbehor/proptraekker.html

Ih du er god :yay :glad :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih du er god :yay :glad :tak

:kiss 

(og gå for alt i verden uden om dem med nogen form for plastic. Træ og metal er vejen frem!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

(og gå for alt i verden uden om dem med nogen form for plastic. Træ og metal er vejen frem!)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har proptrækker i præcis samme stil som dem Susanne linker til, jeg kan ikke lige huske mærket, og vi er meget begejstret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tiltuskede mig sådan en "folde-knivs"-proptrækker dengang jeg arbejdede som tjener ved siden af studiet. Og den har jeg været SÅ glad for. Den holder og holder og holder og så er den god når man skal åbne mange flasker på en gang :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud jeg glæder mig til at kunne drikke rødvin igen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud jeg glæder mig til at kunne drikke rødvin igen....

Også her :D

Jeg savner ikke at drikke mig fuld til fester (ok, det ville jeg heller ikke normalt gøre), men savner virkelig et godt glas rødvin med min kæreste til lækker mad!

Det var heldigt jeg lige kiggede i denne tråd, for nu fandt jeg på julegave til min kæreste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud jeg glæder mig til at kunne drikke rødvin igen....

:ditto :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud jeg glæder mig til at kunne drikke rødvin igen....

:ditto Har lige tænkt det her til aften, da jeg måtte nøjes med et mini-sip af Sørens Amarone til lasagnen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud jeg glæder mig til at kunne drikke rødvin igen....

:ditto

Det er vildt provokerende når man bare kan dufte den der gode vin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Har lige tænkt det her til aften, da jeg måtte nøjes med et mini-sip af Sørens Amarone til lasagnen <_<

Du skulle have taget en større tår. Måske du kan drikke hende ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skulle have taget en større tår. Måske du kan drikke hende ud ;)

Vi funderede over, hvorvidt det ville få hende til at blive eller skynde sig ud. Vi blev enige om det er fifty-fifty :P :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud jeg glæder mig til at kunne drikke rødvin igen....

:ditto Det var ikke helt nemt at nøjes med en lille mikrotår af Cs glas, da han fik vinmenu til maden i torsdags. Fik nogle gode mocktails, men alligevel :rolleyes

Alt andet spiritus kan jeg uden problemer undvære, men et godt glas vin, til god mad i godt selskab, den er værre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt jer gravide med at savne vinen. Da jeg var gravid var vi til bryllup, hvor gommen er vin sommelier og uddannet  både kok og tjener, maden var nøje udvalgt og sammensat med hans fint indkøbt vin og champagne, need I say more end det var en lang aften på postvand  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han går op i mærker så tyer dem der arbejder med vin til mærket Lauguiole :)

Den har min mand og den er super god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han går op i mærker så tyer dem der arbejder med vin til mærket Lauguiole :)

Den har min mand og den er super god :)

Det tror jeg ikke men vil da lige kigge på det :) jeg tror jeg finder en af dem til 3-400kr og så en vin - jeg VED han bliver glad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER