Oprettet October 21, 2015 Mangler inspiration til playlisten! Har en masse up beat og feel good men mangler til den der playliste man sætter på når man smækker sig på sofaen og lukker øjnene og er eftertænksom! Så håber i vil hjælpe: Hvilken sang er efter DIN mening den smukkeste?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg ELSKER!!! Halelujah sangen, der er virkelig mange der synger den smukt, men den version i Shrek (jeg ved ikke om det er originalen) er og bliver favoritten! Edit: https://m.youtube.com/watch?v=v4tYJdDj3_8 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg ELSKER 'Ebony & Ivory' af Stevie Wonder. Smukt budskab, smuk stemme, smukke harmonier. Mmmm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 'Into my arms' af Nick Cave! Gik op af kirkegulvet til den til vores bryllup.. :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Hehe - blev du inspireret af Tim? ;) Når det skal være nede i tempo, så hører jeg: Teitur: Josephine (faktisk hele det første album, der hedder 'Poetry & Airplanes) Tim C´s Low key late night session: Der er mange gode ;) Elton John: Your song Det meste med John Mayer - især Continuum-pladen Og nej, jeg kan ikke vælge EEN sang :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg ELSKER!!! Halelujah sangen, der er virkelig mange der synger den smukt, men den version i Shrek (jeg ved ikke om det er originalen) er og bliver favoritten! Edit: https://m.youtube.com/watch?v=v4tYJdDj3_8 Det er ikke originalen ;) Originalen er skrevet og sunget af Leonard Cohen i 1984 - https://www.youtube.com/watch?v=ttEMYvpoR-k Den er dog bedst kendt i Jeff Buckley´s version fra 1994 - https://www.youtube.com/watch?v=y8AWFf7EAc4&list=RDy8AWFf7EAc4#t=0 (hvilket altid til være min favoritversion!) Steffen Brandt og Tina Dickow lavede en dansk version på Leonard Cohen tribute-pladen fra 2004 - https://www.youtube.com/watch?v=iExEpI_DkVc Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Gary Jules: "Mad World" Kate Bush: "Snowed in at Wheeler Street" Anouk: "Michel" Johnny Cash: "Hurt" (ret dyster og et cover af Nine Inch Nails, men alligevel :) ). Hvis jeg kun må vælge én, så skal det være Kate Bush, tror jeg :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg kan ikke kun vælge én :blush Anne Linnet "Forårsdag" (og meget andet Anne Linnet... Ingen anden drøm, smuk og dejlig, lattermild og gavmild) Heartbeats af ham der José et-eller-andet Små Stød af Panamah Cocoon og So Broken af Bjørk All I Need og You Make it Easy af Air Backwards af Lars HUG og Lisa Eckdahl Blød indeni af Thøger Dixgaard Chasing Pavements af Adele Falling Julee Cruise (soundtrack fra twin peaks med sang - så fint!) Rocket Brothers og Splittet til atomer af Kashmir Streets of Love af Rolling Stones John Lennon Beautiful Boy "Belfast" med Orbital er også meget smuk, men uden sang. Det samme med Albatros af Fleetwood Mac, generelt soundtracket fra Amelie og Mobys "Porcelain". Og så vil jeg slå et slag for "Little Fluffy Clouds" af The Orb, som er med beat men alligevel får mig til at slappe af og tænke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Det er ikke originalen ;) Originalen er skrevet og sunget af Leonard Cohen i 1984 - Den er dog bedst kendt i Jeff Buckley´s version fra 1994 - (hvilket altid til være min favoritversion!)Steffen Brandt og Tina Dickow lavede en dansk version på Leonard Cohen tribute-pladen fra 2004 - Tak :kiss Åh ja den danske er også så fin! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg kan ikke kun vælge én :blush Anne Linnet "Forårsdag" (og meget andet Anne Linnet... Ingen anden drøm, smuk og dejlig, lattermild og gavmild) Heartbeats af ham der José et-eller-andet Små Stød af Panamah Cocoon og So Broken af Bjørk All I Need og You Make it Easy af Air Backwards af Lars HUG og Lisa Eckdahl Blød indeni af Thøger Dixgaard Chasing Pavements af Adele Falling Julee Cruise (soundtrack fra twin peaks med sang - så fint!) Rocket Brothers og Splittet til atomer af Kashmir Streets of Love af Rolling Stones "Belfast" med Orbital er også meget smuk, men uden sang. Det samme med Albatros af Fleetwood Mac, generelt soundtracket fra Amelie og Mobys "Porcelain". Og så vil jeg slå et slag for "Little Fluffy Clouds" af The Orb, som er med beat men alligevel får mig til at slappe af og tænke. Åh ja - Rocket Brothers og Backwards er totalt også på min liste! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg kan ikke kun vælge én :blush Anne Linnet "Forårsdag" (og meget andet Anne Linnet... Ingen anden drøm, smuk og dejlig, lattermild og gavmild) Heartbeats af ham der José et-eller-andet Små Stød af Panamah Cocoon og So Broken af Bjørk All I Need og You Make it Easy af Air Backwards af Lars HUG og Lisa Eckdahl Blød indeni af Thøger Dixgaard Chasing Pavements af Adele Falling Julee Cruise (soundtrack fra twin peaks med sang - så fint!) Rocket Brothers og Splittet til atomer af Kashmir Streets of Love af Rolling Stones "Belfast" med Orbital er også meget smuk, men uden sang. Det samme med Albatros af Fleetwood Mac, generelt soundtracket fra Amelie og Mobys "Porcelain". Og så vil jeg slå et slag for "Little Fluffy Clouds" af The Orb, som er med beat men alligevel får mig til at slappe af og tænke. Jeg er helt med på "forårs dag" og vil i den sammenhæng nævne "tabt mit hjerte" - især måske Sys Bjerres (var det ikke hende?) version fra (edit:) toppen af poppen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Og Imagine og Happy Christmas War is Over af Lennon :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Apropos Lennon, så kommer der lige 2 Tim-sange mere :blush Godt nok McCartney, men stadig Beatles ;) Oh my love Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Mads Langer: Overgir mig langsomt (kan faktisk godt give mig gåsehud!) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 "Chasing cars" af snow patrol John legends "all of me" (den spillede vi til vores bryllup) Coldplay med "fix you" "Rule the world" med take that "A thousand years" af christina perri Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 - jeg ved ikke helt, om den rammer kategorien, men jeg gamle gifte kone blev i øvrigt næsten lidt forelsket i den mand, der sendte mig "Seether: Broken". Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Hehe - blev du inspireret af Tim? ;) Når det skal være nede i tempo, så hører jeg: Teitur: Josephine (faktisk hele det første album, der hedder 'Poetry & Airplanes) Tim C´s Low key late night session: Der er mange gode ;) Elton John: Your song Det meste med John Mayer - især Continuum-pladen Og nej, jeg kan ikke vælge EEN sang :P Jeps :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Enya: Only time :) Ellers er jeg også glad for: Anne Linnet: Forårsdag - Alting kan gå itu Lars Lilholt: Hvor går vi hen, når vi går Søs Fenger: Du er Sebastian: Vårvisen Lis Sørense: Stille før storm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Tak hvor er i gode! Jeg er nok meget til danske sådan lidt snørklede poetiske som ikke handler om kærlighed men om livet! Kærlighed er så individuelt og synes altid der er noget der er off i teksterne så de ikke rammer i hjertekuglen. Men jeg synes der er så mange dybe og meningsfulde danske poeter: Jeg er selv fuldstændig tosset med den her: Derudover Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg kan se ud fra alle besvarelserne at jeg er til en helt anden slags musik og hvad jeg forbinder med smuk musik er da langt væk fra jeres smukke sange. Topper helt sikkert min liste !! Plus Chad Kroeger ser ikke helt dårlig ud :blush Derudover så sådan nogle som Aerosmith med "I dont wanna miss a thing" The Calling med "Wherever you will go" U2 med "with or without you" Lionel Richie med "you are my destiny" 3 doors down med "Here without you" The Fray med "how to save a life" Hoobastank med "the reason" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Who am I med casting crowns Chasing cars med snow patrol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Nogen af mine all time favorites i den kategori er Mads Langer - Fact Fiction Tina Dickow - Goldhawk Road Sebastian Lind - Wait and See Især de to sidste har en bestemt betydning for mig, så det er både nogle jeg græder og smiler og varmer mit hjerte til. I øvrigt er den her acoustic version af No time to Sleep helt fantastisk efter min mening: Hvis du har lyst til at høre noget helt andet syns jeg at hun her er sød og dejlig, selv om jeg ikke forstår fransk Indila - fx denne sang Og ellers er der jo musikken fra Amelie filmen :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 TV2 - kys det nu, og på det nye album Hospitalet for ødelagte ting. (og altså 70 andre sange, hvis du er en sucker for lommefilosofi lissom jeg) Jack Johnson er bare feel good, jeg bliver altid både glad og lidt salig Karen Busck - derfra hvor du ser mig Thomas Buttenschön: Fantastiske Mandag. Og hvis man nu vil lytte til tekster og "ud med det hele" på en ikke tude men "kill the bastards"-måde, så er Muse virkelig smukt. (Ja, det synes jeg). Jeg får det bare bedre af at høre Uprising, når jeg synes verden fucker helt op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 Jeg kan se ud fra alle besvarelserne at jeg er til en helt anden slags musik og hvad jeg forbinder med smuk musik er da langt væk fra jeres smukke sange. Topper helt sikkert min liste !! Plus Chad Kroeger ser ikke helt dårlig ud :blush Derudover så sådan nogle som Aerosmith med "I dont wanna miss a thing" The Calling med "Wherever you will go" U2 med "with or without you" Lionel Richie med "you are my destiny" 3 doors down med "Here without you" The Fray med "how to save a life" Hoobastank med "the reason" Jeg kan også godt lide Nickelback :) Du kunne måske synes om Seether (Broken, The Gift, Fine again, Tonight) :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2015 The Beatles: Here comes the sun Stevie Wonder: Isn't she lovely (men egentlig er jeg mere til al hans funky stuff, den her er jo bare så fin) Og Mr. Bojangles :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites