Guest

Minister: Glem deltid og kom i gang!

52 indlæg i dette emne


 

 

Mener de dette seriøst??? 

 

Hvordan i alverden forestiller de sig, at der skal fødes flere børn, hvis dette er budskabet? 

 

Dét her fatter jeg ingenting af og bliver ærligt dybt provokeret af det. Politikerne skal IMO SLET ikke blande sig i hvordan børnefamilier indretter sig. 

 

Hvad mener I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes i hvert fald det spiller jævnt dårligt sammen med, at de mener vi skal føde flere børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte også bare WTF :blink

Og så synes de, at man kan købe sig til mere hjælp, og at der skal være mere fleksible åbninger i institutionerne.

Jøsses altså jeg vil da hellere være sammen med mine børn selv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager mig til hovedet! Det er så meget 1000 skridt i den helt forkerte retning, og de mener det fandeme?!?

Men jeg er generelt i chok over vores regering, SELV hvis jeg pakker min generelle venstre-lede væk. Hold da op, hvor jeg synes de angriber de forkerte områder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver faktisk bare virkelig vred og irriteret!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager mig til hovedet! Det er så meget 1000 skridt i den helt forkerte retning, og de mener det fandeme?!?

Men jeg er generelt i chok over vores regering, SELV hvis jeg pakker min generelle venstre-lede væk. Hold da op, hvor jeg synes de angriber de forkerte områder.

:ditto

Inger Støjbergs udmeldinger i dag hjælper heller ikke <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager mig til hovedet! Det er så meget 1000 skridt i den helt forkerte retning, og de mener det fandeme?!?

Men jeg er generelt i chok over vores regering, SELV hvis jeg pakker min generelle venstre-lede væk. Hold da op, hvor jeg synes de angriber de forkerte områder.

:ditto

Jeg har lyst til at både mig og min mand skal gå på deltid nu! klaphatte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Inger Støjbergs udmeldinger i dag hjælper heller ikke <_<

 

Hvad i alverden har hun sagt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt generelt, så må jeg indrømme at der er flere og flere grunde til at jeg overvejer at skifte side. Jeg synes ikke jeg kan kende mig selv i blå blok mere, det er alligevel imponerende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt generelt, så må jeg indrømme at der er flere og flere grunde til at jeg overvejer at skifte side. Jeg synes ikke jeg kan kende mig selv i blå blok mere, det er alligevel imponerende!

:glad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad ;)

Haha :lol

Jeg har også ændret mig meget de sidste par år (efter jeg er blevet mor), men jeg synes også at hele blå blok har ændret sig meget - især her det sidste år måske. Eller også er det mit syn? Det er svært at skelne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad i alverden har hun sagt?

Hendes Facebook proklamerer i dag, at hun har fremlagt forslag om yderligere stramninger på udlændingeområdet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at alle dem der har stemt DF, må føle sig temmelig snydt. Der er ikke meget DF over alt det der er diskuteret og vedtaget siden valget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hendes Facebook proklamerer i dag, at hun har fremlagt forslag om yderligere stramninger på udlændingeområdet :(

 

De er ikke rigtig kloge helt bundtet :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt generelt, så må jeg indrømme at der er flere og flere grunde til at jeg overvejer at skifte side. Jeg synes ikke jeg kan kende mig selv i blå blok mere, det er alligevel imponerende!

:ditto Selvom jeg har lidt svært ved at indrømme det over for mig selv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Selvom jeg har lidt svært ved at indrømme det over for mig selv :D

Min meget "blå" mand siger det samme og overvejer kraftigt ikke at stemme blåt næste gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke ord for det der... Jeg bliver faktisk lidt harm over det.

Men det kommer ikke bag på mig. Jeg er helt generelt meget meget LIDT fan af Jørn Neergaard og meget tilfreds med, at jeg satte min stemme langt væk fra vores "kære" regering ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, altså...

Det glæder mig at se, at der er mange som er vrede over den nuværende regerings udtalelser.

Og jeg håber som Susanne, at der er mange borgere som er DYBT skuffede over DF og deres måde at fører politik på, inde på borgen!

 

Det skal ikke være nogen hemmelighed; jeg var meget ked af, at vi fik Lars og Venstre på "pinden" derinde, da jeg vidste at det betød: penge før mennesker.

Og det at DF pegede på Lars som statsminister på trods af deres ellers så "røde" politik og kampagne i valgperioden, gjorde mig en smule skeptisk.

Men ak....

 

Det er penge før mennesker, det kan vi vel forstå? :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må så indrømme, at jeg kan se sagen fra begge sider - og jeg er altså en person med et kæmpe stort ønske om, at gå hjemme med mine børn og absolut hader tanken om, at skulle aflevere dem i institution.

 

Jo, selvfølgelig skal det være op til hver enkelt familie, at afgøre hvordan de har lyst til at indrette sig og deres dagligdag og det skal politikerne selvfølgelig ikke blande sig i. Men jeg læser nu heller ikke på nogen måde ovenstående artikel, som et reelt ønske om at diktere dette. Jeg læser blot at de har en mening om det, og hvordan det skal hænge sammen med de demografiske og samfundsøkonomiske vilkår og den mening har de vel lov at have, ligesom enhver anden, har lov at have deres.

 

Det er et faktum, at vi nu er den mindste generation indenfor det sidste århundrede, der skal til at forsørge den største generation indenfor det sidste århundrede. Og det kommer til at give udfordringer og vi kommer som en naturlig følge deraf, til at opleve forringelser i den velfærd vi har i dag. For penge vokser jo desværre bare ikke på træerne og der skal noget til at finansiere den velfærd. Og hvis vi så kombinerer en kæmpe generation der er ved/snart forlader arbejdsmarkedet med en lille generation, der pludselig helst kun vil arbejde deltid, jamen så synes jeg da at det giver sig selv, at det kommer til at blive en stor udfordring? 

 

Harmonerer ovenstående med at vi samtidig bliver dunket i hovedet med, at vi føder for lidt børn? Nej, overhovedet ikke! Men bekymringen i sig selv, set i forhold til den nuværende situation og de udfordringer vi står overfor i samfundet i den nære fremtid, synes jeg er helt reel. Vi kommer til at vælge på den ene eller den anden måde. Mere tid hjemme med vores børn på bekostning af velfærden generelt? Eller omvendt? Det må være op til hver enkelt at afgøre. Men jeg tænker jo egentlig - som en slem liberal og hyklerisk nok som en, der selv ville vælge at gå hjemme, hvis jeg havde muligheden økonomisk, om det ikke i denne sammenhæng faktisk er usolidarisk at vælge ikke at ville arbejde, fordi man på den måde bidrager mindre til fællesskabet? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Det er penge før mennesker, det kan vi vel forstå? :rolleyes

 

Er det reelt set et spørgsmål om at det er penge før mennesker, eller et spørgsmål om, at vores samfund er indrettet på en måde, hvor mennesker koster penge og det er et vilkår, som vi er nødt til at forholde os til? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selfølgelig er der altid to sider af en sag, men jeg tror ikke på, at vores samfund bliver rigere af at børn og forældre får længere arbejdstider end forældrene egentlig har vurderet, at familien kan holde til. Måske giver det flere penge i statskassen i første omgang, men det giver måske også en forøget risiko for skilsmisse, stress og mistrivsel og det er jo også dyrt.

Ikke dermed sagt at man bliver skilt og får stress af at arbejde på fuld tid, men for nogle familier er fuld tid bare ikke det rigtige hele livet, og det synes jeg, at de voksne i familien er de rette til at vurdere - ikke politikerne.

Men jeg læser det nu heller ikke som sådan som pres, Ellen Trane siger jo blandt andet noget med at man skal prioritere og ikke tage alt på én gang.

Jeg synes bare, det er en helt skæv vej at gå, at "have øje for" dem, der i mine øjne gør noget godt og sundt for dem selv og dermed også samfundet. Jeg tror ikke, at nogen politikkere bevidst går efter "penge før mennesker", men nogle gange kunne jeg godt ønske mig, at der var en smule mere psykologisk indsigt at spore, når de "regner på fremtiden". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selfølgelig er der altid to sider af en sag, men jeg tror ikke på, at vores samfund bliver rigere af at børn og forældre får længere arbejdstider end forældrene egentlig har vurderet, at familien kan holde til. Måske giver det flere penge i statskassen i første omgang, men det giver måske også en forøget risiko for skilsmisse, stress og mistrivsel og det er jo også dyrt.

Ikke dermed sagt at man bliver skilt og får stress af at arbejde på fuld tid, men for nogle familier er fuld tid bare ikke det rigtige hele livet, og det synes jeg, at de voksne i familien er de rette til at vurdere - ikke politikerne.

Men jeg læser det nu heller ikke som sådan som pres, Ellen Trane siger jo blandt andet noget med at man skal prioritere og ikke tage alt på én gang.

Jeg synes bare, det er en helt skæv vej at gå, at "have øje for" dem, der i mine øjne gør noget godt og sundt for dem selv og dermed også samfundet. Jeg tror ikke, at nogen politikkere bevidst går efter "penge før mennesker", men nogle gange kunne jeg godt ønske mig, at der var en smule mere psykologisk indsigt at spore, når de "regner på fremtiden". :)

 

Jeg stiller heller ikke på nogen som helst måde spørgsmålstegn ved værdien i, at gå hjemme med sine børn. Der er jo en god grund til, at jeg netop ønsker at gøre det selv og det er jo fordi, at jeg kan se rigtig mange og gode fordele ved det. Jeg anskuer udelukkende spørgsmålet økonomisk isoleret, fordi det var det, som argumentet i artiklen gik ud på. Og det kan jeg altså teoretisk set godt følge :) Fordi jeg ikke ser på det udelukkende fra et børnefamiliemæssigt perspektiv, men også prøver at inkludere de syge, gamle (som der pludselig bliver mange af og få til at forsørge) og andre, der har behov for forsørgelse i ligningen. Og dem skal vi jo finde penge til et eller andet sted. Jeg tror at det ligger rigtig meget til den menneskelige natur, gerne at ville have det hele. Men det kan vi bare ikke altid få. Og så vil man som oftest prioritere sig selv og sine nærmeste. Er man en familie med små børn, så synes man, at det er det vigtigste fokuspunkt osv. hele vejen rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er penge før mennesker, det kan vi vel forstå? :rolleyes

Og lige præcis dér mindede du mig om, hvorfor jeg stemmer blåt! Sat lidt på en spids har jeg nok altid haft en tanke om, at venstrefløjen have tanken "Mennesker før penge, og så må de rige bare til lommerne, når vi løber tør for penge."

Og det er så en model jeg ikke kan forene mig med.

Tak for dit wake-up call ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stiller heller ikke på nogen som helst måde spørgsmålstegn ved værdien i, at gå hjemme med sine børn. Der er jo en god grund til, at jeg netop ønsker at gøre det selv og det er jo fordi, at jeg kan se rigtig mange og gode fordele ved det. Jeg anskuer udelukkende spørgsmålet økonomisk isoleret, fordi det var det, som argumentet i artiklen gik ud på. Og det kan jeg altså teoretisk set godt følge :) Fordi jeg ikke ser på det udelukkende fra et børnefamiliemæssigt perspektiv, men også prøver at inkludere de syge, gamle (som der pludselig bliver mange af og få til at forsørge) og andre, der har behov for forsørgelse i ligningen. Og dem skal vi jo finde penge til et eller andet sted. Jeg tror at det ligger rigtig meget til den menneskelige natur, gerne at ville have det hele. Men det kan vi bare ikke altid få. Og så vil man som oftest prioritere sig selv og sine nærmeste. Er man en familie med små børn, så synes man, at det er det vigtigste fokuspunkt osv. hele vejen rundt :)

Nå ja men rent økonomisk er der vel ikke så meget at rafle om, der kan jeg da også godt forstå, at man gerne vil have folk til at arbejde mere så der bliver betalt mere skat. :)

Men jeg ser det heller ikke udelukkende ud fra børnefamilie-perspektivet, men også ud fra, at jeg tror, at "presset fuldtid" for børnefamilier kan give flere syge (fx forældre, der går med med stress) og (dermed) færre penge til de syge og ældre, hvis førnævnte forældre ryger midlertidigt helt ud af job. Og hvis børnefamilierne fik mere rum, så ville de måske også blive bedre til at hjælpe deres ældre (hvilket regeringen jo også gerne vil have).

Altså selvom jeg synes deltid skal være en (legal) mulighed af rent "følelsesmæssige" årsager, så handler det også om, at jeg helt koldt og økonomisk tror på, at det er en god langsigtet forretning at passe rigtig godt på børnefamilierne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bestemt ikke en af Vs vælgere. Og med denne og Inger støjsenders udtalelser, ja så ryster jeg bare på af, og undre mig over folket valgte, som de gjorde.

Jeg har ikke tænkt mig, at skulle arbejde fuld tid før min søn er så stor, at han er okay og selv kan klare sig, så i mine øjne bliver det, når han engang går i udskolingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER